Tervezz most és arass 2025-ben marketing sikereket!

A marketing stratégiai tervezés az egyik legalapvetőbb tevékenység kellene, hogy legyen a vállalatoknál, de sajnos nem ez az általános. Pedig számos területet támogat egy jól meghatározott stratégia, amivel növelhetőek a bevételek és versenyelőnyre is szert lehet tehenni, így nem érdemes félvállról venni ezt a kérdést. Erős Gábort, az RG-STÚDIÓ online marketing ügynökség tulajdonosát kérdeztük, mire kell figyelni a tervezésnél!

 

Minden cégvezető szeretné a felesleges kiadások és az időpazarlás csökkentését, a marketing tevékenység és erőforrások hatékony tervezését, elosztását és az üzleti célok támogatását.  – kezdte Gábor. De csak kevesen vágnak neki évről évre úgy az online marketingnek, hogy biztos stratégiai tervezést tesznek mögé, akár most kezdik, akár újra tervezik a marketingjüket.

Mit tartalmaz egy jó online marketing stratégia?

Érdemes az üzleti célokhoz igazodóan kidolgozni a stratégiát és persze több területet megvizsgálni, összehangolni, amik segítenek abban, hogy jobban átlássuk és megértsük a markerting tevékenységük esszenciáját – folytatta Gábor. A célok és célközönség elemzése az egyik fő pillére a stratégiai tervezésnek, hiszen ezek segítségével lehet megállapítani, hogy hova tart a cég és milyen módszerek szükségesek a célcsoport eléréséhez.  A versenytársak és a különböző online felületek elemzése a pozicionálásban, a platformok és kommunikáció tervezésében segít. Itt ki lehet térni a régi és új közösségi felületekre, a weboldal/webshop kialakítására vagy akár a megújítására, a keresőoptimalizálásra, a hírlevél készítésre vagy akár a hirdetési felületekre. A cél, hogy egy olyan összehangolt rendszert dolgozzunk ki, ahol az egyes kommunikációs felületek és a hirdetési kampányok egymást erősítik és lépésenként közelebb viszik a célközönséget a konverzióhoz. – mondta Gábor. Mindezt pedig csak úgy lehet hatékonyan működtetni, ha látható az eredményessége az egyes felületeknek, amihez a mérési rendszerek megfelelő beállításait szükséges megtervezni és megvalósítani. Ha ezek megvannak, érdemes egy ütemtervet is kidolgozni az egyes kommunikációs folyamatokra. – És persze nem utolsó sorban fejben el kell dönteni, mekkora vadra célzunk. Lehet az egy grandiózus terv, egy mindent elsöprő koncpeció, ha közben az anyagi forrásaink a töredékét sem engedik meg. Ugyanakkor egy kisebb, egy-két stratégiailag fontosabb eszközt kiemelve költséghatékonyan is lehet sikeres marketinget folytatni, aminek bevételéből lehet majd tovább építkezni. Fontos, hogy ha nagyobb a végleges terv, mint amit képesek vagyunk pénzügyileg finanszírozni, lehet, hogy egy olyan komponense nem valósul meg, ami az egész hatásfokát lerombolja – egészítette ki Gábor.

Éppen ezért érdemes marketing szakértőt bevonni a stratégiai tervezésbe, hogy átfogó és személyre szabott koncepcióterv készüljön, ami egy segédletet biztosít a vállalkozás számára. Egy olyan iránymutatást, amire a későbbiekben mindig lehet támaszkodni a marketing célok és lehetőségek tekintetében.

Egy online marketing ügynökség értéke abban rejlik, hogy mély szaktudással, holisztikus látásmóddal és nagy tapasztalati merítéssel rendelkezik, ezáltal képes hatékonyan azonosítani azokat a marketing- és üzleti potenciálokat, amelyek a vállalkozás egyedi célkitűzéseihez igazodnak – foglalta össze Erős Gábor, az RG-STÚDIÓ online marketing ügynökség tulajdonosa.  – Ügynökséget azért jó bevonni a tervezésbe, hiszen a szakértőik folyamatosan követik a legújabb marketing trendeket és eszközöket, jól ismerik a bevált, de mégis egyedi megoldásokat, így biztosítják, hogy a vállalkozás versenyképes maradhasson a gyorsan változó digitális piacon és versenyelőnyre tehessen szert. Mi az RG-STÚDIÓ-nál stratégiába helyezzük a partnereink marketingjét, személyre szabjuk azt, hogy minél hatékonyabb legyen a kommunikáció és jól mérhető, finomhangolható legyen a kampányok teljesítménye. Ez teszi lehetővé a folyamatos növekedést és a megtérülést a partnereink számára, így lehet win-win szituáció egy együttműködés! Sok esetben azt tapasztalom, hogy attól tart egy kisebb vállalkozás, hogy Ő túl kicsi egy nagyobb ügynökséggel való együttműködéshez. Én ezzel nem értek egyet, szerintem inkább fel kell skálázni, milyen lépésekben indul egy ilyen együttműködés.  A közel 25 éves tapasztalatunk során többször fordult elő, hogy aki megkeresett minket azt egy óra alatt annyi kudarctól és kiadástól mentettük meg, aminek a költségéből komplett marketing stratégiákat lehetett megvalósítani.

Az online marketing stratégiai tervezés tehát elengedhetetlen a hosszú távú üzleti növekedéshez, mert segít hatékony iránymutatást adni a vállalkozás számára az online marketing útvesztőjében. Egy ügynökség szakértői támogatása szinte garantálja, hogy a stratégia minden eleme professzionálisan, a legújabb trendek és eszközök figyelembevételével jöjjön létre. Az pedig még hatékonyabbá teheti a vállalkozásokat, ha a marketing stratégiai tervet évről-évre elkészítik és ha kell újra gondolják. – Olyan partnereink is vannak, akik már több mint 10 éve ügyfeleink, és mégis minden év végén elkészítjük a következő évre vonatkozó tervet a számukra, hiszen ahogy a cég és a céljaik, úgy az online marketing lehetőségek és a versenytársak is évről-évre változhatnak – tette hozzá Gábor.

Ha elvesztél az online marketing világában, akkor bízd a stratégia készítést az RG-STÚDIÓ online marketing szakértőire, akik megtalálják számodra a legjobb marketing megoldásokat.