A komlói mellett új irodában szolgáltat Pécsett az Anderson Group

Új irodát nyitott Pécsett az ügyfélszolgálat ellátását, helpdesk üzemeltetést, széles körű irodai adminisztrációs és háttértámogatási tevékenységet nyújtó Anderson Group Hungary Kft. A komlói iroda után ez a cég második egysége, amelyben újabb 30 munkavállaló kezdte meg a munkát szeptember elején.

 

– Már a Covid előtt elkezdtük szervezni a pécsi irodanyitást, de a gazdaságban jelentkező bizonytalanság miatt most jött el az ideje. A pécsi iroda nem váltja ki a komlóit, az mellett lát el új feladatokat. Nagyon jól érezzük magunkat Komlón, kiváló az együttműködésünk a várossal, a helyi szolgáltatókkal. Az elmúlt évek alatt létrejött egy rutinos, magas szakmai kvalitásokkal rendelkező, több mint 30 kollégából álló csapat, amelyet mindenképp meg kívánunk tartani. Azért volt szükség a pécsi iroda megnyitására, mert vannak olyan szakmai elvárások, amiknek Komlón nem tudunk eleget tenni, Pécsett egyszerűbb betölteni ezeket a pozíciókat. Néhány éven belül szeretnénk a pécsi iroda létszámát megduplázni – tájékoztat Teszárik Zoltán, az Anderson Group Kft. ügyvezetője az új iroda megnyitásának okáról.

– Minek köszönhető a vállalkozás bővülése?

– Nem sok ilyen jellegű szolgáltatócég működik a megyében, többnyire nagyobb vállalatoknak vannak ügyfélszolgálati központjaik, amelyek külföldre is dolgoznak. De magyar cégeknek rajtunk kívül a régióban nem szolgáltat senki. Az Anderson Groupnak többségében belföldi partnerei vannak, a nagy megrendelőinknél elvárt magas minőséget nyújtjuk minden ügyfelünk számára. A kisebb cégek jelentős részének nem éri meg saját munkaerővel ügyfélszolgálatot fenntartani azon a technikai, informatikai és humán erőforrás szinten, amit a piac elvár, ezért külső szolgáltatót vesz igénybe. A mi előnyünk a rugalmasan változtatható erőforrás tekintetében is megmutatkozik. Sok vállalkozásnál probléma, hogy az egyik hónapban van egy 20 ember munkáját igénylő feladat, a következő hónapban pedig csak öt-nyolc embernyi feladat jön be, de akár egy hét napjain is változhat a kapacitás. Ehhez a hektikussághoz mi jól tudunk alkalmazkodni.

– Legfőképpen milyen szolgáltatásokra van igényük a cégeknek?

– A legnagyobb terület, ahová szolgáltatunk, a telefonos és e-mailes bejövő ügyfélszolgálat. Olyan cégek veszik ezt igénybe, amelyeknek sok ügyfelük van és ezeken a csatornákon rendszeresen keresik őket. Úgy látjuk, hogy az elmúlt években egyre több vállalkozás fedezi fel, hogy nem kell saját erőforrást fenntartania e feladatokra, minden olyan megoldást átgondolnak és örömmel vesznek, amellyel csökkenteni tudják a költségeiket.

– Miként oldható meg, hogy a parnercégeiknek személyre szóló szolgáltatást tudjanak nyújtani? Hiszen több területhez is érteniük kell a kollégáiknak.

– Szoros kapcsolatban állunk a megrendelőinkkel, rendszeresen tartanak tréningeket a munkatársainknak vagy a kiképzik a trénerünket, így a kollégáink naprakésszé válnak a cég tudásából, kommunikációs elvárásaiból. Van olyan budapesti cég, amelyik minden héten tréningezik nálunk, frissíti az információkat, és még így is megéri nekik itt működtetni az ügyfélszolgálatukat. Ehhez az is hozzátartozik, hogy a mai napig számottevő a Budapest és Pécs közötti szolgáltatás díjkülönbsége. Pécsett még van munkaerő, amely a budapestinél lojálisabb, nálunk például minimális a fluktuáció, mert jól érzik magukat a munkatársaim nálunk.

– Jobbára nem a régióbeli vállalkozásoknak dolgoznak. Hogyan nyernek meg új partnereket?

– A legtöbb új ügyfelünk ajánlással kerül hozzánk, ami azt mutatja, hogy partnereink elégedettek, szolgáltatásunk minősége állandó és magas szintű. A másik pedig, hogy folyamatosan vizsgáljuk, merre megy a piac, milyen új fejlesztések vannak, és ezeket nemcsak a magunk működésébe építjük be, hanem az ügyfeleinknek is átadjuk. Tehát ha van egy új működést támogató szoftver, azt az ügyfeleinknek is felajánljuk. Minden nyereséget visszaforgatunk a fejlesztésbe, mert úgy gondolom, hogy Pécsett még tudunk nőni, és szeretnénk is.

– És a munkatársak tekintetében hogyan tudják biztosítani a létszámot?

– Nagyon sokan jelentkeznek hozzánk. Alapvetően bejövő hívásokat kezelünk, e-maileket válaszolunk meg, rendszerekben segítünk az ügyfeleknek. Segítő-támogató munkát végzünk, ami sok ember lelkivilágához közel áll. Mivel több cégnek dolgozunk, mindig meg tudjuk találni a kollégáinknak a hozzájuk legjobban passzoló feladatokat. Ha látjuk, hogy valaki kezd belefásulni egy munkába, akkor cégen belül tudunk neki másik területet adni. Erre figyelünk is egyébként. Sok fiatal remek karrierlehetőséget lát a cégünkben, mert mi belülről építkezünk, a vezetőinket a meglévő kollégák fejlesztésével neveljük ki. Ezért is szeretnek nálunk dolgozni a fiatalok, mert itt van lehetőség az előrelépésre.

K.T.