A sikeres rendezvénynél nincs jobb marketing

Tulajdonképpen egy partnercég unszolására – amellyel a mai napig szorosan együtt dolgoznak – kezdte el tevékenységét 2011-ben a Tent for Rent Kft. A pécsi vállalkozás kisebb és nagyobb rendezvényekhez ad bérbe eszközöket: rendezvénysátrakat, színpadot, asztalokat, székeket, hang- és fénytechnikai eszközöket, emellett a teljes esemény megszervezését és lebonyolítását is vállalja. Számos falunap, céges rendezvény, közösségi esemény valósult meg általuk beltérben és szabadban, és mint ahogy Lukács Máté tulajdonos mondja, rendezvények tekintetében szinte nincs olyan, amit nem tudnak megoldani vagy megcsinálni.

 

– A szakmai hozzáállásunk, tapasztalatunk és tudásunk mellett az egyik erősségünk, hogy mindig figyelünk arra, hogy a megrendelőinknek a leggazdaságosabban szervezzük meg a rendezvényt. Ez hosszú távon is kifizetődik, hiszen visszatérő ügyfelekkel dolgozunk, akik sokszor ajánlanak is bennünket. Alapértékünk az adott szó megtartása, ha azt mondjuk, hogy ekkor és ekkor ott leszünk adott helyen, az úgy is lesz. Tapasztalataink szerint a korrekt hozzáállásunk a másik felet is erre ösztönzi.

– Hogyan változott az eltelt több mint tíz évben a rendezvényszervezés?

– Ismert, hogy a Covid szinte teljesen lenullázta ezt a szektort, a járvány rendezvények nélküli éveit baráti és partneri kapcsolatok révén tudtuk átvészelni, úgy, hogy más szegmensben dolgoztunk alvállalkozóként. Azt vettük észre, hogy a Covid óta sokkal megfontoltabbak lettek az emberek és a cégek is, jobban megnézik, hogy mire és mennyit költenek, és az is jellemző, hogy kivárnak. Sokszor az utolsó pillanatokban hoznak döntést egy-egy esemény megrendezéséről. A Covid előtt már 2-3-4-5 hónappal tudtuk előre, hogy lesz rendezvény, az utóbbi két évben ez az idő 2-3-4 hétre csökkent. Senki nem mer hosszabb távra előre tervezni. Ahhoz, hogy minőségi szolgáltatást tudjunk nyújtani, extra rugalmasságra van szükség. Előfordul, hogy hirtelen feltorlódnak a megrendelések, de igyekszünk elkerülni a túlvállalást.

A megrendelőink folyamatosan keresik az újdonságokat, de mi is figyeljük, hogy milyen eszközök, szolgáltatások jelennek meg a piacon. Bennünk is felmerülnek ötletek, hogy mivel lehetne fejleszteni, szebbé, különlegesebbé tenni a rendezvényeket. Jellemző, hogy amit Budapesten kezdenek beépíteni a rendezvényekbe, előbb-utóbb vidékre is elér, a megrendelőink látják az interneten, a közösségi médiában, esetleg megtapasztalják őket, így kérik, kérdezik, hogy a következő eseményükre esetleg be tudjuk-e szerezni. Szívesen kipróbálunk új dolgokat, és ha látjuk, hogy van létjogosultságuk, akkor mi is fejlesztünk abba az irányba.

– Mivel lehet megmaradni a piacon, illetve új ügyfeleket szerezni?

– Erre nagyon egyszerű a válaszom: becsületességgel és korrektséggel. A lényeg, hogy szavahihetők legyünk, dolgozzunk gyorsan, azt csináljuk, amire szükség van, és mindezt tegyük korrekt módon. A sikeres rendezvénynél nincs jobb marketing, minket legfőképpen ajánlás útján találnak meg, ehhez viszont mindez szükséges. Ahogy mondtam, fontos a rugalmasság is, hiszen szinte azonnal tudnunk kell reagálni a piac igényeire. Aki rendezvényszervezéssel foglalkozik, el kell fogadnia, hogy sok minden nem tervezhető előre, például elfelejtettek valamit egy eseményre megrendelni vagy közbeszól az időjárás és hirtelen sátrat kell állítani. Tehát az alkalmazkodóképesség is elengedhetetlen.

Egy vállalkozásnak folyamatosan meg kell újulnia, hiszen változnak az igények. Mi is állandóan monitorozzuk az elvárásokat, kéréseket, a munkatársaim is tulajdonosi szemlélettel dolgoznak. Meghallgatjuk az ötleteiket, odafigyelünk arra, amit mondanak, ezeket figyelembe véve fejlesztünk.

– Nemrégen csatlakoztak a kamarához. Milyen lehetőséget látnak ebben?

– Az utóbbi években a rendezvényeszközök bérbeadása mellett a tevékenységünkben egyre nagyobb hangsúlyt kap a rendezvényszervezés, erre a munkakörre külön kollégát foglalkoztatunk. Azért is csatlakoztunk az üzleti közösséghez, mert úgy véljük, hogy benne új partnereket találunk, illetve kicsit jobban megismerik a munkánkat. Az elmúlt több mint tíz évben jelentős láthatóságot sikerült elérnünk, de azt gondolom, hogy a kamarai háttérrel még nagyobbat tudunk előrelépni. Szeretnénk egy kicsit jobban belekerülni a város körforgásába is, amihez jó ajánlólevelet jelent a kamarai tagság.

K.T.