A Törökországban felhasználásra kerülő ATA Carnet igazolványok adatait egy a török vámhatóság által létrehozott regisztrációs felületen is kötelező megadni.
A felületen a vámkezelés előtt (import és reexport) az ATA Carnet tulajdonosnak/képviselőjének kell az igazolvány adatait regisztrálnia: https://uygulama.gtb.gov.tr/eATA/#/login
A felület használata díjmentes, a használathoz vámképviselő vagy speditőr szolgáltatását nem szükséges igénybe venni. Ha a használattal probléma merülne fel, a vámtiszt feladata a segítségnyújtás.
A Törökországban használandó ATA Carnet igazolványok árulistáját elektronikus formában is kérheti a török vámhatóság, emiatt javasoljuk, hogy az igazolvány vámkezelését intéző személy(ek) valamilyen adathordozón tartsa magánál az árulistát, valamint fontos, hogy a betétlapokon a nyilatkozatot az F) pontban az írja alá, aki a vámkezelést kéri.
Amennyiben meghatalmazás is tartozik az ATA Carnet igazolványhoz, akkor azt a török nagykövetségen felül kell hitelesíttetni.
Kapcsolódó tartalom:
Kereskedelmi okmányhitelesítés