Járjuk a régiót, gyűjtjük az információkat, tapasztalatokat!

A nyár folyamán a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) menedzsmentje számos klasztertagot meglátogatott, köszönjük a sok sok információt Pécsen a H-Penta Kft.-nek, a Hidrot Kft.-nek és a Thermo-Per-Coop Kft.-nek; Kaposváron a Dovi-Plast Kft.-nek, a Kaposbrezon Kft.-nek, a Kaposvári Villamossági Gyár Kft.-nek a Lakics Kft.-nek és a Som-Szer Kft.-nek; Kővágószőlősön a Net’96 Kft.-nek és a Sampo Kft.-nek; valamint Bólyban a Max Blank Hungária Kft.-nek és a Stang Bádogos Kft.-nek.

A klasztertagok látogatásának egyik fő célja, hogy információt kapjunk új projektekről és beruházásokról, aktuális kihívásokról, nehézségekről, és közösen együttműködési lehetőségeket keressünk a klaszteren belül. A tagok képviselői elmondhatják, hogy milyen területen van szükségük a klasztermenedzsment segítségére, például információk és tapasztatok begyűjtésében adott témakörben, pályázatok kapcsán, publikációk megjelentetésében vagy akár munkaerő keresésben.

Az elmúlt időszakban nagy szerepet játszott a vállalkozások életében az energiaválság, inflációs környezet, árfolyamváltozások és az ellátási lánc problémák. A helyzetet a huzamosabb ideje tartó szakemberhiány és a dolgozók hatékonyságának növelése körüli problémák tovább nehezítik.

A jelenlegi gazdasági helyzetben a vállalkozások egy része arról számolt be, hogy most inkább visszafogja a beruházásokat, másrészt több klasztertag viszont a GINOP+ pályázatok megvalósítását végzi, és további üzemcsarnok fejlesztéseket és gépbeszerzéseket tervez a közeljövőben, vagyis „előre menekül”. Az energiaválság kapcsán nemrégiben meglátogatott tagok közül többeknek már eddig is sikerült napelemekkel lefedni az üzemek energiaigényének jelentős részét, illetve egyre többen szeretnének saját vagy pályázati forrásból belevágni a napelemtelepítésbe vagy hőszivattyús megoldásokba. A Kaposbrezon Kft., a Kaposvári Villamossági Gyár Kft. és a Max Blank Hungária Kft. szeretne több nyitott pozícióra is felvenni szakembereket, mások viszont nem keresnek új munkaerőt.

A találkozók után a klasztermenedzsment elvégezte az utómunkát is, megtörtént a felek összekötése, ajánlatadás elindítása, utánajártunk a kooperációs megoldásoknak. A kapott információk segítenek a klaszteresemény szervezésében, illetve a marketingtevékenységben is: alapanyagot biztosítanak cikkíráshoz és Facebook posztokhoz, mellyel tovább szeretnénk az együttműködéseket növelni.