„feszültség” „volt” a villany-ász szakmaismereti versenyen

Gyakorlati feladatokon keresztül ismerkedtek az általános iskolások az elektronikával és a villamossággal a szakmaismereti verseny döntőjén.

Idén már 8. alkalommal rendeztük meg a versenyt, melynek népszerűsége továbbra is töretlen. Az összes verseny közül ez a legnehezebb, hiszen a 6-7 osztályosok még nem csak érintőlegesen hallottak az iskolában, vagy otthon a villamosságról, elektronikáról.

Az idei versenyben különös figyelmet fordítottunk a megújuló energiákra. Minden fordulóban helyet kaptak az ezzel kapcsolatos kérdések, feladatok.

A verseny első fordulójában egy online szakmaismereti kérdőívet kellett a kitölteniük a 3 fős csapatoknak, és örömmel láttuk, hogy a környezetükben előforduló, háztartás körüli villamosság témában tájékozottak a gyerekek, a „kutató munkát”, vagy felnőtt segítségét igénylő feladatokat pedig ügyesen megoldották. Célunk ezekkel a feladatokkal az volt, hogy a gyerek tanulja meg hol kell keresni az információt, tudja azokat szűrni, szelektálni, értékelni és tudjon – és merjen – a felnőttől kérdezni.

Napelemes helikoptert kellett otthoni/iskolai körülmények között összeszerelni a második fordulóban, melyet minden csapat sikeresen benyújtott, a zsűri a 11 legjobb pályamunka csapatát juttatta tovább a döntőbe.  

A döntőn csak gyakorlati feladatokkal találkoztak a versenyzők, melyeket a megyei vállalkozások és iskolák hoztak magukkal. Többek között elosztószekrény földelési pontját kellett elkészíteni, áramkört kellett összeállítani, zárlatot kerestek, távolságmérő műszert használtak, eszközöket kellett felismerni, okosotthon működését tesztelték. A cél az volt, hogy a szakmában használatos eszközökkel, szakszavakkal, esetekkel, alapanyagokkal közvetlenül találkozzanak a gyermekek, kedvet csináljunk az elektronikához és a villamos területhez, pályaválasztási döntésük meghozatalakor jó emlékekkel és izgalmas élményekkel gondoljanak erre a napra.

A döntőn a cégek, vállalkozások rendkívül értékes ajándékcsomagokat ajánlottak fel a résztvevőknek. Szakmához kapcsolódó szerszámok, digitális kütyük, édesség és számtalan apróság, mely bizonyítja, hogy milyen sok és kimagasló villamosipari vállalkozás működik Baranya megyében.

Kontakt Elektro Kft, Faludi és Társa Kft, Charter Robotika, Treszner Villamosipari Kft, E.ON Zrt, Dipolvill-96 Kft, Dunavölgyi Alarm-vill Kft.

BVSZC Angster József Szakképző iskola, BVSZC Simonyi Károly Technikum.

A döntő eredménye:

Csapatnév: Iskola: döntőn elért pontszám Versenyző 1 neve: Versenyző 2 neve: Versenyző 3 neve: Segítő tanár/ szülő neve:
Túltöltött kondenzátorok Pécsi Református Kollégium Általános Iskolája 104 Simon Balázs Molnár Benedek Trellák András Pintér Ágnes
VEZETŐK Kanizsai Dorottya Általános Iskola 101,5 Péter Barnabás ősi Boldizsár Rittinger Ármin Rittingerné Géczi Andrea
Csak ne rázzon! Villányi Általános Iskola és AMI 95 Holczer Balázs Strack Benett Pataki Flórián Holczer József Tibor
Rézangyalok Ciszterci Nevelési Központ 92 Kövesdi Gorán Golobics Gergő Kállay Benedek Széll Marcell
Villámháritók Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola 91,5 Czigány Bence Guhr Máté Dul Dominik Szentkereszti Tamás
Csipet-csapat Mezőszél utcai Általános Iskola 91 Kiss Richárd Papp-Helmeczi Péter Mészáros Nimród Gyöngy András
Kocka Szakik Robotika Pécs 87 Tóth Zsombor Lipcsei Dániel Hargitai-Fehér Kornél Morvai Levente
Ampervadászok Dunaszekcsői Ált Isk (Sombereki KM Tagint) 83 Heil Veronika Sallai Izmael Sárközi Gábor Theisz-Mikola Anita
Elektrica Magyarmecskei Általános Iskola 80,5 Nemes Csaba Rákóczi Milán Bogdán Szabolcs Holczbauer Rolf
Kecske PTE 1-es számú Általános Iskolája 79 Fischer Lea Juhász Panna Rochi Liza Schlitt Klaudia
DBJ Villanyász KFT Egyházasharaszti Körzeti Általános Iskola 72 Jovánovics Bence Petrovics Dávid Petrovics Bence Borbándiné Szőcs Zsuzsanna

Képgaléria