A gyakorlatorientált vezetőképzés céljai:
- Az új vezetőket segíteni abban, hogy minél előbb és tudatosan alakítsák ki vezetői identitásukat, minél előbb legyenek eredményesek.
- A tapasztalt vezetők fel tudják dolgozni, korszerű vezetői modellekhez tudják kötni tapasztalataikat, és meg tudjanak újulni.
- A képzésen résztvevő vezetők között fejlődjön az együttműködés, erősödjön a kapcsolat, az egymás gyakorlata iránti kíváncsiság.
A gyakorlatorientált vezetőképzés felépítése:
- tananyagegység: A képzés hozzáillesztése a megrendelő cég elvárásaihoz.
- tananyagegység: Vezetőnek születünk vagy vezetővé válunk?
A kiváló vezetővé váláshoz szükséges szemléletmód, kompetenciák azonosítása, alapfogalmak tisztázása. A vezetés szintjeinek integrált modellje (önmagam vezetése, beosztottak vezetése, a csapat vezetése, vezetőnek lenni a szervezeten belül). A vezető hatókörei. A kiváló vezetővé válás folyamata, tipikus buktatói és a buktatókkal való megküzdés.
- tananyagegység: Ismerd meg önmagad, vezesd önmagad!
Sokféleképpen lehet kiváló vezetővé válni, kiválóan vezetni. A lényeg az, hogy egy vezető megtalálja saját, értékeivel, szemléletmódjával, életcéljaival összhangban álló stílusát, hangját. Ez egy hosszú küzdelmes folyamat, mely kulcstényezői a tudatosság és a hibákból, tapasztalatokból, visszajelzésekből, a „pofonokból”, a “mélyvíz tesztekből” való tanulás!
- tananyagegység: Vezetőként kommunikálj!
Hogyan kommunikálnak a sikeres vezetők beosztottjaikkal a leggyakoribb és legnehezebb kommunikációs helyzetekben: új dolgozók betanítása, feladatkiadás, pozitív és negatív visszajelzések adása, az elvégezett munka értékelése, mérgező csapatag kezelése, kommunikáció a teljes csapat előtt, a munkatársak fejlesztése, feladatok delegálása.
- tananyagegység: Vezetőként kommunikálj a szervezeti hálóban is!
Hogyan kommunikálnak, hogyan építik a kapcsolatot a sikeres vezetők feletteseikkel és vezető társaikkal? Hogyan lesz zökkenőmentes a felettesekkel való kapcsolat? Hogyan lesz jó műszakok és az egységek közötti együttműködés és a műszakváltás? Hogyan kell felvállani és megoldani a konfliktusokat, nehéz beszélgetéseket? Hogyan kell hatásosan megnyilvánulni, prezentálni a vezetői megbeszéléseken?
- tananyagegység: Légy tisztában az emberi motivációkkal!
A gyakorlatorientált vezetőképzés 5. moduljának témája a motiváció. Mi az, ami motiválja és mi az, ami demotiválja a dolgozókat? A különbség a külső és a belső motiváció között? Melyek a belső motiváció összetevői. Milyen hatásuk van az érzelmeknek a munkavégzésre? Hogyan tud a vezető a kiváló teljesítményhez szükséges légkőrt, pszichológiai biztonságot teremteni?
- tananyagegység: Tartsd szem előtt az eredményességet!
Hagyományosan a csoportvezetők, művezetők a mindennapok hősei. A mai szervezetekben azonban a működésbeli hatékonyság figyelemmel kísérése mellett stratégiai gondolkodással is kell rendelkezniük! Milyen eszközökkel tudja tervezni, nyomon követni a vezető céljait, feladatait, prioritásait?
- tananyagegység: Építs csapatot!
Hogyan építhet a vezető az egyénekből csapatot? Hogyan tudja összehangolni az egyéni és a közös érdekeket? Milyen feladatai vannak a csapatfejlődés különböző szakaszaiban? Hogyan integrálhatja sikeresen az új dolgozókat a csapatba?
- tananyagegység: Fejleszd a mentális erődet!
A gyakorlatorientált vezetőképzés befejező moduljában a mentális erő fogalmát ismerjük meg, járjuk körbe. A vezető hangulata hatással van a csapat eredményességére, ezért a vezető kötelessége, hogy saját érzelmeit tudatosan irányítsa. Mindez kiemelten fontos nehéz körülmények, problémás helyzetek közepette. Hogyan tud a vezető ilyen helyzetekben is nyugodtnak maradni, saját és csapata figyelmét a célokra irányítani? Hogyan fejleszthető a mentális erő?
8+1. tananyagegység: A képzés tapasztalatainak összefoglalása
A képzés tapasztalatainak összefoglalása a felső-vezetők előtt, valamint további fejlesztési javaslatok megfogalmazása. A képzés eredményeinek mérése.
A gyakorlatorientált vezetőképzés módszerei
Elmélet és gyakorlat aránya: 20%-80%.
- kis- és nagycsoportos munkák
- kooperatív tanulási technikák
- egyéni munkát igénylő feladatlapok
- vezető készségeket mérő tesztek
- frontális megbeszélések
- szerepjátékok
- modellező játékok – videofeedback
- rövid interaktív elméleti blokkok
- házi feladatok, otthoni felkészülést és kutatást segítő linkek
A gyakorlatorientált vezetőképzés időtartama
4×1 nap, vagy igény esetén 3 órás blokkokban, munkaidőben, a műszakokhoz igazítva is megtartható a képzés.
A képzés vezetője:
- Héder Sándor (Forlong Bt.): mérnök, tréner, coach, címzetes egyetemi docens
További információ:
Elérhetőségeink:
- Pécsi Kereskedelmi Központ, 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
- H-Cs: H-Cs: 08.30-15.00-ig, P: 08.30-12.00-ig
Munkatársaink:
- Authné Kállai Kata, munkatárs – 20/407-4655,
- Piacsek László, felnőttképzési szakmai vezető – 20/264-6668,
Felnőttképzési ügyfélszolgálat, panaszkezelés, kiegészítő tevékenységek, további információk:
A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara felnőttképzési engedélyszáma: E/2020/000151, felnőttképzési nyilvántartási száma: B/2020/006151.