Kodályra „komponált” süteménnyel nyitott meg a Kotta

Tóth Sándor kávéspecialista kávéival, külön a kávézó karakterére megalkotott egyedi süteményekkel, ismert emberek szívélyes ajánlásával nyílt meg húsvét előtt a pécsi Kodály Központban a Teleky cégcsoport legújabb tagja, a Kotta kávézó. Már az első napon is jelentős érdeklődés övezte az új vendéglátóteret, amelyről a tulajdonos, Teleky Zoltán úgy vélekedik: a különleges helyszín különleges koncepciót kívánt.

 

– A Kodály Központban cégcsoportunk felel a vendéglátásért, és szerettük volna élettel megtölteni a földszinti, utcafronti, korábban is kávézóként használt teret. Mivel a művészetek uralta Kodály Központban található ez a helyiség, ehhez alkalmazkodva egy különleges, egyedi dolgot akartunk létrehozni. Egy belsőépítész segítségével alakítottuk ki zöld növényfallal, diófa kiegészítőkkel a fiatalos, elegáns enteriőrt, ahová – ha már Kodály Központ és nívós, magas kultúra – igyekeztünk a kávé világából is elhozni az ország egyik legjobb kávéját, a Bányai Coffee speciality termékeit. Tóth Sándor Costa Ricán a saját termőföldjén szüreteli a kávébabot, maga pörköli a szemeket, a személyzet betanításán keresztül így egészen az asztalig kíséri végig a folyamatot. A Mandula desszertműhely speciálisan nekünk készített süteményeket, a Kotta desszert – amelynek a Bányai kávé és a füge mint Pécsre jellemző mediterrán gyümölcs az alapja – mellett Kodály Zoltán kedvenceiből állítottuk össze a róla elnevezett Kodály szeletet, ezek csak nálunk kaphatók. Ma már elengedhetetlen, hogy egy egységet kényelmesen meg lehessen közelíteni, a Kodály Központ parkolója a Kotta vendégei számára is ingyenesen vehető igénybe.

– Miként alkalmazkodik a Kotta a Kodály Központ működéséhez, eseményeihez, rendezvényeihez?

– Mint a központ kizárólagos vendéglátós szerződött partnere Valentin-napon a Pannon Filharmonikusokkal közösen a hangversenyükhöz kapcsolódóan szerveztünk egy vacsoraestet, amelyben egy férfi és egy női menüsort állítottunk össze. Ez hatalmas sikert aratott, úgyhogy ehhez hasonló eseményekkel tervezzük a folytatást, amihez a Kotta is kapcsolódik. Tóth Sándorral közösen tartunk egy kávékóstoltatásos tematikus napot, és a ház programjaihoz igazodva, a rendezvénynaptárával nem ütközve más – például barbecue – tematikus napok megszervezésében gondolkodunk. Mindenképpen szeretnénk rácsatlakozni a Kodály Központ vérkeringésére. Azt valljuk ugyanis, hogy ahol magas kultúra van, ott magas minőségi szolgáltatás legyen – a maga nemében biztosan különleges, talán a világon is egyedülálló, hogy speciality kávézó működik egy ilyen nívós hangversenytermet befogadó épületben. Azt érzékeljük, hogy erre van igény, akik az esti előadásokra érkeznek, ők is bejönnek megízlelni a kávénkat. Azt gondolom, sikerült szerethetővé tennünk ezt a helyet, amivel mi is hozzájárulhatunk a Kodály Központ népszerűsítéséhez.

– A Kottában kire számítanak vendégekként?

– Szívesen fogadjuk a vállalkozókat, az üzletembereket, a diákokat, a családokat, tehát tulajdonképpen mindenkire számítunk, aki a nappali nyitvatartási időben el tud hozzánk jönni. A kávézási szokásokhoz igazítottuk a nyitvatartási időnket.

– Milyenek az első visszajelzések?

– A vártnál jobb lett az első napok visszhangja. Kitűnőek a visszajelzések, folyamatosan érkeznek hozzánk az üzenetek, mindenki elégedetten távozik egy jó élménnyel. Mint más vendéglátóhelyek, a Kotta is alkalmas különböző események megtartására, 40 főig akár üzleti reggeliket, családi, baráti, üzleti eseményeket is tudunk rendezni.

– A Kotta megnyitását ismert emberek harangozták be a közösségi médiában, de egyébként is jellemző a Teleky cégcsoportra, hogy igen aktívak a különböző felületeken, sok energiát fektetnek az egységek népszerűsítésére, megismertetésére, a kommunikációra, a marketingre.

– Igen, jelen vagyunk a TikTokon, az Instagramon, a Facebookon stb., két marketinges kollégával dolgozunk, egyikőjükkel már több mint tíz éve. Most kezdett egy fiatalabb kolléga, hogy az ő friss szemléletével a fiatalabb réteget is meg tudjuk szólítani. Azt gondolom, hogy ma már elengedhetetlen a jó marketing, ezért is fektetünk erre ekkora hangsúlyt. Az manapság már nem működik, hogy kinyitjuk az ajtót és várjuk, hogy jöjjenek be a vendégek. Fel kell építeni mellé a kampányokat, érdekesnek, kívánatosnak kell mutatkozni. De érzékelem is az eredményét, mert bár még csak most nyitottunk, akárhová megyek, mindenhol gratulálnak az új kávézóhoz, ebből is lemérhető, hogy sok emberhez eljutott a híre, és előbb-utóbb ha idejük engedi, el fognak látogatni hozzánk. A mostani promócióban több ismert pécsi embert, barátot nyertünk meg annak, hogy ajánlja a Kottát. Örömmel tapasztaltuk, hogy szívesen adták a nevüket, mert ők is úgy gondolták, hogy értékes, amit csinálunk.

K.T.