Berek Péterrel és Müller-Váczi Líviával beszélgettünk arról, hogy az etikus magatartás hogyan jelenik meg az RG-STÚDIÓ marketing ügynökség működésében, illetve, hogy a tapasztalataik alapján ehhez képest mi a standard a piacon.
Igen, abszolút! Az etikus magatartás számunkra kiemelten fontos szerepet játszik, mert úgy véljük, ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az üzleti partnereinkkel való kapcsolat hosszú távon is sikeres legyen mindkét fél számára – meséli Péter.
Miben nyilvánul meg ez?
A tevékenységünkből adódóan arra törekszünk, hogy minél nagyobb rálátást kapjunk a velünk szerződésben álló cégek működésére, ugyanakkor odafigyelünk arra, hogy a tudomásunkra jutott belső információkat, üzleti titkokat bizalmasan kezeljük, azt harmadik félnek ne adjuk ki.
Az is fontos irányelvünk, hogy egy iparágon belül csak egy céggel dolgozzunk együtt. Az értékesítési folyamatot úgy alakítottuk ki, hogy csak azokon a területeken kutatunk potenciális partnerek után, ahol még nincs együttműködésünk. Amikor azt elemezzük, hogy mely cégekben van potenciál, mindig arra az egy szereplőre koncentrálunk, akivel a legszívesebben működnénk együtt.
Akkor is lojálisak vagyunk, ha nem mi vesszük fel a kapcsolatot a cégekkel, hanem ez fordítva történik – folytatta Péter. Több olyan eset is volt már, hogy valamely partnerünk konkurense felkeresett minket egy lehetséges együttműködés reményében. Mi ezt gondolkodás nélkül jelezzük a már meglévő partnerünk felé és átadjuk a döntés jogát azzal kapcsolatban, hogy az üzleti kapcsolat létrejöhet-e vagy sem. Ez abban az esetben is így van, ha a két konkurens cég tevékenysége nem teljes egészében, hanem csak részben – akár csak 20%-ban – egyezik. Nálunk mindig a már meglévő partnerek élveznek előnyt.
Péter azt is elmondta, hogy elkészítettek egy 12 pontból álló etikai kódexet, ami tartalmazza azokat az értékeket, ami mentén dolgoznak. Ezt a weboldalukon, a “Rólunk” rész alatt közzé is tették, hogy nyilvánosan is elérhető legyen.
Te mit tennél még hozzá Livi?
Én még azt is fontosnak tartom megemlíteni, hogy amikor a cégek felkeresnek minket validáltatni a hirdetési fiókjukat, akkor sok esetben más ügynökségek munkáját kell értékelnünk. Ilyenkor soha nem célunk, hogy rossz színben tüntessük fel őket, a hangsúlyt inkább arra helyezzük, hogy megmutassuk, mit lehetne jobban is csinálni, ergo hol vannak a fejlődési lehetőségek.
Lényegében egy plusz “szemként” értékeljük a kampányokat és abszolút nyitottak vagyunk arra, hogy akár más ügynökség bevonásával közösen találjuk meg a megoldásokat. Számunkra egyébként egyáltalán nem kizáró ok az együttműködést illetően, ha az adott partner már dolgozik egy marketing céggel. Erre volt is konkrét példa, amikor az ügyfél félt attól, hogy ez nem lesz járható út, de megnyugtattuk, hogy mi nagyon rugalmasak vagyunk ezen a téren. Úgy gondolom, elvárható az etikus működés két ügynökség között is.
És még egy fontos dolog, ami szintén ehhez a témakörhöz tartozik. Igyekszünk egyszerűen, érthetően beszélni, távol áll tőlünk, hogy a szakmaiságunkat azzal mutassuk, hogy szakszavakkal bombázzuk az ügyfeleinket. Számunkra az a lényeg, hogy megértsék azt, amiről beszélünk, ezzel kapcsolatban egyébként sok pozitív visszajelzést kapunk.
Mit tapasztaltok a piacon? Mennyire etikusak az online marketing ügynökségek?
Sajnos nincsenek túl jó tapasztalataink ezzel kapcsolatban – kezdte Péter. Azt látjuk, hogy sok esetben az ügynökségek számára a lojalitás és az üzleti partnerekkel való bizalmi kapcsolat kialakítása nincs fókuszban. Pont nemrég találkoztunk egy érdekes esettel.
Felmérő konzultációt folytattunk egy céggel, ennek során derült ki, hogy az ügyvezető teljesen félre van tájékoztatva és nem kap hiteles tájékoztatást a marketing ügynökségtől, akivel együttműködik. Csupán egy összefoglaló dokumentumot, táblázatot kap az eredmények összefoglalásaként, de nincs hozzáférése a különböző hirdetési és statisztikai rendszerekhez, ahol nyomon követheti a tényleges számokat. Nálunk ez nem fordulhat elő.
Mi mindig arra törekszünk, hogy minden mérés pontosan be legyen állítva, az eredményeket pedig nem titkoljuk el. Az ügyfeleink hozzáférést kapnak a rendszerekhez, így bármikor meg tudják nézni, hogy mit állítottunk be és hogy mennyire sikeresek a kampányok.
Az RG-STÚDIÓ egyik legrégebbi ügyfele a Piatnik Budapest Kft., akivel már 12 éve dolgoznak együtt. Gyöngyösi Gábor, a cég ügyvezetője így nyilatkozott az együttműködésről:
„A 200 éves Wiener Spielkartenfabrik Ferd. Piatnik & Söhne több mint harminc éve működő leányvállalataként a Piatnik Budapest Kft nagy hangsúlyt fektet a stratégiai partnerkapcsolatokra. Hosszú távú, megbízható együttműködésben gondolkodva, kiemelten fontos számunkra, hogy a cég, akivel együttműködünk milyen értékek mentén dolgozik. A 10 éven túli együttműködésünk alatt az RG-STÚDIÓ-val kapcsolatban csak pozitív tapasztalataink vannak. Mind szakmailag, mind emberileg magas színvonalat képvisel a csapat. Ennek köszönhetően nemcsak eredményes a közös munkánk, hanem bizalmi kapcsolat is kialakult köztünk, ami a hosszú távú együttműködés alapját jelenti.”