Amennyiben a pénztárgép használatában változás következik be, az adózó köteles ezt a PTGTAXUZ nyomtatványon az állami adó- és vámhatósághoz (NAV) is bejelenteni.
Az adatlapot az alábbi esetekben kötelező kitölteni és benyújtani:
– Pénztárgép használatának szüneteltetése, majd szüneteltetés végének bejelentése
– Pénztárgép/taxaméter használatból történő kivonása
– Pénztárgép/taxaméter elvesztése
– Pénztárgép/taxaméter ellopása
– Pénztárgép/taxaméter megsemmisülése
– Műszerész pénztárgép/taxaméter naplóba tett bejegyzés aláírásának megtagadása
– Éves adómemória-kiírás (üzemeltető által)
– Online pénztárgépet használó adózó esetén az üzlet nevének és üzemeltetési helyének megváltoztatása
– Fejléc adatok módosítása
A benyújtás módja: a NAV PTGTAXUZ adatlapot az elektronikus adatszolgáltatás benyújtására kötelezettek elektronikusan kötelesek benyújtani, egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható az illetékes állami adó- és vámhatósághoz. Az adatlap kitöltő-ellenőrző programja és a hozzá tartozó útmutató letölthető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) internetes honlapjáról ide kattintva.
PTGTAXUZ___kitoltesi_utmutato_2017.07.27.
Kérjük, hogy a pénztárgéppel kapcsolatos NAV felé történt bejelentéseket (PTGTAXUZ adatlap) az online pénztárgép adatkommunikációját végző Szolgáltató (No Roaming Kft.) részére is megküldeni szíveskedjenek, mivel a NAV nem szolgáltat információt az adózóról a Szolgáltató részére.