Szakmai segítség duális képzőhelyeknek
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint 9 vármegyei területi kamara szakmai kerekasztal rendezvényeket szervezett 2023 év során „Jó gyakorlatok a szakképzésben” címmel.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint 9 vármegyei területi kamara szakmai kerekasztal rendezvényeket szervezett 2023 év során „Jó gyakorlatok a szakképzésben” címmel.
66 szakmában / szakképesítésben indult a 2023/24-es tanév Szakma Kiváló Tanulója Verseny és Országos Szakmai Tanulmányi Verseny a nappali tagozaton végzős diákok számára.
A Pécsi Gloves International (PGI), a neves Karma Pécsi Kesztyű gyártója hozzájárult a nagy várakozást megelőző sci-fi, a „Dűne 2” létrehozásához.
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) nemzetközi pályázati programja kkv-k és startupok számára.
Az alábbiakban olvasható a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nemzetközi gazdasági hírlevele, melyben az európai uniós szakpolitikai aktualitásokról és uniós gazdasági, üzleti vonatkozású hírekről is beszámol. A hírek az alábbi csatolt dokumentumban országonkénti bontásban találhatóak meg. Nemzetközi Gazdasági Hírlevél 2024.02.29. MKIK Külgazdasági hírek
Baranya turisztikai vállalkozásai is részt vettek a 46. Utazás Kiállításon a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett közösségi standon. Közös cél, hogy Pécset és Baranyát vonzóbbá és népszerűbbé tegyük a belföldi és külföldi utazók körében. Ennek egyik módja, hogy már akkor „megkínáljuk” az utazást tervezőket a térségi programokkal, amikor még csak a szállások között keresgélnek.
Kamarai Kétperces Ön a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara hírlevelét olvassa. #A vállalkozó szerint A YUVA Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. családi vállalkozásként jött létre 2004-ben. 2005-től gyártunk szörpöket, üdítőitalokat és kereskedünk élelmiszerekkel. Cégünk 19 éve töretlenül hisz abban, hogy élelmiszert, italt előállítani nagyon szép feladat. Különösen fontosnak tartjuk és kitartunk mellette, mely szerint a minőség a legfontosabb kapocs cégünk és fogyasztóink között. Rengeteg időt és energiát fektettünk abba, hogy megértessük vásárlóinkkal, miért is kiválóak szörpjeink, hogy a gazdaságosság, a prémium minőség és a környezettudatosság egyszerre meg tud jelenni ugyanazon termékben. Az elmúlt 10 év ezen feladatok elvégzésével telt. Létrehoztuk a FruttaMax brand-et, mely mára már meghatározó szerepet tölt be a hazai és a környező országok szörppiacán. A fejlesztések elején elhatároztuk, hogy a brand védelmét az egyik legfontosabb feladatként kezeljük, így azt 2015-ben Magyarországon, míg 2022-ben az Unióban is levédtük. Kezdetektől önkéntes tagjai vagyunk a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarának, így a
Idén már 6 ágazatban 609 gyerek 203 csapatban nevezett be a kamarai szakmaismereti versenyeinkre. Az első forduló február első napján kezdődött és továbbra is szakmaismereti kérdőívet kellett kitölteniük a versenyzőknek az online térben. Az összetett, színes, játékos fejtörőket tartalmazó a kérdőívet 609 gyerek töltötte ki szinte hibátlanul, így a második fordulóban nagyon sok csapat továbbjutott. A kérdésekkel arra ösztönöztük a gyerekeket, hogy kutassanak az interneten, sőt egy-egy kérdés megválaszolásához biztosan kellett nagyobb testvér, szülő, szaktanár segítségét is kérni. A második fordulóban pályamunkát kell készíteniük a gyermekeknek iskolai/otthoni körülmények között. A Gép-ésszel versenyen fogaskerék meghajtású körhintát, az Épít-ésszel versenyen kis házikót, építményt, a Villany-Ász versenyen napelemes helikoptert kell összeszerelniük, az Autómánia verseny pályamunkája pedig egy pneumatikus targonca. A feladat megoldásához a csapattagoknak fúrni, fűrészelni, csavarni, ragasztani, vágni, mérni, számolni kell, közben megismerkednek az elektronika, a gépészet működésének elveivel, az építőiparban. A zsűri az értékeléskor a pályamunkák, építmények precizitását, a szakmaiságát, és
Pécs MJV Polgármesteri Hivatala Önkormányzati Adóhatósági Főosztály tájékoztatása a februárban megküldött adószámla kivonatokkal kapcsolatban.
A legújabb előírások szerint a kereskedőknek figyelemfelhívó jelzéssel kell tájékoztatniuk a vásárlókat, hogy az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett. A hipermarketektől a kis üzletekig minden kereskedőnek kötelező ezeket a táblákat elhelyeznie, hogy a vásárlók megfelelő tájékoztatást kapjanak. A jelzést közvetlenül a termék mellett, vagy az árkiírás mellett kell elhelyezni, biztosítva a jól láthatóságot és az egyértelműséget.