A Mecsek Füszért Zrt. 2035 főt foglalkoztat az általa üzemeltetett több mint 200 Coop kiskereskedelmi áruházában és C+C diszkontüzletében. Kiskereskedelmi egységei a vidéken élő lakosság nagy részét látják el, de egyben regionális nagykereskedelmi ellátója viszonteladóinak és intézményi vevőinek. A vállalat tevékenységét a PBKIK Az Év Kereskedője Díjjal ismerte el.
– A Mecsek Füszért egy több mint 70 éves múlttal rendelkező vállalat. Büszkék vagyunk arra, hogy megőrizve a cég profilját sikerült alkalmazkodnunk a folyamatosan és jelentősen változó társadalmi és gazdasági környezethez, és a Mecsek Füszért napjainkra is a magyar kereskedelem jelentős szereplője maradt – mondja Nagy Lajosné vezérigazgató.
– Mi áll a vállalat sikere mögött?
– Egyrészt a több lábon állás: a nagykereskedelmi cégből az egész Dunántúlt behálózó bolthálózattal rendelkező kiskereskedelmi cég lett. Másrészt a növekedés: az utolsó 10 év alatt a kiskereskedelmi egységek száma megduplázódott. A 2012-ben még 27,5 milliárdos cégből 2022-re 70 milliárdos lett. Harmadrészt a csatlakozás a Coop Franchise beszerzési társuláshoz, kihasználva ezzel a nagy tételű beszerzések, az összefogás előnyeit. Negyedrészt a folyamatosan megújuló bolthálózat: többszáz millió Ft-ból újítottuk meg a nagyobb, jellemzően megyeszékhelyen lévő üzleteinket, az elmúlt évben 15, kétezer lakos alatti településen lévő üzletünket korszerűsítettük. Ötödrészt a szakembergárda: több évtizedes szakmai múlttal rendelkező munkatársaink tapasztalatát jól kiegészíti a fiatal középvezetői csapat lendülete, tenni akarása.
– Melyek a legfontosabb kereskedői alapelvek, értékek, amelyek által végzik a munkájukat?
– Könnyebb egy vevőt megtartani, mint egy újat megszerezni. Egy jó kereskedő tudja, hogy a vevő a legfontosabb, ismerni kell az igényeit, a motivációit, a problémáit. Hisszük, hogy a vállalatunknál nem eladók, hanem kereskedők dolgoznak. Viszonteladóinkat és beszállítóinkat is egyenrangú partnerként kezeljük, a velük való kapcsolatunkat a kölcsönös bizalomra építjük.
– Miért fontos az árukínálatukban a magyar áruk markáns jelenléte?
– 100%-ban magyar tulajdonú cégként a választékunkban forgalmazott termékek 80–90%-a Magyarországon előállított termék. Frissáru-kínálatunkban előnyben részesítjük a helyi és a regionális termelők termékeit. Egyre több az olyan tudatos vásárló, aki az üzletekben a magyar vagy hazai előállítású terméket keresi.
K.T.