Látványos fejlődés zajlott az elmúlt években a pécsi Trüffel cukrászda környékén. A városban egyedülálló kertet hoztak létre a vendégeik számára, gondolva a kisgyerekesekre, de a szerelmespárokra is. Ugyan az idei koronavírus-járvány kissé lefékezte az iramot, de ami késik, nem múlik alapon folyamatosan szem előtt tartják leendő céljaikat.
Ahogy Sztanics Balázs ügyvezető mondja, még testnevelés szakos főiskolásként tanulta meg a tervezést, ahogy egy versenyre felkészítésnél is meg kellett tervezni az edzéseket és minden mást, úgy egy vállalkozásnál is hasonló módon érdemes működtetni a folyamatokat.
– A hátsó kerthelyiségünket még inkább vendégbarátabbá formáltuk át, különböző típusú teraszokat alakítottunk ki, gondolva az elbújni szerető párokra vagy a nagyobb asztaltársaságokra is. Idén tavasszal kényelmi szolgáltatással bővítettük kínálatunkat, beindítottunk egy virágshopot, abban bízva, hogy a virágkompozíciók, a csokrok, a dekorációk, a tortadíszek, a díszcsomagolások által a Covid 19 kényelmetlenségeit mérsékelhetjük. Vendégkörünk nagyon megkedvelte ezt a szolgáltatásunkat, így további bővítésekben gondolkodunk ezen a területen is – mondja Sztanics Balázs.
– Mik határozzák meg a fejlesztéseket, hogy merre haladjon a Trüffel?
– Egyrészt a vendégeink visszajelzései, másrészt mi is tájékozódunk a trendeket illetően. Sok ismerősünk, vásárlónk járja a világot, megosztják velünk a látottakat, így az ő ötleteiket is beépítjük a fejlesztéseinkbe. De természetesen nagyobb részben a konkrét vendég visszajelzésekre alapozunk.
– A cukrászda egyik fő jellemzője, hogy korszerű, egészséges alapanyagok felhasználásával készít süteményeket, gondolva azokra a vendégekre is, akik valamilyen betegség vagy érzékenység miatt diétázni kényszerülnek. Ezen a vonalon hogyan fejlődik a Trüffel?
– Szakmai körökkel, például a cukorbetegek szövetségének vezetőivel, dietetikusokkal, diabetológusokkal, élelmiszeripari szakemberekkel együttműködve állítjuk össze a süteményeinket, ezért bátran merjük ajánlani az adott betegségben szenvedőknek is. Visszajelzéseik szerint azt szeretik a termékeinkben, hogy nem kell megalkudniuk sem minőség, sem íz, sem egészség tekintetében. Ez is a célunk. Ugyanígy az egészség jegyében idén január 1-jétől már csak a nagy fehérje-, vitamin- és ásványianyag-tartalmú Kalmár-féle őstönköly lisztet használjuk a süteményeink elkészítéséhez.
– Az idei év a koronavírus-járvány miatt mindenki számára különleges. Ha jól tudom, a cukrászda végig működött a karantén ideje alatt is.
– Igen, működtünk, nyitva voltunk! A cél az volt, hogy az ügyfelek ne szenvedjenek hiányt a bezártság alatt sem! Kiszolgálásukat a higiéniás feltételek tökéletes biztosítása mentén teremtettük meg. A megoldás az volt, hogy 2 héttel mindig a „vírus” előtt járjunk. Egy ilyen nem várt „válsághelyzet” kezelésében semmilyen jártasságunk nem volt, ezért ebben jártas, nagy tapasztalattal rendelkező tanácsadó segítségét vettük igénybe. Fontosnak tartottuk, hogy minden munkahelyet megőrizzünk, senkitől nem váltunk meg.
– Egy cég működtetése számtalan területet felölel. Koncentrálni kell a termékre, amelyet előállít, ugyanúgy a munkatársakra, de a fejlődésre is. Hogyan tud mindegyik területen megfelelni?
– Rengeteg mindent kellett működtetnem az életben, mindenhol voltak elvárások, amelyeknek meg kellett felelnem. Ezeket a tapasztalatokat ebben a vállalkozásban is tudom kamatoztatni. Persze tudom, hogy csak erre a tapasztalatra nem lehet egy vállalkozás vezetését alapozni. A tudásunk fejlesztése nélkül, úgy gondolom, nem tud cégünk sem fejlődni, a vendégeink igényét nem tudnánk magas színvonalon kielégíteni. Állandóan képezzük magunkat, emiatt évek óta igénybe vesszük egy fejlesztőcsapat segítségét, akiktől a pénz- és időmenedzsmentről, a vezetői képességek alkalmazásáról, a stratégiai tervezésekről, a rendszerszerű gondolkozásról, a fenntarthatóságról is tanulunk. A legerősebb támaszom azonban a Trüffel kreatív, szorgalmas munkatársi csapata. Rájuk mindig számíthatok.
Igyekeztünk megtalálni azokat az embereket, akik azonosulnak a céljainkkal, akiknek fontos, hogy a szolgáltatásunk minősége összhangban legyen a termékeink minőségével. A cél, hogy mindenki megtalálja a maga helyét a cégen belül, és meglegyen az eszköze ahhoz, hogy a legjobb munkát tudja végezni. Ennek érdekében a szokásostól eltérő motivációs eszközöket is alkalmazunk. Folyamatosan monitorozzuk a céget és kikérjük a munkatársaink és ügyfeleink véleményét. Ez egy véget nem érő állandó fejlesztési folyamat az ügyfélelégedettség érdekében.
K.T.