Újabb, mintegy egymilliárd forintos fejlesztéssel növelte termelési kapacitását Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) tagja- a főként szerszámlapok gyártásával, megmunkálásával foglalkozó nagyatádi Büttner Kft..
A cég a fele részben európai uniós pályázati támogatást élvező fejlesztés eredményeként mozgóállványos CNC és portál megmunkáló központot, hosszlyukfúró-maró centrumot szerzett be, termelési adatokat, céges híreket vetítő úgynevezett üzemi megjelenítőket, számítógép konfigurációkat és szoftvercsomagot vásárolt.
A három évvel ezelőtt hasonló nagyságrendű projekttel a nagygépes CNC megmunkálási kapacitását megduplázó Büttner Kft. azt várja az új beruházástól, hogy – a hatékonyság és termékei feldolgozottsági szintjének növelésével – keresett, nagy hozzáadott értékű termékekkel tud megjelenni a piacon.
Az új gépek segítségével a nagyméretű műanyag fröccsöntő és alumínium nyomásos öntő szerszámok lapjainak gyártását, lemezalakító présszerszámok háromdimenziós kontúrmegmunkálását, továbbá autóipari karosszéria elemek ellenőrzését szolgáló hegesztett készülékek előállítását végezzük – írták.
Többségében exportra termel
A közlemény szerint a két magyar magánszemély tulajdonában lévő vállalat Magyarországon piacvezető, de Európában is ismert és elismert a szerszámlapok gyártása, megmunkálása terén. A cég a forgalma kétharmadát külföldön bonyolítja le, ahol termékeit nemzetközi autóipari szerszámgyártó, energetikai, csomagolástechnikai, orvostechnikai, gépipari vállalatoknak értékesíti.
A Büttner Kft. főként Németországba exportál, erős a jelenléte ugyanakkor Ausztriában, a Benelux-államokban, Dániában, és szállít szerszámlapokat, szerszámelemeket Csehországba, valamint Szlovéniába is.
A Nagyatádon 8 ezer négyzetméter hasznos területen termelő, 240 embert foglalkoztató vállalkozás 2018-ban 4,9 milliárd forint árbevételt és több mint 141 millió forint nyereséget ért el, 2019-ben 4,5 milliárd forint árbevétel mellett veszteséges volt.
Nagyban befolyásolja a német autóipari kereslet
A cég a tavalyi veszteséget az „autóipari bizonytalansággal”, pontosabban azzal indokolta, hogy a német autóipari kereslet visszafogottá vált az alternatív meghajtású autók körüli viták elhúzódása miatt.
„A német autóipar stagnálása a vártnál tovább tart, az autóipari piaci igények 2019-hez hasonlóan 2020-ban sem, vagy nem számottevően növekedtek, így továbbra is a más, progresszív iparágakba való belépésben vagyunk fokozottan érdekeltek” .
A német elektromosautó-program indítása jó esélyt biztosít az újabb autóipari fellendülésre. A társaság abban bízik, hogy „az autóipari és a koronavírus okozta lassulás” miatt szükségessé vált válságkezelés sikeresnek bizonyul, és nyitni tud új piacok felé.
Forrás: autopro.hu