Egy lovas Ausztráliából vagy az Egyesült Államokból megadja a testparamétereit, küld magáról fényképet az interneten, szintén online egyeztet a kívánt színekről és a fazonról és már készül is számára az egyedi méretezésű, illetve tervezésű lovas versenyruházat. 2021-ben akár így is működhet a megrendelési folyamat a LotusRomeo-Europe Kft.-nél, amely Pécsről gyárt a világ szinte bármely tájára prémium minőségű egyedi lovasruházatot. A vállalkozás tulajdonosa, Torma-Székely Éva maga sem hitte volna, hogy megoldható az online mértékvétel, de a tavalyi és idei pandémiás időszak kikényszerítette. A dolog annyira bejött, hogy a vállalkozás ilyen irányban szeretne fejlődni.
– Ruhatervezőként végeztem, korábban menyasszonyi és alkalmi ruhákat készítettünk egy szalonban Budapesten. Mindig is a lovak szerelmese voltam, a gyerekkori lovaglást felnőtt fejjel újrakezdtem, tulajdonképpen innen jött a versenyruhák ötlete – kezdi a vállalkozás történetét Torma-Székely Éva. – Amikor indultunk, 2009-ben még nem volt ilyen mértékben jelen a divat a lovas ruházatban, azóta viszont egyre több gyártó érkezik a piacra.
– Miben egyediek a LotusRomeo ruhái?
– A kezdetektől az a legfontosabb szempont, hogy magas minőségű, prémium kategóriás ruhákat készítsünk úgy, hogy tökéletesen alkalmas legyenek lovaglásra, emellett tartsuk meg a sport elegáns mivoltát. További elvárásént fogalmaztuk meg saját magunk számára, hogy a tradicionális megjelenés mellett hozzunk egy kis divatot, egy kis esztétikát, egyedi megjelenést, saját stílust a termékeinkbe. Korábban a lovas versenyruhák kifejezetten sportosak vagy igen egyszerűek voltak, a mi úttörő törekvésünk abban mutatkozik meg, hogy bele tudtunk vinni nőies elemeket. A zakóknál elsődleges volt, hogy szépek, karcsúsítottak, finom megjelenésűek legyenek, emellett tartsuk meg a kényelmességüket és a sportosságukat. 2011-ben vittük ki a márkát nemzetközi piacra, Kölnben mutatkoztunk be, ahol minden évben rendeznek egy lovas szakkiállítás, ide a világ minden tájékáról érkeznek kereskedők. Már az első alkalommal sorban álltak a standunknál, nagyon örültünk ennek a váratlan sikernek.
– Miként lehetett megfelelni ennek a hirtelen jött nagy érdeklődésnek?
– Fel kellett nőni hozzá, a márkánk az évek alatt fokozatosan épült fel. Akkor sokan megkerestek bennünket, közülük többen megmaradtak hosszú távú partnernek. Évről évre tapasztaljuk, hogy egyre több lovasmárka jelenik meg a piacon, de kevés marad talpon. Mi azonban viszonylag kis cégként is álljuk a sarat, szeretnek bennünket a partnereink. Kisvállalkozásként előnyünk, hogy rugalmasak vagyunk, így hamar tudunk reagálni a változásokra, és pillanatok alatt képesek vagyunk módosítani a termékpalettát. Az elejétől fogva ráéreztünk, hogy az egyedi ruházat készítése lesz a mi utunk, a vásárló kiválasztja az üzletben a modelljeink közül azt, amelyiket szeretné, mi pedig elkészítjük az általa kért színösszeállításban, majd postázzuk. Ma már úgy is képesek vagyunk méretre szóló ruhát varrni, hogy több ezer km távolságra van tőlünk az ügyfél.
– A hazai piacra is dolgoznak?
– Kevés itthon a lovasbolt ahhoz, hogy számottevő megrendelést kapjunk tőlük, emellett az ár is befolyásolja a keresletet. Természetesen vannak magyar megrendelőink is, ők általában közvetlenül találnak meg bennünket.
– Miben lehet fejlődni a terméket, a szolgáltatást illetően?
– Mint említettem, az elmúlt években egyre több szereplő jelenik meg ezen a piacon, már ezért is szükséges újdonságokkal előrukkolni. Emellett újabbnál újabb alapanyagok, textíliák jönnek, ha az ember nem követi ezt, akkor egy másik márka kerül előnybe. Mindig ki kell hozni valamilyen újdonságot, meg kell érezni, hogy mire lenne igény. Ehhez nagy segítséget nyújtanak a szponzorált lovasaink, illetve a kereskedőktől is kapok információkat, hogy mit vár a piac. A színvilág, a fazon országonként változik, az ilyen elvárásokhoz is kell alkalmazkodni.
– Miként alakul a jövő a cég életében?
– A járványügyi helyzet teljesen átalakította a terveinket, például Budapestről Pécsre hoztuk át a gyártásunkat. A boltok bezárása arra kényszerített bennünket, ami ellen sokáig tiltakoztam: az online mértékvételre. Azt gondoltam, hogy képtelenség úgy zakót gyártani, hogy a méreteire vonatkozóan csak számokat kapok a vásárlótól. A gyakorlat azonban azt bizonyította, hogy egészen jól sikerült megoldani ezt a kihívást, így ez irányban szeretnénk fejleszteni a honlapunkat, a felületeinket. Emellett a termékpaletta bővítésében is gondolkodunk, mert mindig vannak újabb és újabb utak, amelyeken el lehet indulni.
Kis Tünde
fotó: LotusRomeo