„Mi vagyunk a vendégekért, és nem ők értünk”

Csordás József 1973-ban kezdte „a szakmát”, azaz lett vendéglátós, és az azóta eltelt mintegy ötven évben számos helyen dolgozott beosztottként, vezetőként, oktatóként, vállalkozóként, tulajdonosként. Felsőfokú végzettséget szerzett, a felesége és ő is mestervizsgát tett több szakmában – a vendéglátás és a vendégfogadás iránti elkötelezettsége máig szakmaközelben tartja: a vállalkozásai működtetése mellett évtizedek óta jelentős szerepet játszik a szakmai oktatásában. „Mi vagyunk a vendégekért, és nem ők értünk” – ez az az útravaló, amit minden tanulója magával visz, mert ez a látásmód mit sem változott az elmúlt fél évszázad alatt.

Tovább olvasom »
Az év középiskolai informatikatanára: Dlusztus Péter

Dlusztus Péter, a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium tanára vehette át a 2023/2024-es tanév legkiválóbb középiskolai informatikatanári teljesítményét elismerő TanIT díjat. A 2022-ben a Dél-Dunántúl meghatározó szervezeteinek informatikai vezetőit, informatikai vállalkozásainak vezetőit tömörítő 57 fős szakmai civil közösség, az Informatikai Vezetők Társasága Közhasznú Egyesület (IVETÁR) által alapított díjhoz együttműködő partnerként csatlakozott a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara ICT Bizottsága, amely 2024-től átvállalta az egyesülettől a lebonyolítás feladatait. A bruttó 1.000.000 Ft összegű díjat Lengvárszky Szabolcs kamarai alelnöktől, az ICT Bizottság elnökétől és Zalay Budától, a kamara és az IVETÁR alelnökétől vette át Dlusztus Péter.

Tovább olvasom »
35 éve a Meló-Diáknál: az iskolaszövetkezettel minden résztvevő nyer

A pécsi közgáz hallgatójaként kezdett dolgozni 1989-ben a Meló-Diák Iskolaszövetkezetnél id. Vida Péter, aki a ranglétrát végigjárva projektvezető, majd igazgatósági tag, később pedig elnök lett a szervezetben. Tulajdonképpen ez az első és máig egyetlen munkahelye, ahol már a fiával együtt dolgozik. Lételeme a kíváncsiság, a trendkövetőkkel ellentétben a trendcsinálók táborát erősíti, folyamatosan képezi magát, és szeret a fiatalok között lenni, mert inspirálják. 

Tovább olvasom »
A sikeres marketing alapja: merj kockáztatni!

Aki ma nincs az interneten, az a vevői számára láthatatlan – sokszor hangzik el ez a mondat a marketingszakemberek körében, és nem alaptalanul. Az utóbbi években egyre több kis- és közepes vállalkozás érzi az online marketing szükségességét, ezért vagy maga kezd ebbe a tevékenységbe, vagy szakértői segítséget kér hozzá. A világhálón való folyamatos jelenlét mindenképpen kell a sikerhez, azonban ez önmagában nem elég. Ahhoz, hogy egy-egy onlinemarketing-kampány elérje a célját, elengedhetetlen a speciális, naprakész ismeret – ez pedig azoknál a marketingszakembereknél koncentrálódik, akik nap mint nap ezen a területen dolgoznak. A folyamatos tanulás, az új eszközök, köztük a mesterséges intelligencia alkalmazása a marketing területén is elkerülhetetlen – véli Győrfi Attila Zoltán, a pécsi székhelyű G2A Marketing Bt. tulajdonos-ügyvezetője.

Tovább olvasom »
Az a fontos, hogy a hétköznapokban jól érezzem magamat

Gyerekkorában rendszeresen sportolt, sokáig vívott, de felnőttkorára az alkalomszerű úszást, síelést, kerékpározást leszámítva elmaradt a rendszeres aktív mozgás. A Webstar Kft. üzletfejlesztési vezetője, Csikós Gergely azonban néhány éve kezdte rosszul érezni magát a bőrében, az ülőmunka okozta kellemetlenségek – a derék-, a nyak-, a hátfájás – őt is elérték. Ezért felkeresett egy személyi edzőt, Bodó Dávidot, akinek egyéni korrekciós stratégiája az ülőmunka káros hatásait is enyhítik, és azóta az otthoni korrekciós gyakorlatok elvégzése mellett heti két alkalommal – most már több munkatársával – látogatja az edzéseit.

Tovább olvasom »
Soha nem volt még ilyen egyszerű elkezdni a marketinget – pályázatokkal!

Idén számos pályázat segíti a kis- és középvállalkozásokat abban, hogy beindítsák vagy fejlesszék marketing tevékenységüket. Hoztunk egy rövid pályázati körképet, hogy milyen marketing tevékenységekre lehet és érdemes felhasználni a lehetőségeket. Berek Pétert, az RG-STÚDIÓ Online Marketingügynökség értékesítési vezetőjét kérdeztük a miben segít a marketing bevonása a pályázatokban.

Tovább olvasom »
Made in Pécs: a márka, amitől mindenki jól érzi magát

Több mint 200 pécsi zenekar ad koncertet egy nap alatt – ez a Made in Pécs fesztivál az év első szombatján, amelyet 2025-ben már 10. alkalommal szervezett meg a havi magazint is kiadó Made in Pécs Kft. A fesztivál célja, hogy műfajtól függetlenül professzionális körülmények között biztosítson bemutatkozási és fellépési lehetőséget Pécs összes zenekarának. A koncertek délelőtt 10 órától hajnalig zajlanak, az együttesek és az előadók 20 perces programmal állnak a közönség elé. Az esemény már nemcsak a pécsieket vonzza, hanem a szakmát is, menedzserek, fesztiválszervezők is érkeznek a városba. Idén egy lengyel fesztiválszervező csapatot is fogadtak a rendezők – tudtuk meg Gellai Gergő főszervezőtől.

Tovább olvasom »
2025: megújulás és kooperáció

Összefogás, az üzleti közösség tagjai közötti erős kapcsolat, a lehetőségek keresése és kihasználása – többek között ezek lesznek az idei év legfontosabb feladatai a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarában működő bizottságok számára. Évindító cikkünkben arra kértük a bizottsági elnököket, hogy összegezzék, milyen fontosabb folyamatok zajlanak a gazdaságban az általuk elnökölt bizottsághoz kapcsolódó területen, illetve milyen tervekkel, célokkal indulnak neki 2025-nek. Ugyanígy az előttünk álló feladatok összegzését olvashatjuk a kamara elnökétől és főtitkárától.

Tovább olvasom »
Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja program

A Demján Sándor Tőkeprogram keretében a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja program” 9 milliárd forint keretösszegből támogatja a KKV-szektor weboldal fejlesztéseit, megerősítve ezáltal online jelenlétüket és e-kereskedelmi tevékenységüket. A programban pályázati úton kiválasztott és védjeggyel megkülönböztetett elektronikus hírközlési szolgáltatók, illetve vállalati infokommunikációs szolgáltató cégek, valamint professzionális honlapkészítő ügynökségek szolgáltatásait vehetik igénybe magyar székhelyű, köztartozásmentes, minimum egy fő létszámmal bíró, mikro-, kisvállalkozások (beleértve az egyéni vállalkozások), melyek még nem rendelkeznek honlappal, vagy inaktív az internetes felületük.

Tovább olvasom »