A tavalyi év vége igen sok munkát: céges és egyéni megrendelést hozott a vendéglátással foglalkozó Teleky Cégcsoport számára. Számos vállalati rendezvényen kellett helyt állniuk, de mint minden évben, 2023-ban is jelentős volt a karácsonyi elviteles ünnepi ételek iránti kereslet. Aki követi Teleky Zoltán séf közösségimédia-oldalait, aligha tud ellenállni az ott bemutatott ételkölteményeknek. Most az év eleje a pihenésé, a felkészülésé, hogy újult erővel indíthassák tavasszal a szezont.
– A tavalyi év forgalma sajnos nagyon gyenge volt, mintegy 40%-kal esett vissza az előző évhez képest. Ez a tendencia aztán novemberben megfordult, és az év vége igen mozgalmasra sikeredett: a céges rendezvények és a karácsonyi megrendelések esetében is rekordot döntöttünk – mondja Teleky Zoltán, aki a vállalkozása mellett a kamara által menedzselt Baranyai Gasztronómiai Klasztert is vezeti. – Ezt a sikert annak is köszönhetjük, hogy új értékesítőnk van, aki kiválóan végzi a munkáját. Kitaláltunk új dolgokat, fiatalosabbá tettük az ajánlatainkat, amelynek igen jó volt a fogadtatása a cégek körében. Az új csomagjaink meghozták a kellő érdeklődést, de nemcsak a vállalatok, hanem az egyéni megrendelők is felismerték, hogy mennyit nyernek időben, pénzben és energiában, ha tőlünk szerzik be az ünnepi ételt. Az általunk előkészített fogásoknál csak rövid konyhai műveletekre van szükség, hogy tálalhassák a kiváló minőségű vacsorát.
– A kínálatot illetően miben lehet évről évre újítani? Kell egyáltalán változtatni?
– A karácsonyi ünnepi ételeknél az egyéni vendégeink ragaszkodnak a megszokotthoz, a nagy klasszikusokat, mint a Teleky-libamáj, a töltött káposztánk, a halászlevünk, vagy a barbecue a már ismert ízben és formában várják. Egy-két ételt mindig változtatunk, már most elkezdjük gyűjtögetni az ötleteket az idei ünnepi kínálathoz. A céges ajánlatunkat viszont jelentősen megújítottuk, és ez meghozta a sikert. Olyan csomagokat állított össze az értékesítőnk, ami megnyerte a vállalatok tetszését, ehhez párosult kiváló ötletekkel egy remek dizájn. Ezzel jól eltaláltuk az igényeket.
– Mit tartanak szem előtt a vállalkozások a választásnál?
– Elsősorban a minőséget, mert a cégvezetők ezzel is ki akarják fejezni a munkatársaik felé az egész éves munkájuk iránti köszönetüket. A minőség mellett természetesen minden ajánlatunknál figyelünk az ételallergiásokra, a máshogy étkezőkre, hogy mindig legyen olyan fogás, amit mindenki el tud fogyasztani: a vegetáriánus ugyanúgy, mint a laktóz- vagy a gluténérzékenyek. Ezt egyébként minden esetben jelzik is a cégek, és ezt komolyan is kell vennünk.
– Miként tud igazodni a vállalkozás a hektikus igényekhez, hogy valamikor kevés, máskor pedig egyszerre túl sok megrendelést kell teljesíteni?
– Vállalkozásunk több lábon áll, nem egy egységet üzemeltetünk, és mivel effektív nagy létszámmal dolgozunk, így talán könnyebb koordinálni, egy-egy feladatra összpontosítani a kapacitásunkat. Természetesen jelentős odafigyelést és szervezést igényel, ha egy időpontban egyszerre három-négy rendezvényen is helyt kell állnunk, de hál’ Istennek kiváló csapatunk van, így meg tudunk felelni a kihívásoknak. Külsősökkel is dolgozunk, mintegy tizenöt–húsz beugrós ember is a rendelkezésünkre áll, akik összeszokott csapatként vannak velünk. Most egyébként talán az eddigi legjobb munkatársi gárda állt össze a Telekynél – akikre büszke vagyok –, és szeretnénk is, ha sokáig maradnának. Számomra fontos a kollégák megbecsülése, ezért is rendezünk időről időre amolyan csapatépítő, -összetartó eseményeket. Ez már a negyedik év, amikor közösen vágunk disznót, amit együtt dolgozunk fel, és nemcsak egy disznótoros vacsorát fogyasztunk el közösen, hanem a feldolgozott húsárut felfüstöltetjük és elosztjuk a munkatársak között.
– Milyen tervekkel indulnak neki az idei évnek?
– A jelen körülmények között senki sem tud hosszú távra tervezni, azonban vannak ötleteink, amiket szeretnénk megvalósítani. Az év eleje számunkra egyrészt a pihenésről szól, másrészt pedig ilyenkor állítjuk össze a fejlesztési tervünket. Természetesen ezekben a hónapokban is vannak rendezvények, amelyeken dolgozunk, de ilyenkor a szezonra való felkészülésen van a hangsúly. Lesznek új ajánlataink, idén erre sokkal nagyobb figyelmet fordítunk, mint korábban, a piac is megköveteli tőlünk, hogy mindig legyen valamilyen izgalmas, változatos, új és előremutató. Ehhez a lányom szemlélete is hozzájárul, az ő kezdeményezésére elkezdtünk fiatalosabb külsőt kialakítani a Tudásközpontban lévő Teleky Bistroban, hogy a fiatalabb generáció is otthonosan érezze magát nálunk. Az enteriőr mellett a kínálatot is megújítjuk, de a „nagymama ízeit” is megőrizzük, mert nagyon sokan járnak hozzánk emiatt. Legfőképpen a minőségen szeretnénk csiszolni, és azt az eddiginél is jobbá tenni.
K.T.