Ahhoz, hogy egy vállalat online marketingje eredményes legyen, elengedhetetlen egy stratégia, ami a fejlődés irányát határozza meg. Ezt a stabil alapot adja meg egy koncepcióterv, amely helyzetelemzésen alapuló stratégia és kampányterv egyben. Mutatjuk miért fontos és kinek jó ez!
Még a legprofibban kialakított felületek sem teljesítenek jól, ha nincs mögöttük egy átgondolt terv. Egy átfogó online marketing elemzés feltárhat kiaknázatlan potenciálokat, hiányosságokat, új nézőpontokat és konkrét javaslatokkal is szolgálja az adott cég online marketingjét.
Hogyan készül és miből áll a marketing stratégia?
Az első lépés egy interjú, ahol felmérjük a stratégiát megrendelő cég helyzetét, eddigi tevékenységét és céljait. Ezután kiértékelünk, majd konkrét továbblépési lehetőségeket adunk.
Egy ilyen terv modulokból áll, melyek tartalmát mindig az adott cégre szabjuk. Ezek a modulok lehetnek többek között a célok és célcsoport meghatározása, a versenytársak elemzése, kommunikációs terv a különböző platformokra (Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, TikTok stb.), kampányötleteket, kulcsszókutatást, helyezésvizsgálatot, weboldallal/webáruházzal kapcsolatos javaslatokat, mérési rendszer tervezése, erőforrások meghatározása, kommunikációs terv.
A koncepcióterv részeként gyakran akciótervet is készítünk, amelyben a terveket megoldásokká fordítjuk át. Példákkal, üzenetekkel és célzásokkal szemléltetjük, hogyan növelhető az eredményesség: többek között személyre szabott közösségi média ütemtervet, konkrét hirdetési kampányterveket és a keresőoptimalizáláshoz javaslatokat adunk át.
Mikor és kinek érdemes koncepciótervet készíteni?
Stratégiai tervet mindig érdemes készíteni! Ha már meglévő folyamatokkal rendelkezünk, akkor azok felülvizsgálatára hasznos, ha most indítjuk az online marketingünket, akkor pedig azért, hogy elkerüljük azokat a buktatókat, melyek nem csak időt, energiát emésztenek fel, hanem magas költségekkel is járnak. Az elmaradt haszonról nem is beszélve.
Egy koncepcióterv segít lefektetni az online marketing stratégia alapjait, amit követve biztos háttérrel indulhatunk el, később pedig bármikor visszatérhetünk hozzá, és ellenőrizhetjük, hogy a kijelölt irányban haladunk-e. Az RG STÚDIÓ-nál a több, mint 20 éves tapasztalatunk során azt láttuk, hogy nem volt egy olyan terv sem, aminek a költsége ne térült volna meg a későbbiekben. Ha kérdésed merült fel a stratégiai tervezéssel kapcsolatban, fordulj online marketing szakértőinkhez bizalommal, további információkért pedig látogass el az RG-STÚDIÓ weboldalára.