A 4. minőségügyi témájú eseményre került sor május 28-án a kamarában. Ezúttal a mindenkit érintő minőségkultúra témájára esett a választás. Béda Károly (MAVASZK Kft.), a klub egyik vezetője meghívására Szanyi Gábor, a CAADEX Kft. ügyvezetője osztotta meg a tapasztalatait a résztvevőkkel, akikkel egy jó beszélgetés bontakozott ki.
Az 5 telephelyen működő, 100%-ban magyar tulajdonú CAADEX egy 1994-ben alapított családi cégcsoport legfiatalabb tagja, mely meghatározó beszállítója több hazai és nemzetközi nagyvállalatnak. 5 milliárd forintos gépipari cég 250 főnek ad munkát. A CAADEX minőségkultúrája magas szintet képvisel, és folyamatos a fejlődés iránti igénye is.
Az előadás és beszélgetés során sok területet érintettek a résztvevők.
A vezetői kultúra
A minőségirányítás és a szervezeti kultúra összefüggenek. A minőségkultúra mindent befolyásol. A vezető nagy hangsúlyt kell, hogy fektessen erre. A „fejétől bűzlik a hal” mondás érvényes és igaz: ahol nem figyelnek a minőségirányításra, ott előbb-utóbb a termékek és szolgáltatások színvonala is kárát látja ennek. A klubüléseken a cégek 1. számú vezetőinek is részt kellene venniük.
Folyamatos egyéni fejlődés
Ezzel kezdődik minden. Először fejlesszük önmagunkat, hogy a jövőbe tudjunk nézi, és a kihívásokat kezelni tudjuk. 7-szer kell megtanítani valamit, és visszakérdezni, hogy megmaradjon. Szanyi Gábor tapasztalata az, hogy a tanulás, különösen a reggeli tanulás nagyon felpörgeti, és a napja is máshogy, dinamikusabban indul.
Vevőközpontúság
Nagyon fontos a vevőkkel való jó kapcsolattartás és információmegosztás. A vevőközpontúság a vezető felelőssége. Az, hogy mit közvetít a vezető, tovább gyűrűzik az egész szervezetre. Lassan, de folyamatosan kell építkezni.
Konkurencia
Össze lehet hasonlítani az egyes cégeket, de a fejlődési irányt kell figyelni. Hogyan kell figyelni a versenytársakat? Miben kell fejlődni, hogy előrébb járjunk? Nem csak a szomszéd utcánál, hanem Nyugat-Európánál is jobbnak kell lenni.
Projektek
A pályázás nagyon jó, mert ezzel előrébb lehet jutni. Ám ehhez szükséges a stratégiai, projekt alapú gondolkodás. Nem gépet kell venni, hanem meg kell tervezni a teljes folyamatot, amit végig kell vinni.
Az együttműködések haszna rendkívüli. A CAADEX például 1 milliárdos projektet visz a Pécsi Tudományegyetemmel, mellyel nagyon jó az együttműködésük.
Jövő
Szanyi Gábor véleménye szerint a jövő kulcsa az automatizálásban és a kevés, de nagyon jól felkészült szakemberben rejlik. Fontos a hosszú távú vízió – 30 év!
Útravaló
Szanyi Gábor – korábbi snowboard-oktatóként azt tanította, hogy bátornak kell lenni, és “előre kell dőlni”. Üzenete a résztvevők számára is világos volt: “dőljenek előre”, vagyis legyenek bátrak, az üzleti életben is!
Vélemény
Ozsváth Tamás, a Termoplast Kft. minőségügyi és projektmenedzsere így nyilatkozott az eseményről:
“Először is köszönöm a meghívást. Nagyszerű volt, hogy ilyen interaktív módon zajlott az előadás. Szanyi Gábor előadása, gondolatai és minden témát érintő okfejtései sok pluszt adtak az egész programhoz. A részemről történő elvárásokat túlteljesítette az egész program. Sok hasznos gondolatot hallottam és vitattunk meg.”
* * *
A rendezvényt a vállalkozások nemzetközi sikereit elősegítő Enterprise Europe Network támogatta.