Amikor egy magyar élelmiszermárka úgy dönt, hogy kilép a nemzetközi porondra, az nemcsak bátorság kérdése – hanem stratégiai lépés is. A Vegadokk csapata a bécsi Free From & Specialty Food Expo-n vett részt, hogy bemutassa glutén-, tej- és tojásmentes, mesterséges adalékoktól mentes, növényi alapú termékeit, melyek azokhoz szólnak, akik nemcsak egészségesen, de élvezetesen is szeretnének táplálkozni. A döntés meghozta gyümölcsét: értékes visszajelzésekkel, potenciális partnerekkel és új piaci lehetőségekkel tértek haza.

Miért jó kiállításokra, nemzetközi B2B tárgyalásokra járni?
Egy kiállítás nem csupán marketingesemény – lehetőség arra, hogy megtudjuk, mit gondol a célközönség a termékeinkről. Valós piaci visszajelzéseket kapunk első kézből. A Vegadokk standjához érkezők érdeklődése és visszajelzései megerősítették, hogy van igény a természetes, allergénmentes, funkcionális élelmiszerekre – nemcsak Magyarországon, hanem Európa-szerte is. Elsőre furcsa, de jó tapasztalat volt Bécsben, hogy végfelhasználók nem jöttek az eseményre, csak potenciális szakmai és kereskedelmi partnerek.
Kapcsolatépítés – új piacok kapujában
A nemzetközi vásárokon a látogatók jelentős része potenciális disztribútor, importőr vagy vendéglátóipari szereplő. A személyes jelenlét hitelességet ad, és olyan beszélgetésekhez vezet, amelyekből hosszú távú együttműködések születhetnek. Egy e-mail nem tudja visszaadni azt a bizalmat, amit egy kézfogás és egy kóstoltatás adhat. Sok új hazai céggel találkoztunk, akik még csak most kezdték meg a tevékenységüket és a külpiacra lépést. Sokkal közülük már konkrét beszállítói együttműködések indulnak, de tudtunk bolgár, ázsiai és angliai üzleti partnerekkel is tárgyalni. Már az is nagy segítség, hogy ehhez „csak” Bécsig kellett elutaznunk.
A nemzetközi kiállítások a legújabb innovációk színterei, így egyben inspirációt is ad a folytatáshoz és a legújabb trendekkel is találkozunk. A Vegadokk számára nemcsak bemutatkozási lehetőséget jelentett az esemény, de láttuk, hogy merre tart a piac, milyen irányban érdemes fejleszteni – összegezte a tapasztalatokat János Csaba, a cég ügyvezetője.
Tanács más vállalkozóknak:
A nemzetközi jelenlét nem luxus, hanem befektetés. Egy jól megválasztott szakkiállítás pár nap alatt annyi értékes kapcsolattal és tudással gazdagíthat egy céget, amennyit hónapok alatt sem lehetne elérni egyéb módon. Ennek megszervezésében és lebonyolításában, valamint szakmai támogatásban a hazai Enterprise Europe Network irodahálózat minden vállalkozás számára rendelkezésre áll.