A nyár beköszönte, sok vállalkozás számára a tevékenység ritmusának a lassulását eredményezi. A vásárlók nyaralnak, a forgalom csökken, lehet, hogy éppen nincs is szezon, így az üzleti lehetőségek átmenetileg szűkülnek. De ha más nézőpontból közelítjük meg, akkor ez a holtidő kiváló lehetőség az online marketing fejlesztésére és a következő szezon előkészítésére!
A nyári és lényegében az év bármely szezonon kívüli időszaka jó alkalom arra, hogy új lendületet adjunk a marketingnek és a fejlesztésre fókuszáljunk. De mégis milyen területeken érdemes ilyenkor előrelépést tenni? Ezt gyűjtöttük össze, az RG-STÚDIÓ online marketing szakértői segítségével!
Marketing stratégia fejlesztés és márkaépítés
Álljunk meg egy pillanatra, nézzük meg mi változott a korábbi stratégiai irányokhoz kepést, jó fele tartunk-e. Ha szükséges vagy ha még egyáltalán nincs is stratégiánk, akkor ebben az időszakban (ki)alakíthatjuk. Itt online marketing szakértők segítségét is kérhetjük, hogy objektív és sokrétű szaktudást vonjuk be a stratégia megalapozásába. A márkaépítő kommunikáció és hirdetések pedig azért fontosak – és az RG-STÚDIÓ szakértői ezen a ponton kiemelték, hogy nem csak holtszezonban, hanem rendszeresen, – hogy kitűnhessünk a versenytársak közül és ismertek legyünk a célközönség körében. Vagyis amikor vásárlásra adják a fejüket mi jussunk eszükbe!
Tudásfejlesztés
A céges csapat a kevésbé forgalmas időszakot remekül kamatoztathatja a tudásuk növelésével! Online kurzusok, képzések vagy webinárok, vagy akár szakértői konzultációk segíthetnek itt az egyes szakterületek specifikus megismerésében, hogy a csapat mindig naprakész legyen, ami pedig hozzájárulhat a munkavállalói és az üzleti sikerhez is.
Közösségi kommunikáció
Itt az idő, hogy új lendületet adjuk a tartalmainknak. Nézzük át a közösségi platformjainkat, gondoljuk végig a jól működő megoldásokat. Érdemes a változatos tartalmak mellett új platformokat, eszközöket és funkciókat is tesztelni, a meglévőket pedig újra gondolni és szükség esetén módosítani vagy akár megválni tőlük.
Ez remek időszak a tartalomstratégia meghatározására és egy tartalomnaptár kialakítására, de akár egy arculatfrissítésre és weboldal átalakításra is alkalmas.
Adatbázisépítés
A nyári időszakban hírlevél feliratkoztató kampányok, követőszerző kampányok, adatbázis építő célú nyereményjátékok is jól alkalmazhatóak. Miért hasznosak ezek? Mivel így már megalapozhatjuk az év végi kampányaink közönségét, hiszen a feliratkozóknak, érdeklődőknek közvetlenül tudjuk kommunikálni az aktuális ajánlatainkat hírlevélben. Hirdetésekben is hasznát vehetjük, hiszen a remarketing célzás segítségével újra meg tudjuk szólítani azokat, akik reagáltak a posztjainkra, megnézték a videónkat, jártak a weboldalon vagy akár feliratkoztak a hírlevelünkre. Mivel a remarketing célközönség már érdeklődést mutatott irántunk, így nagyobb a valószínűsége annak is, hogy konvertálnak, vásárolnak majd.
Adatelemzés
Alapozzuk meg a fenti területeket a marketingtevékenységünk alapos elemzésével. Ez segíthet azonosítani a sikeres és kevésbé sikeres stratégiákat, valamint megérteni a fogyasztói viselkedést és preferenciákat. Mindez hozzájárul a következő kampányok tervezéséhez és lehetővé teszi, hogy még eredményesebbé tegyük az online jelenlétünket. Ilyen elemzés lehet egy weboldal elemzés, a felhasználok viselkedésének akár hőtérképes vizsgálata a weboldalon. Emellett persze az egyes kommunikációs eszközök, adatbázis/követőszám növekedés, bevétel alakulásának a vizsgálata.
Mindez megvan és még így is van idő a nyárból?
Sosem lehet elég korán elkezdeni a kampánytervezést! Elő lehet készíteni a kommunikációs és a hirdetési kampányok fókuszát, megtervezni azok ütemezését. Minél több előkészületet teszünk most, annál simább lesz az átmenet a nyári holtidőből a szezonális forgalomba. Ideális időszak ez akár az őszi, akár már a karácsonyi kampányok előkészítésére, árajánlatok bekérésére, szezonális csomagajánlatok kidolgozására. Sőt, egy csalianyag elkészítésére, blogcikkek írására vagy akár kutatások készítésére is fordíthatjuk az időnket.
Miért jó, ha ki használjuk a lazább időszakokat? Az RG-STÚDIÓ marketing szakértői szerint a hosszú távú siker egyik alapja az online marketing folyamatos fejlesztése. Ráadásul, szinte biztos, hogy azok a vállalkozások, amelyek kihasználják ezt az időszakot versenyelőnyhöz juthatnak és növelhetik az ismertségüket.