„Az emberi vonal nagyon erősen jelen van a munkánkban”

Szinte mindegyik hazai vállalkozás életében nyomot hagyott a pandémia, de a rendezvényekkel kapcsolatos szolgáltatást végzők mindennapjait gyökerestől felforgatta. Tavaly elmaradt a társasági események zöme, a korlátozások állandó bizonytalansága folyamatos átszervezésre kényszerítette a vállalkozásokat. A rendezvényszervezéssel és -dekorációval, virágkötészettel, tűzijátékkal, játszóházzal és partikellék forgalmazásával foglalkozó Partyboom Rendezvényszervezés és Pirotechnika Thank-Cash Kft. számára a túlélés zálogát a racionalizálás, valamint egy új tevékenység elindítása jelentette. Schmalzné Klézli Csilla több évtizede viszi a vállalkozását, ami azért tudott folyamatosan fejlődni, mert mindig azt kereste, hogyan lenne képes még jobban kiszolgálni a partnereit.

– Tavaly márciusban a vírus első hullámakor már készen volt az egész évünk forgatókönyve, így közel 100 rendezvényt kellett átcsoportosítani az egyik pillanatról a másikra, átszerződni, előlegeket visszafizetni, lemondani stb. Mivel emberekkel foglalkozunk, az érzelmi vonulatokkal is kellett számolnunk, a síró menyasszonyoknál nincs rosszabb. Néhány esküvőt meg tudtunk menteni, azokat viszont a bizonytalanság miatt roppant idegőrlő módon tudtuk lebonyolítani – mondja Schmalzné Klézli Csilla, miként élték meg a világjárvány hatását. – Elkezdtük erősíteni az online kereskedelmet, viszont sajnos a családi ünnepségeket, rendezvényeket sem tarthatták meg az emberek, ezt tetézte, hogy a szilveszteri mulatságok is elmaradtak, pedig szintén jelentős bevételt hoz számunkra a pirotechnika. Ezért is fordítottunk jelentős figyelmet a háttérmunkára, webáruházat fejlesztettünk, a honlapkészítés most is folyamatban van. Korábban főleg közületeket és nagyobb felhasználókat szolgáltunk ki, most a magánemberek felé is nyitunk. Illetve bővítettük a profilunkat, átvettünk egy egyesületet, amely a szociális szférában, azon belül az ifjúsági vonalon érdekelt. Nekik szeretnénk olyan önsegítő csapatépítő programokat, lehetőségeket adni, amikkel a pandémia után vissza tudnak csatlakozni a társasági és a közösségi élethez.

– Mire támaszkodhattak, amikor szembesültek a nehézségekkel?

– Az egyik nagy szerencsénk az volt, hogy a tavaly év eleji kínai járványhelyzet miatt nem tudták teljesíteni a megrendeléseinket, így megmaradt a teljes évi fejlesztési keretünk. Minden évben új eszközökkel, új kínálattal rukkolunk ki, ezt igénylik is az állandó partnereink. Ebből a megmaradt összegből tudtuk finanszírozni a költségeinket, az autóink és az egyéb eszközeink karbantartását. Emellett végigvettük, hogy mit lehet pénzzé tenni. Illetve sok energiát fektettünk magunkba, képzéseken vettünk részt, hogy ha újra dolgozhatunk, mentálisan és fizikailag is bírjuk a munkát. Mintegy 50 alkalmi munkavállalóval dolgozunk, velük is kellett foglalkozni, hogy érzelmileg túléljék ezt a helyzetet.

– Ezek szerint az önök munkája nem csak abból áll, hogy terméket, szolgáltatást adnak a megrendelőiknek, az érzelmi vonal is markánsan megjelenik benne.

– Valóban, az emberi vonal nagyon erősen jelen van a munkánkban, amely mindig személyekhez, alkalmakhoz kötődik. Figyelünk arra, hogy mindenkihez a saját nyelvén szóljunk, egyénre szabottan. Ráadásul az esküvő és a kegyelet lelkileg igen megterhelő esemény, mind örömében, mind fájdalmában ki tud billenni az ember a középpontjából. Fontos, hogy ilyenkor olyan személyek álljanak mellettük, akik támogatni tudják őket. Az, hogy eladom a menyasszonyi csokrot, már csak hab a tortán.

– Hogyan alakul az önök által kínált szolgáltatások, termékek köre?

– Igyekszünk meglátni az igényeket, folyamatosan feljegyzem a rendezvényeken szerzett tapasztalatainkat, listán rögzítem, hogy mit lehetne jobban, praktikusabban csinálni, ezzel a megrendelőink döntését is elősegítjük. Abban is igyekszem támogatni őket, hogy honnan lehet pénzt átcsoportosítani a finanszírozásra. Magától értetődő számomra, hogy megmutatok olyan lehetőségeket, amelyek felkelthetik a megrendelőim érdeklődését. Figyelek arra, hogy olyan érzéssel zárjuk az adott szerződést, hogy többet kapott a pénzéért, és ne gondolkozzon azon, hogy más szolgáltatót keres.

– Most hogy látják, miként alakul a vállalkozás jövője?

– Továbbra is hittel állunk a feladatok elé, de a változás elkerülhetetlen. Fel kell készülni a nyitásra és annak következményeire, jelen pillanatban az egyesületre koncentráljuk a figyelmünket és a vállalkozásainkban meglévő eszközeinket. Meglátjuk, hogy a korlátozások miként alakítják a rendezvényipart. Az egyesületben „kézenfogva, együtt, tovább” azokkal a személyekkel és szolgáltatókkal szeretnénk tovább dolgozni, akik kitartottak mellettünk. Bízom benne, hogy túl fogjuk élni a pandémiát és a jövőben is tudjuk egymást segíteni.

Kis Tünde