Nem elég megvenni a festéket, használni is tudni kell

Festék és műgyanta forgalmazását, fémfelületekre alkalmas termékek, korróziógátlók, ipari padlóhoz való termékek, kül- és beltéri fa-, illetve falfelületekre való festékek nagykereskedelmi értékesítését végzi több mint 15 éve a hosszúhetényi Lazio Stone Kft. A széles termékpalettát főként kivitelezőcégek, generálkivitelezők, festékboltok, festő szakemberek, fémipari és felületkezelő cégek számára kínálják. Mint Román Luca ügyvezető mondja, önmagában nem elég, hogy sokféle terméket forgalmaznak, partnereik a szakmai tanácsadást, a termékbemutatókat is igénylik. Utóbbiért néha még Olaszországba is elutaznak.

– Termékeink egy olasz-magyar vegyesvállalat által Komló-Zobákpusztán létesített festékgyárban az olasz anyavállalat jól bevált receptúrái alapján készülnek. A gyárral nagyon szorosan együttműködve dolgozunk. Ez a fajta együttműködés biztosítja vállalkozásunk hatékonyságát – fogalmaz a fiatal ügyvezető. – Amellett, hogy széles a termékpalettánk, tehát a fára való festéktől a korróziógátlóig minden kapható nálunk, a hazai viszonyok között is jó az ár-érték arányunk és ahogy a cégünk logójában is megjelenítjük, kizárólag „MINŐSÉGI FLÜLETEK” létrehozására törekszünk! A sikerünk egyik fontos tényezője a szakmai tanácsadás, hiszen még a szakembereknek sem könnyű eligazodniuk a sokféle termék között, illetve a rugalmasság, hogy képesek vagyunk viszonylag gyorsan reagálni a felmerülő igényekre. Ez valószínűleg a cég méretéből, illetve a gyártóbázis közelségéből is adódik.

– Ezek szerint a speciális, egyedi igényeket is képesek teljesíteni, hiszen a gyár ott van a háttérben.

– Igen, az is megtörténhet, hogy hirtelen helyben kell legyártani valamilyen különleges egyedi terméket, de mivel az olasz anyacéggel is szoros kapcsolatban állunk, tőlük is meg tudjuk rendelni a festékeket, felületkezelőket. Alapvetően nagykereskedelmi cégként működünk, így az ehhez hasonló és egyéb nagyobb tételű megrendelések teljesítései sem jelentenek problémát számunkra.

– Hogyan, milyen módszerrel találják meg a partnereiket?

– Mi a személyes kapcsolatokban hiszünk! Partnereink szívesen ajánlanak minket egymásnak. Tehát személyesen ellátogatunk a cégekhez, mintákat küldünk, bemutatókat tartunk, amelyekre őket, illetve tervezőket, mérnököket is meghívunk. A bemutatók egyébként kiválóan működtek a pandémiás időszak előtt, ezeken az alkalmakon ismertetjük meg az újdonságokat, illetve a speciális árucikkeket, mint például a dekorbeton termékeket, amelyek kültéri és beltéri padló- és falfelületeken alkalmazhatók, és egyre népszerűbbek. Ugyan még nincs pontos dátumom, de ebben az évben mindenképp szervezünk egy személyes bemutatót.

– Vannak-e olyan kereskedési alapelvek, amelyek meghatározzák a mindennapjaikat? Ebben a szegmensben milyen a jó kereskedő?

– Mindenképpen fontos a pontosság és a rugalmasság, amely tulajdonságok cégfilozófiánk részei. Ezt a két tényezőt sokszor nagyon nehéz összeegyeztetni, de azt gondolom, hogy ezért is szeretnek minket az ügyfeleink, mert ha megállapodunk valamiben, arra biztosan számíthatnak. Tudjuk, hogy az építőiparban milyen jelentősége van az időpontok betartásának, és nem szeretnénk, ha miattunk csúszna egy építkezés vagy bármilyen munka. Emellett nagyon fontos számunkra a minőség, illetve a szakmai tanácsadás, sokszor kérnek segítséget a termékek felhasználását illetően.

– Mekkora szabadságot vagy kötöttséget jelent az önök számára az olasz cég, márka, amelyhez szorosan kapcsolódnak?

– Egyértelműen megkapjuk azt a szabadságot – hiszen az olaszok is roppant nyitottak –, ami szükséges a hatékony működésünkhöz. Előfordul, hogy a piac különbözősége miatt itt kell pontosítani egyes termékeket, de a legtöbb esetben nem kell változtatni, mert a termék a magyar piacra is megfelelő. Van, hogy finomítunk a receptúrán, amit már Olaszországban is úgy használnak a továbbiakban.

– Merre tud fejlődni a Lazio Stone Kft.?

– Az értékesítő munkatársaink segítségével minél szélesebb körben szeretnénk bevezetni a termékeinket. Ezt lehetőség szerint országos szintű partnerkapcsolatok építésével kívánjuk elérni. A fő profilunk a műgyanta, a fémipari cégekhez kapcsolódó termékek és a dekorbeton, ezekben vagyunk a legversenyképesebbek, így a jövőben e termékekre fókuszálunk és várhatóan kisebb figyelmet fordítunk a kül-, illetve beltéri falfestékek forgalmazására. A termékek, azok alapanyagai is folyamatosan fejlődnek, máshogy készülnek a receptúrák, finomodnak és ezáltal a minőségük is kielégítik a legmagasabb igényeket is. Mi is követjük a fejlesztéseket, az újdonságokat, hiszen csak így tudjuk a legmesszemenőkig kiszolgálni a partnereinket.

Kis Tünde