2021. január elsejétől megváltoztak a jótállás szabályai, azonban ezzel nem minden vállalkozás van tisztában.
A kiemelt időszakban a Fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez érkező fogyasztói bejelentések, valamint tájékoztatást kérő levelek jelentős része a szavatosság, illetve a jótállás témakörét érintették, A jótállásra vonatkozó szabályok érdemben 17 éve, azaz 2003 óta nem változtak. Ebben a szűk két évtizedben sokat változott a fogyasztói társadalom, amely egyre fiatalabb korosztályt foglal magába, bővült a fogyasztás volumene, új értesítési csatornák jelentek meg. A változó fogyasztói szokások és piaci trendek miatt megváltoztak mind a fogyasztói elvárások, mind a vállalkozók piaci magatartása.
Mindezek alapján indokolt volt a jótállásra és a szavatosságra vonatkozó kormányrendeleti és miniszteri rendeleti szintű szabályozás módosítása. A módosítások célja a következő jótállásra vonatkozó előírások egyértelművé tétele, a fogyasztók minőségi kifogással kapcsolatos panaszainak hatékonyabb és átláthatóbb szabályok alapján való kezelése volt. Ez egyaránt szolgálja a fogyasztók és a tisztességes jogkövetők érdekeit, és támogatást nyújt a vállalkozások panaszkezelésében.
Szeretnénk a figyelmükbe ajánlani az alábbi összefoglalót, amely az új szabályozást magyarázza el.
Forrás: Keszthelyi Nikoletta – Digitális Fogyasztóvédelem vállalkozói workshop