A Modern Vállalkozások Programja keretében kamaránk meghívására a kormányhivatal munkatársai tartottak részletes tájékoztatást az elektronikus ügyintézésről, a különböző elektronikus szolgáltatásokról és az egyéni vállalkozói tevékenységről.
A megjelenteket Takács Károly IKT tanácsadó köszöntötte, aki röviden vázolta miről is szól a Modern Vállalkozások Program.
Dr. Erszény Alíz a Baranya Megyei Kormányhivatal (kormányhivatal) hatósági és oktatási osztályvezetője bemutatta a cégkaput, ügyfélkaput, hivatali kaput, részletes tájékoztatást adott az elektronikus ügyintézés folyamatairól és szolgáltatásairól, érintve az elektronikus aláírást és fizetést.
Az ügyfélkapu regisztráció és a webes ügysegéd ügyintézési lehetőségeiről Papp Dóra kormányablak szakügyintéző beszélt. Utóbbi kapcsán részletes tájékoztatást adott az intézhető ügyekről.
Kreil Ágnes az egyéni vállalkozói nyilvántartás témakörét járta körbe. A kormányablak szakügyintéző előadásában beszélt még a vállalkozói igazolványról, a hatósági bizonyítvány igényléséről és a hatósági ellenőrzés céljáról és folyamatáról.
A rendezvény két utolsó előadója Vékás Sándor a Közinformatika Kft. és Tóth Lajos a Compuland Kft. ügyvezetője az információbiztonságról és a vállalkozási adatvagyon fontosságáról tartott előadást.
A kormányhivatal előadóinak anyaga linkre kattintva olvasható:
Általános tudnivalók az elektronikus ügyintézésről– Dr. Erszény Alíz
Szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások (SZEÜSZ) igénybevételének lehetőségei – Papp Dóra
Egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos általános tájékoztatás– Kreil Ágnes