A vállalkozói lét „sötét oldala” egyre inkább a folyamatos változásról és annak lekövetéséről szól. Ennek egy apró, de jelentős állomása volt a július 1-vel bevezetett online számlázási kötelezettség. Erre alkalmazhatják a vállalkozók a NAV ingyenes Online Számlázó programját, de más programok használatával is teljesíthetik a számlaadat szolgáltatási kötelezettséget.
A rendszer bevezetését megelőzően szervezett a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara egy igen népszerűnek bizonyult online tájékoztatót, melyen közel 120 résztvevő kapott tájékoztatást a számlázó-, adatszolgáltató program felhasználói szempontú beindításáról.
3 hét elteltével, és már számos tapasztalat birtokában tartott a NAV Baranya Megyei Adóigazgatásának Ügyfélszolgálati osztálya újra egy online tájékoztatót a Kamara szervezésében, mely a hatóság szemszögéből tisztázott a rendszer használata során felmerült tipikus hibákat és azok megoldásaira hozott gyakorlati megoldásokat. Az előadások számos apró részletet ismertettek a rendszer használatával kapcsolatban, a dupla bizonylatolás elkerülésétől az adatok törlése vagy módosításának lehetőségéig, a legtipikusabb hibáig, ami például az Ügyfélkapus jelszó lejárta.
A kezdeti nehézségek dacára, összegészében elmondható, hogy a https://onlineszamla.nav.gov.hu/home weboldalon számos ilyen, a használat során a felhasználók által jelzett problémát, kérdést folyamatosan tisztáznak, illetve mind a NAV ügyfélszolgálatokon, mind a 1819-es NAV infovonalon részletes tájékoztatást adnak.