60 éves a mohácsi Szekeres cukrászda: már a 4. generáció is a vendégekért „dolgozik”

A mohácsi Szekeres cukrászdinasztia 4. generációja, azaz Szekeres Dániel négyéves kislánya is szívesen beáll felszolgálni az ikonikus cukrászda vendégterében, hiszen ezt látta a felmenőitől. Az még egyelőre nem biztos, hogy továbbviszi-e a családi hagyományokat, az azonban igen, hogy az idén 60 éves cukrászda vendégei őt is ugyanolyan megbecsüléssel és elismeréssel fogadták, mint édesapját, nagymamáját, nagypapáját és anno a dédapját.
Mint a családi vállalkozás vezetője, Szekeres Dániel mondja, a kiváló minőségű, finom sütemények mellett van még néhány „titkos” összetevője a sikerüknek.

– A vendégelégedettség és a vendégélmény tartotta életben hat évtizeden keresztül a Szekerest, az, hogy aki hozzánk betér, ahhoz mindig volt néhány jó szavunk, egy mosolyunk, illetve hogy a termékeink és a fagylalt alapreceptúráján nem változtattunk. Sem a minőségből, sem a vendégek szeretetéből nem engedtünk, és lehetőség szerint ma is mindig van egy családtag mint házigazda a vendégtérben – a feleségek szerepe itt felértékelődik! –, ezzel még szívélyesebbé tudjuk tenni a vendéglátást. A mai világból hiányoznak az emberi kapcsolatok, mi igyekszünk erre is odafigyelni, ezért is beszélgetünk a vendégeinkkel.

– Az előző generációk ma hogy vannak jelen a cégben?

– Édesapám már nyugdíjas, a háttérmunkákban, a beszerzésben, a szállításban segít. Édesanyám is elérte a nyugdíjas kort, de még vállal heti egy-két napot az értékesítőtérben. A vigyázó szeme, az alapossága, a meglátásai nagy kincs számunkra.

– Hogy lehetett továbbörökíteni a vállalkozást? Miért volt egyértelmű a következő generációknak, hogy beállnak a pult mögé, a cukrászasztal mellé?

– Már kisgyerekkorunk óta ezt szoktuk meg, hogy ha nem volt iskola, minden reggel hétkor lent voltunk a műhelyben, az üzletben, tejszínt, fagyit főztünk, fölvágtunk, besegítettünk, ahol szükség volt ránk. Ezáltal belénk ivódott a szakma és a vendégek szeretete is.

– Mit lehet, mit kell ma másképp csinálni, mint az elődök?

Ma már nem elég kiváló szakmai tudással rendelkezni, mellette jó vállalkozónak, cégvezetőnek kell lenni, hogy bízzanak bennem a munkatársaim. Lássam magam előtt az utat, a lehetőségeket, tudjak fejlődni, legyen előttem egy vízió, hogy mit szeretnék, és azt el is tudjam érni. Szükség van a hagyományok ápolására, de a szakmai frissítésekre is, én is kétszer vettem részt fagylaltegyetemen, volt nálunk franciadesszert-bemutató stb. Igyekszem fejleszteni magamat és a kollégáimat is. Emellett járok vállalkozói akadémiára, hogy vezetőként is megálljam a helyemet.

– A süteményekben is folyamatosan változik a vendégek ízlése, igénye. Ezekre hogyan lehet reagálni?

Megerősödött az igény az ételérzékenységet kiszolgáló édességekre, amelyek elkészítéséhez külön tudást kell szereznünk, ebben szerencsére kiváló partnereim a munkatársaim. Mind süteményekben, mind pedig fagylaltokban kínálunk tej-, tejfehérje-, tejcukormentes, cukormentes, gluténmentes termékeket. Reagálunk a cukrászatban feltörő divathullámokra is, nálunk is készültek például francia desszertek, de be kellett látnunk, hogy a hozzánk betérők jobbára a hagyományos termékeket keresik: a keleti csemegét, a vanília desszertet, a lúdlábat, a párizsi csúcsot stb., úgyhogy inkább ezeket találják meg a süteményespultunkban.

– Mivel ünneplik a 60 éves évfordulót?

Egy ötnapos rendezvénysorozatot szerveztünk, amelyben élőzenés események is helyet kaptak. Felavattunk egy táblát a cukrászda falán a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara jóvoltából, valamint Vojtek Évi szervezésében kétnapos országos szakmai eseményt tartottunk cukrászoknak számos helyi kulturális program kíséretében.

– A sikeres működéshez elengedhetetlen a jó munkaerő, hogyan tudják elkötelezetté tenni a munkatársaikat?

– Megbecsülöm, nagyon szeretem és tisztelem a kollégáimat, mert szinte minden nap ugyanolyan jókedvvel jönnek dolgozni és végzik el a rájuk bízott feladatokat. Igyekszem olyan munkakörülményeket és hangulatot teremteni, olyan juttatásokat adni, amivel ezt viszonozni tudom.  Mindig megosztom velük a vendégek pozitív visszajelzéseit, mert ez számukra is siker, ez őket is motiválja. Állandó kollégákkal dolgozunk, van, aki már 30 éve itt van, de a tanulóink is szívesen maradnak nálunk munkatársként.

– Miben lehet fejlődni, hogyan lehet továbbépíteni a jövőjét ennek a vállalkozásnak?

– Mindig vannak új célok, figyeljük a trendeket, hogy a cukrászversenyeken mik az újdonságok, és ehhez igazodni. Megújult a cukrászdánk épülete, a vendégtér után szeretnénk a kollégáink számára is még komfortosabbá tenni a környezetet, mint ahogy a műhelyt is 21. századivá fejleszteni. Ehhez elengedhetetlen az energetika és a termelőgépek korszerűsítése.

K.T.

 

Közelgő rendezvényeink