A marketingért felelős tényleg felelős marketinget csinál?

Egy vállalat sikeressége nagymértékben függ a jól kidolgozott marketing stratégiától és az ennek megvalósításához szükséges emberi erőforrások megfelelő kihasználásától. Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynöksége egy egyedülálló szolgáltatást kínál, ami túlmutat a marketing tanácsadáson és kivitelezésen: a cégek üzleti céljait támogató humánerőforrás felmérésére és fejlesztésére koncentrál kifejezetten a marketing területén. Erős Gáborral, az ügynökség tulajdonosával beszélgettünk a témában.

A vezetőknek vannak céljai és a célhoz vezető útról elképzelései. De egy vezető ritkán képes objektív képet alkotni annak realitásáról, hogy mit is kell online marketing szempontból konkrétan tennie a vállalatnak ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek. Ha pedig nincs harmóniában a célokkal a marketing kivitelezés és a kivitelezők szakmai tudása, az kockázatot jelent, sőt végső soron a projekt kudarcához vezethet – vezette fel a problémát Gábor.

Tapasztalata alapján online marketing szempontból a kudarc elkerülése érdekében a marketingért felelős személyek kiemelt figyelmet igényelnek:

•          ha saját marketingese van egy vállalatnak fontos, hogy ez a marketingért felelős személy, akár maga az ügyvezető megfelelő, valós szakmai tudás birtokában legyen, ami megfelel a munkahely szakmai elvárásainak és a marketing stratégia megvalósításához is elegendő.

•          ha külsős marketing szolgáltatóval dolgozik együtt egy vállalat, akkor az ügyfél oldalán álló kapcsolattartónak kell rendelkeznie alapvető marketing szakmai kompetenciákkal, hogy hatékonyan tudja képviselni az igényeket és közvetíteni a szükséges információkat a marketing szolgáltató felé.

Itt tudunk bekapcsolódni a folyamatokba az RG-STÚDIÓ-val – folytatta Gábor, – a kifejezetten erre a problémakörre kidolgozott szolgáltatásunkkal; a szakmai marketing kompetencia felméréssel.

Az RG-STÚDIÓ szakértői holisztikusan közelítik meg az adott vállalat marketing stratégiáját és a hozzá tervezetten illesztett humán erőforrást.  Gábor így írta le a szolgáltatás: Külsősként extra rálátásunk van arra, hogy a stratégia megvalósításához szorosan szükséges marketing munkaerő igényt és tudásszintet felmérjük, továbbá megvizsgáljuk, hogy ez mennyire van szinkronban a cég jelenlegi helyzetével. Ennek eredményeképp pedig javaslatot tudunk adni – szükség esetén – a fejlesztésre.

Ehhez szükséges az adott vállalat üzleti céljainak a megismerésére, hiszen ez alapján tudják felmérni, hogy mire is van szükség a cég marketingért felelős személye részéről vagy a kivitelezés szempontjából a célok eléréséhez.

A szolgáltatásunkkal egy objektív képet, döntéstámogató információt és javaslatokat tudunk adni a vezetőknek, arról, hogy adott marketingért felelős munkatárs vagy csapat milyen potenciálokkal rendelkezik – folytatja Gábor.  – Felmérjük, hogy milyen irányba érdemes fejleszteni őket, milyen időtávban érdemes gondolkodni a fejlesztésben, vagy éppen miben nem érdemes fejleszteni őket, mert az adott területet egy külsős szakember költséghatékonyabban is el tudja látni.

Gábor szigorúan kiemeli, hogy kizárólag az online marketing iparági szegmensen belül vesznek részt az emberek fejlesztésében, hiszen az ő csapatuk is ezen a területen specialista közel negyed évszázada töretlen sikerrel.

Az RG-STÚDIÓ külső „opponensként” tud időt és energiát megtakarító támogatást adni. Abban segítünk, hogy egy vállalat hatékonyabban tudja elérni az üzleti céljait a marketing humánerőforrás vagy stratégiai területeiben rejlő potenciálja kimaxolásával. – zárja Gábor a beszélgetést.