Mi a teendő a pénztárgéppel, ha a vállalkozó bezárja az üzletét?

Amennyiben a pénztárgép használatában változás következik be, az adózó köteles ezt a PTGTAXUZ nyomtatványon az állami adó- és vámhatósághoz (NAV) is bejelenteni.

Az adatlapot az alábbi esetekben kötelező kitölteni és benyújtani:

 

– Pénztárgép használatának szüneteltetése, majd szüneteltetés végének bejelentése

– Pénztárgép/taxaméter használatból történő kivonása

– Pénztárgép/taxaméter elvesztése

– Pénztárgép/taxaméter ellopása

– Pénztárgép/taxaméter megsemmisülése

– Műszerész pénztárgép/taxaméter naplóba tett bejegyzés aláírásának megtagadása

– Éves adómemória-kiírás (üzemeltető által)

– Online pénztárgépet használó adózó esetén az üzlet nevének és üzemeltetési helyének megváltoztatása

– Fejléc adatok módosítása

 

A benyújtás módja: a NAV PTGTAXUZ adatlapot az elektronikus adatszolgáltatás benyújtására kötelezettek elektronikusan kötelesek benyújtani, egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható az illetékes állami adó- és vámhatósághoz. Az adatlap kitöltő-ellenőrző programja és a hozzá tartozó útmutató letölthető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) internetes honlapjáról ide kattintva.

PTGTAXUZ___kitoltesi_utmutato_2017.07.27.

Kérjük, hogy a pénztárgéppel kapcsolatos NAV felé történt bejelentéseket (PTGTAXUZ adatlap) az online pénztárgép adatkommunikációját végző Szolgáltató (No Roaming Kft.) részére is megküldeni szíveskedjenek, mivel a NAV nem szolgáltat információt az adózóról a Szolgáltató részére.