Soha nem volt még ilyen egyszerű elkezdni a marketinget – pályázatokkal!

Idén számos pályázat segíti a kis- és középvállalkozásokat abban, hogy beindítsák vagy fejlesszék marketing tevékenységüket. Hoztunk egy rövid pályázati körképet, hogy milyen marketing tevékenységekre lehet és érdemes felhasználni a lehetőségeket. Berek Pétert, az RG-STÚDIÓ Online Marketingügynökség értékesítési vezetőjét kérdeztük a miben segít a marketing bevonása a pályázatokban.

Idén eltérő marketing tevékenységekhez eltérő pályázatokkal pezsdíthetjük fel a lehetőségeinket szóval, ha eddig nem mertél belevágni, akkor itt az alkalom. Az év elején 3 fő pályázati lehetőséggel számolhatnak a kkv-k, igazodva a fejlesztési terveikhez.

Akár kicsiben, akár nagyban gondolkodik valaki, az alapvető online jelenléttől, a komplexebb marketing folyamatokig szinte mindenre találhat pályázati finanszírozást – mondta Péter, aki minősített GFÜ szakértőként tapasztalt marketinges csapatával, már számos vállalatot támogatott pályázatok keretében is.

Az innovációt tervezőknek a GINOP 2.1.3-24 pályázat teremt lehetőséget a meglévő folyamatokat optimalizálására, fejlesztésére többek között a termelési, gyártási folyamatok javításával és ezzel párhuzamosan tanácsadással is. – Sokan kérdezik tőlünk, hogy mi számít innovációnak a marketingben. Ez attól függ milyen szinten van a vállalat marketingje. Ha az alapokat fektetjük le már egy AI vezérelt hirdetési kampánytípus használata is lehet innováció. Akik pedig már egy magasabb szintű online marketing folyamatot innoválnának, számukra akár a marketing automatizmusok, akár az adatvezérelt megoldások és akár egy „ügyfélszolgálatos” chatbot is innovációnak számít. Így méltán releváns lehet minden cégnek beemelni a termelési innováció mellé a marketing tanácsadást a pályázatba – mesélte Péter.

Az is a pályázat mellett szól, hogy amellett, hogy plusz pontokat jelent a marketing, a támogatható tevékenységek közül a marketing innovációs folyamatfejlesztésnek a legalacsonyabb az óradíja, így az előfinanszírozása sem jelent akkora terhet, mint a többi választható tevékenység esetében.

A pályázati folyamat során egy átvilágítási dokumentummal segítünk meghatározni, hogy milyen az adott vállalat kiindulási helyzete és meghatározunk egy reális célállapotot, amibe el tudunk jutni a marketing tanácsadás segítségével. Az esetek többségében itt a marketing stratégia kialakítását javasoljuk a partnereinknek, ami egy nagyszabású terv, viszont hosszú távon hatékonyan támogatja a célokat és a jövedelmezőséget.

 

Komplex marketing és online jelenlét támogatása

A Demján Sándor Program részeként is lehetőség van pályázni marketing tanácsadásra. Egy általános beruházás élénkítő pályázat révén ennek a folyamata abban tér el a GINOP-tól, hogy itt nem szükséges átvilágítási dokumentumot készíteni és előre megadni a célt, hogy mire fordítjuk az elnyert pályázati támogatást. – Itt árajánlatot készítünk marketing tanácsadásra, amiben meghatározzuk, hogy a pályázat tanácsadásra felhasználható órakeretéből mennyit használunk fel marketingre. Nyertes pályázat esetén pedig ezt valósítjuk meg, melynek része lehet a markering stratégiai tervezésen túl, egyéb marketing szakértői tanácsadás is. Ennek keretében szakértői csapatunk tud segíteni hirdetéskezelésben, tartalommarketingben, keresőoptimalizálásban, webfejlesztésben és akár szervezetfejlesztésben is – mondta Péter.

Azt is hozzátette, hogy a marketing tanácsadás mindkét fenti esetben plusz pontot jelent az elbírálás során, így már csak ezért is megéri bevenni a pályázatokba.

Az alapokat lefektetők sem maradnak pályázat nélkül: a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” Program egy utalványrendszerű pályázat, aminek célja a KKV-szektor online jelenlétének, weboldalának és e-kereskedelmi tevékenységének a fejlesztése. Ennek keretében 3 területen tudnak marketing támogatást igénybe venni a pályázók. – A Digitalizációs alapcsomag egy alap online jelenlét kialakítását célozza meg, ahol weboldal, közösségi felületek kialakításában tudunk segíteni. A Közösségi média alapcsomagban a közösségi oldalak kialakítására, tartalomkészítésre, kampány tervezésre és menedzsmentre van lehetőség. Míg a Bővített csomagra pályázóknak a meglévő online jelenlétük és/vagy e-kereskedelemi folyamataik optimalizálásában, fejlesztésében tudunk segíteni a pályázat keretében – foglalta össze Péter.

A jelenlegi pályázati környezet tehát rendkívül kedvező a KKV-k számára, így nem érdemes futni hagyni a lehetőségeket.  

  • A cégtulajdonsoknak azt tanácsolom, hogy akár kicsiben szeretnék elkezdeni a marketinget, akár komplexebb stratégiára lenne szükségük, számos innovációs lehetőség áll most a rendelkezésre. Ha eddig nem fért bele a vállalkozásodnak, hogy jó alapokkal vágjon neki a marketingnek, akkor most érdemes kihasználni a pályázatokat, hiszen így szinte rizikómentesen, a cégedre szabott megoldásokat kaphatsz szakértőktől a fejlődéshez – zárta Péter a beszélgetést.

Nem valószínű, hogy az év során lesznek még kiírva hasonló pályázatok a KKV-szektor fejlesztésére, így érdemes mielőbb kihasználni ezeket a lehetőségeket.  Ha Te is pályáznál keresd bizalommal az RG-STÚDIÓ Online Marketing Ügynökség szakértői csapatát, akik széles tapasztalatukkal és személyre szabott, értékteremtő tanácsadással tudnak támogatni a pályázatod sikerében.