A Távol-Keletet is meghódította a Nosiboo

A magyar tulajdonú Attract Kft.-t jól bevezetett márkanevéről, a Nosiboo-ról ismerik az Amerikai Egyesült Államoktól Dél-Koreáig szerte a világban. A Nosiboo az orrhigiénia terén meghatározó innovatív orvostechnikai eszközöket fejleszt és gyárt, amelyeket már nemzetközi díjakkal is elismertek. Az üzleti modell sikerét jól mutatja, hogy a cég nettó árbevétele 2020-ról 2021-re több mint duplájára, 2 milliárd 750 millió forintra nőtt, melynek csaknem 96%-a exportból származik. A 2022-es árbevétel pedig 5,5 milliárd forint körül volt. A PBKIK Baranyai Export Díjjal ismerte el az Attract Kft.-t.

 

– Az, hogy az elmúlt években megnőtt a cég exportbevétele, egy hosszú munka eredménye. Elkezdett beérni, amit a 2013-as piacra lépésünk óta építünk, és több olyan régió is van, ami egyszerre kezdett jobban teljesíteni – mondja Mátrabérci Zsolt tulajdonos-ügyvezető. – Az USA rendkívül fontos számunkra és természetesen az európai országokra is koncentrálunk. Franciaország pl. jelentős piac számunkra, itt általánosan elfogadott az orrszívók használata. Az elmúlt években egyre jobban teljesít a Távol-Kelet, épp most érkeztünk haza Koreából, ahol üzleti bemutatókkal, kiállításon való részvétellel támogattuk az ottani forgalmazónk munkáját. Emellett Japán is kiemelt ország számunkra.

– Miként tud sikeresen érvényesülni egy hazai, egy baranyai cég külföldön?

– A babaorrszívó fejlesztésével sikerült egy piaci rést találnunk, ez a fajta termék ezzel a technológiával korábban nem létezett. A Nosiboo-portfóliót szándékosan úgy alakítottuk, hogy nemzetközileg értékesíthető, felsőkategóriás készülékekből álljon. A prémium minőség megkívánja, hogy gyártóként a magas szintű after sales-től kezdve az orvostechnikai eszköz minősítésen át az edukációs marketingig számos alapot biztosítsunk. A nemzetközi piacokon való érvényesülést a termékeink által elnyert díjak is támogatták, legyen az fogyasztói megelégedettségi index alapján adott vagy a termékdizájnt értékelő elismerés. A sikerhez természetesen munkatársaink is jelentősen hozzájárultak, úgy érzem, hogy egy szuper csapat és sok háttérmunka van a termékeink mögött.

– Milyen új tervek, célok vannak a vállalkozás előtt?

– Most a legfontosabb a termékportfólió szélesítése, újabb termékek bevezetése, ezen gőzerővel dolgozunk. A másik cél új piacok szerzése, illetve a meglévők folyamatos felülvizsgálata és bővítése. A fejlődés alapja ezen felül a gyártás, a minőségbiztosítás, a beszerzés, a vállalatirányítás állandó fejlesztése.

K.T.