A Pannon Borbolt meghatározó szerepet játszik a borok értékesítésében, népszerűsítésében és a helyi borászatok támogatásában. Innovatív online platformjukkal, szakértői tanácsadással és prémium kínálattal nemcsak Baranyában, hanem országos szinten is sikeresen képviselik a régió borászati hagyományait. Az immár hatodik alkalommal megszervezett Adventi Borszalon, Pécs legnagyobb borfesztiváljának sikere is bizonyítja elkötelezettségüket az élmények és a minőség iránt, hozzájárulva a borfogyasztás kultúrájának erősítéséhez és a helyi gasztronómia fejlődéséhez. A Pannon Borboltot a kamara Az Év Kereskedője Díjjal ismerte el.

– Ismerjük és szeretjük a borok és pezsgők világát, tiszteljük a borászok életpályáját, a hozzáadott értéket, ami beépül a termékeikbe. A bor egy ősi, mezőgazdasági termék, a minőségi gasztronómia és a minőségi életmód része. Ezeket az értékeket adjuk tovább a vásárlóinknak. Borkereskedőként elsődleges számunkra az örömszerzés, de a kereskedelmi szempontokat is szem előtt kell tartani. Az a hitvallásunk, hogy csak olyan bor kerülhessen az asztalra, ami mögé 100%-osan be tudunk állni – mondja Filákovity Dusán ügyvezető.
– Kereskedőként miként tudnak hozzájárulni a hazai borfogyasztási kultúra változásához?
– A borfogyasztás mennyisége évről évre csökken, viszont a minősége javul, meggyőződésünk, hogy a jövő a minőségi borok fogyasztásáé. Ez csak úgy tud megvalósulni, ha mi is edukáljuk, kóstoltatjuk a termékeinket. Ennek kiváló helyszíne az évente megrendezett Adventi Borszalon, amelyre mintegy 80 borászatot és 20 gasztronómiai kiállítót hívunk meg. Mivel a bor egy bizalmi termék, fontos, hogy a vásárlóink, a vendégeink megkóstolják. A helyi termelők mellett külföldi borászok is érkeznek, hiszen ők is jelen vannak a magyar piacon. Az edukáció többféle módon, hírleveleken, a közösségi médián keresztül, borkóstolókon, borkvízeken, fesztiválokon és más eseményeken is zajlik. Célunk a mértékletes, minőségi borfogyasztás meghonosítása, amellyel – nem utolsósorban – a fogyasztók a magyar gazdákat is támogatják. Az edukációt az a magyar borkereskedelemben egyedülálló értékelési rendszer is segíti, amelyet 14 éve vezettünk be. Minden bort és minden új évjáratot egy zárt szakmai kóstolón tesztelünk, mi csak a 100-as nemzetközi pontrendszerben a 80 pont felett értékelt borokat forgalmazzuk, és a pontokat is nyilvánosságra hozzuk. Ez azoknak is segítség, akik még nem ismerik olyan jól a borokat.