Június végén nyitott Pécsett az új Mischler cukrászda és cukrászműhely, amely hagyományos felszolgálós modelljével újfajta vendégélményt jelent a látogatóknak. Az építészeti megoldásokkal operáló letisztult vendégtér sajátos hangulatot teremt a zajos hétköznapokból kiszakadni vágyók számára, az ízvilágban, összetevőkben és látványban is minőséget képviselő sütemények mellett a tulajdonos, Miszler Miklós szerint ez is szükséges ahhoz, hogy minél többen keressék fel a helyet. Annak ellenére, hogy az alapanyagár-emelkedés naponta kihívások elé állítja a cukrászdát működtető vállalkozást, egyvalamiből nem enged: a prémium minőségből.
– Kínálatunk állandó részén, ami a klasszikus – pl. dobostorta, minyon, puncs alagút vagy krémes – termékeket foglalja magában, nem szoktunk változtatni, hiszen ezekre mindig van igény. A sütemények másik felét pedig jobbára a szezonalitás határozza meg. Évente kétszer változtatunk étlapot, amikor bevezetjük a tavaszi–nyári, illetve az őszi–téli süteménykollekciót. Előbbi időszakban sok friss gyümölcsöt használunk, utóbbiban megnő a kereslet a diós és a gesztenyés termékek iránt – mondja Miszler Miklós, az MM Catering Kft. ügyvezetője. – Ebben a rendkívül gyorsan változó gazdasági környezetben ügyelnünk kell arra, hogy milyen alapanyagokat használunk, mert elképesztő módon felment az áruk az utóbbi időben. Mint vállalkozás mindent piaci áron vásárolunk, ezért figyelünk arra, hogy mi az a lélektani határ, amit még hajlandók kifizetni vendégeink egy süteményért. Ez is befolyásolja a termékkínálatunk kialakítását.
– A cukrászda megnyitására esetleg készítettek új süteményeket?
– Az új üzlet megnyitása előtt két egységünk volt, mindkettő a pécsi Árkádban. A cukrászda inkább klasszikus desszerteket kínált, a bisztróban pedig kifejezetten francia desszerteket jelenítettünk meg. Az új cukrászdában eleinte inkább egy klasszikus desszertvonal volt a jellemző, nem fejlesztettünk ki külön süteményeket a nyitásra, azokat a termékeket tettük a pultba, amelyek a másik cukrászdánkban is jól fogytak. Ahogy azonban figyeltük a vendégigényeket, úgy tapasztaltuk, hogy keresik a francia desszerteket is, így ezekkel kiegészítve egy rendkívül széles kínálatot tudunk biztosítani. A környékünkön sok a külföldi diák, ők is igénylik a különlegesebb desszerteket, mint ahogy a szomszédos szupermarketből betérők is.
– Hogyan fogadták a vendégek az új cukrászda megnyitását, milyenek a visszajelzések?
– Kifejezetten jók a visszajelzéseink, ezt a folyamatosan emelkedő vendégforgalomból is látjuk. Különlegesnek tartják az építészeti megoldásokat, hiszen rengeteg szokatlan elemet alkalmaztunk. A természetes fa, a kő, a nyersbeton rendkívül izgalmas struktúrát ad az épület megjelenésének. A tágas terek, a sok ülőhely is a betérők kényelmét szolgálják, mint ahogy az is, hogy nálunk nem a pultnál kell rendelni, hanem az asztalhoz érkező felszolgálóknál. Ez olyan különleges élmény, már emiatt is szívesen jönnek hozzánk.
– Ezek szerint nem elég „csak” kiváló minőségű süteményt készíteni, kell a vendégélmény is.
– Szerintem ez egy roppant fontos tényező. Az összes egységünket úgy alakítottuk ki, hogy tükrözzék azt a prémium hatást, amit a termékeinkkel képviselünk. A rendezett, modern, letisztult formavilág kiválóan felel a termékkínálatunkban szereplő progresszív gasztronómiát képviselő francia desszertekre. Azt vallom, hogy ha valahol jól érzik magukat a vendégeink, mert igényes környezetben, kényelmes székekben tudnak ülni, figyelmes a kiszolgálás, akkor máskor is keresik ezt az élményt.
– Ma már a süteményekkel, édességekkel kapcsolatban sem lehet megkerülni az ételérzékenyek igényeit.
– Nagy figyelmet fordítunk erre a vásárlói rétegre, és egyre nagyobbat is kell fordítanunk, ugyanis folyamatosan nő az igény a különböző „mentes” termékek iránt. Az ilyen jellegű étkezés ma már egyfajta trend a táplálkozásban. Az őszi–téli süteményeslap-váltásunknál is hoztunk be olyan új termékeket, amelyek igazodnak ezekhez az elvárásokhoz. Bár a cukrászatban igen nehéz megfelelni a „mindenmentes” kategóriának, hogy adott esetben se tojás, se tej, se glutén, se cukor ne legyen a termékben, hiszen ezek mind az ízhatást, mind az állagot befolyásolják. De büszke vagyok arra, hogy a kínálatunkban számos olyan termék szerepel, ami kielégíti ezeket az elvárásokat, azok is elismerően nyilatkoznak, akiknek nem lenne szükséges ilyen módon étkezniük, mégis megkóstolják e süteményeket. Összességében most az a célunk, hogy bejárassuk ezt az új helyet. Ehhez azonban idő kell. Ahogy a másik egységeinkkel, ezzel is hosszú távon gondolkodunk, úgyhogy még sokáig szeretnénk működtetni ezt a cukrászdát.
K.T.
A második legjobb az országban a Szliven SPAR
A SPAR Magyarország franchise-partnerei közötti komplex felmérés alapján országosan a 2. legjobbnak bizonyult SPAR Market kategóriában a pécsi Szliven SPAR. Az üzletet működtető Szliven-Market Kft. ügyvezetője, Miszler Miklós a közelmúltban megrendezett Arany Fenyő Gála ünnepségen vehette át az elismerést.
– Az országos összehasonlítás két kategóriában – kisebb market- és nagyobb partnerüzletek – értékeli a franchise-ban működő hazai SPAR-üzleteket. Egy számos tényezőre kiterjedő komplex szempontrendszert alapján végzik a minősítést. Két évvel ezelőtt abszolút elsőként végeztünk a kategóriánkban, és egyszer voltunk már harmadik helyezettek is. Mindez azt mutatja, hogy folyamatosan ott vagyunk a hazai élvonalban. Mind az üzlet belsőépítészetében, mind a termékválasztékban és a kiszolgálásban arra törekszünk, hogy egyedi vásárlói élményt nyújtsunk a hozzánk betérőknek. Ebben az elismerésben talán ez is visszaköszön – mondja Miszler Miklós.