Sikerünk titka: partnerként és ne beszállítóként tekintsenek ránk

Az AquaCut Kft. kiemelkedő exportteljesítményt nyújt, szinte kizárólag külpiacra gyárt. A cég a fémmegmunkálás és vízsugaras vágás területén kimagasló minőségű termékeket és szolgáltatásokat kínál, amelyek iránt nagy a kereslet a nemzetközi piacokon. Innovatív technológiai megoldásaival, folyamatos fejlesztéseivel és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével hozzájárul a megye gazdasági fejlődéséhez, miközben jelentős mértékben növeli exporttevékenységét. Sikeres piaci pozíciójával és elért eredményeivel példát mutat más vállalkozások számára is. Az AquaCut Kft. munkáját a kamara  Baranyai Export Díjjal ismerte el.

 

Till Balázs és Kern Zoltán tulajdonosok

 

– A sikeres exporttevékenység 80–90%-ban a kiváló nyelvtudáson múlik. Ez ébreszt olyan bizalmat a külföldi félben, hogy elkezd érdeklődni a magyar vállalkozás iránt. Sokszor követtük azt a stratégiát, hogy apró-cseprő dolgokkal is felhívtuk a partnerünket, hogy érezze: nincs akadály a kommunikációnkban. A nyelvtudás akkor is döntő érvnek bizonyult, amikor más vállalkozással kellett versenyeznünk – részletezi az AquaCut sikerének titkát Till Balázs tulajdonos-ügyvezető.

– Hogy lehet megnyerni egy külföldi partner bizalmát?

– 22 éves vállalkozásként már számos sikeres projekt és elégedett külföldi partner van mögöttünk, amikre és akikre bátran hivatkozhatunk, és az is előfordult már, hogy az egyik partnerünk ajánlott bennünket egy ügyfelének, aki beszállítót keresett. Van olyan vevőnk, akinek mi voltunk az első és azóta is az egyetlen magyar beszállítója – azt gondolom, mindez annak a brandnek köszönhető, amelyet felépítettünk. A nyelvtudás, az általunk nyújtott kiváló minőség szükséges a bizalom elnyeréséhez, és ha ezt megszereztük, az általában egy hosszú távú üzleti kapcsolatot garantál.

– Milyen elvárásokat támasztanak az AquaCut vevői a vállalkozás felé?

– Még mindig az az elsődleges, hogy határidőre el kell készülnie a vállalt munkának. A környezettudatosságra vonatkozó elvárások (mint például az ESG vagy a karbonlábnyom számítása) egyelőre nem követelményként jelenik meg, sokkal inkább „jó pont”-nak számít. Az, hogy az exportban erre a szintre jutottunk és jónevű beszállítói tudunk lenni a partnereinknek, egy hosszú távú építkezés eredménye, például van olyan ügyfelünk, aki csak a kapcsolatfelvétel utáni 5. évben kezdett el rendelni tőlünk. A legfontosabb, hogy olyan bizalmi kapcsolatot tudjunk kiépíteni, amikor partnerként és nem beszállítóként tekintenek ránk. Mindennek ez a kulcsa.