„Helikon Szépe” kozmetikus verseny
A Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara országos versenyt hirdet kozmetikus tanulók/ képzésben részt vevők, valamint a szakmában dolgozó szakemberek részére.
A Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara országos versenyt hirdet kozmetikus tanulók/ képzésben részt vevők, valamint a szakmában dolgozó szakemberek részére.
Pécsen egy teljesen új módszer segítségével vesz részt a duális szakképzésben az Informatikai Ágazati Képzőközpont. A Befektetés a jövőbe program keretében összefogott tizenegy cég, hogy egységes tanterv alapján, közös oktatókkal, mentorok segítségével adnak a diákok kezébe a mindennapokban jól hasznosítható tudást. – A nálunk tanuló diákok a tanóráink egy részén valós projektekből kiragadott feladatokon dolgoznak, mint munkavállalók, melynek keretében az IT KKV ökoszisztéma munkavégzési szokásait ismerhetik meg – mondja Zsenák István, az Informatikai Ágazati Képzőközpont ügyvezetője. – Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy az informatika területén mind a 120 diákunknak nem tudunk feladatot adni valódi projekten, azonban kivétel nélkül mindannyiukat felkészítjük a szakmai vizsgára, segítjük elhelyezkedésüket, és ezt követően is nyomon követjük szakmai előmenetelüket. Magam korábban is ezzel foglalkoztam a saját cégem keretében. Magát az Informatikai Ágazati Képzőközpontot pedig azért hoztuk létre mert azt tapasztaltuk, hogy óriási szakemberhiánnyal küzd a magyar gazdaság, jelentős számú informatikus hiányzik a piacról. Az
Mi újság az iFinance Vállalati Pénzügyek Kft.-nél? Cégünk dinamikusan fejlődik, és ami nekünk külön öröm, hogy több megbízásunk is van kifejezetten nagy, 30-40 milliárd árbevételű cégektől, melyeknél egész kontrolling struktúrákat építhetünk ki. Ez számunkra egy nagy szakmai elismerés. Csapatunk pedig idén 14 főre bővült. Elindítottuk LinkedIn és Facebook oldalainkat is, ahol naprakész információkkal látjuk el követőinket – avatott be a cég tevékenységébe Fazekas Fanni cégvezető. A nevéből nyilvánvalónak tűnik – de mivel is foglalkozik a cég? Gyakorlatilag egy komplett külsős pénzügyi osztályt működtetünk.Kontrolling, könyvelés, pénzügyi asszisztencia szolgáltatásokat nyújtunk, és divatosan szólva „interim CFO”, vagyis ideiglenes pénzügyi vezetői feladatokat látunk el. Ügyfeleinknek egy konzultációt követően személyre szabott megoldásokat biztosítunk, hogy a cégtulajdonosok, vállalatvezetők energiáikat az üzletfejlesztésre, szakmai irányításra fordíthassák. Jelentős átalakuláson esett át a vállalkozás. Mi történt? Vállalatunk neve iFinance-re (Intelligent Finance) változott. Ez a beszédes név jól tükrözi a cég filozófiáját: okos, tudatos tervezéssel lehet üzletileg jó döntéseket hozni és a vállalkozás sikerességét
A BE-Digital projekt Moodle-alapú e-learning rendszere lehetőséget ad bárhol, bármikor történő tanulásra, modern eszközökkel és interaktív tartalmakkal.
Az építőipari generálkivitelezéssel foglalkozó MB-BAU cégcsoport vezetőjében, Magyari Csabában 2016-ban megérett az igény a vállalkozásai „rendbe rakására”. Azonban hamar rájött: ahhoz, hogy a cégben rendet tudjon tenni, először magának kell rendben lennie. A folyamat életmódváltással indult, így érkezett meg a sport az életébe, amely a mai napig szerves része a mindennapjainak. Mint mondja, korábban jobbára ő volt a sportért, ma a sport van őérte. – Elfoglalt vállalkozóként kezdődő alvászavarral küszködtem, túlsúlyos is voltam, emellett a sok stressz miatt nyugtalanul teltek a napjaim. Egy szilveszteri koccintáskor a baráti társaságból megkérdezte valaki, hogy mit kívántam a jövő évre magamnak, mire azt válaszoltam, hogy meg fogom változtatni az életemet. Két hónap múlva megkeresett két ismerősöm, hogy támogatnám-e a sportegyesületüket, cserébe azt kértem, hogy segítsenek az életmódváltásban, szeretnék elkezdeni futni. Három nap múlva a márciusi hóesésben indult a futókarrierem Nedjalkov Balázzsal, egy óra alatt négy km-t kocogtunk. Akkor úgy éreztem, hogy a komfortzónámon kívülre
Az építőipari generálkivitelezéssel foglalkozó MB-BAU cégcsoport vezetőjében, Magyari Csabában 2016-ban megérett az igény a vállalkozásai „rendbe rakására”. Azonban hamar rájött: ahhoz, hogy a cégben rendet tudjon tenni, először magának kell rendben lennie. A folyamat életmódváltással indult, így érkezett meg a sport az életébe, amely a mai napig szerves része a mindennapjainak. Mint mondja, korábban jobbára ő volt a sportért, ma a sport van őérte. – Elfoglalt vállalkozóként kezdődő alvászavarral küszködtem, túlsúlyos is voltam, emellett a sok stressz miatt nyugtalanul teltek a napjaim. Egy szilveszteri koccintáskor a baráti társaságból megkérdezte valaki, hogy mit kívántam a jövő évre magamnak, mire azt válaszoltam, hogy meg fogom változtatni az életemet. Két hónap múlva megkeresett két ismerősöm, hogy támogatnám-e a sportegyesületüket, cserébe azt kértem, hogy segítsenek az életmódváltásban, szeretnék elkezdeni futni. Három nap múlva a márciusi hóesésben indult a futókarrierem Nedjalkov Balázzsal, egy óra alatt négy km-t kocogtunk. Akkor úgy éreztem, hogy a komfortzónámon kívülre
Az internetelérés ugyanolyan fontossá vált az elmúlt évek alatt, mint a víz-, a gáz- vagy a villanyáram-szolgáltatás, internet nélkül nem működik a háztartások többsége, vállalkozás, vállalat pedig egyáltalán nem. Elég csak visszagondolni a néhány évvel ezelőtti pandémiás helyzetre, amikor sokak életét meghatározta a home office és a digitális oktatás, és mind a munkáltatók, mind a munkavállalók, a tanulók részéről elvárássá vált, hogy ugyanolyan minőségben lehessen végezni a számítógép-alapú munkát, mint a kiváló internetes infrastruktúrával rendelkező munkahelyekről, iskolákból. Ugyan a pandémiát már magunk mögött hagytuk, a kérdés azonban ma is velünk van: miként válasszunk internetszolgáltatót. Vér Gabriellával, a több mint 2000 ügyféllel rendelkező VANNET Telekommunikációs Kft. ügyfélkapcsolati vezetőjével arról beszélgettünk, hogy milyen előnyei vannak, ha kisebb hazai szolgáltatóval szerződünk. – Számos kérdés felmerül egy új internetszolgáltató kiválasztásakor: teljes körű szolgáltatást nyújt-e, képes-e követni a technológiai fejlődést, azaz korszerű szolgáltatást kapok-e, és talán az egyik legfontosabb: bízhatok-e benne. Azt gondolom, hogy nem
Egy vállalat sikeressége nagymértékben függ a jól kidolgozott marketing stratégiától és az ennek megvalósításához szükséges emberi erőforrások megfelelő kihasználásától. Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynöksége egy egyedülálló szolgáltatást kínál, ami túlmutat a marketing tanácsadáson és kivitelezésen: a cégek üzleti céljait támogató humánerőforrás felmérésére és fejlesztésére koncentrál kifejezetten a marketing területén. Erős Gáborral, az ügynökség tulajdonosával beszélgettünk a témában. A vezetőknek vannak céljai és a célhoz vezető útról elképzelései. De egy vezető ritkán képes objektív képet alkotni annak realitásáról, hogy mit is kell online marketing szempontból konkrétan tennie a vállalatnak ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek. Ha pedig nincs harmóniában a célokkal a marketing kivitelezés és a kivitelezők szakmai tudása, az kockázatot jelent, sőt végső soron a projekt kudarcához vezethet – vezette fel a problémát Gábor. Tapasztalata alapján online marketing szempontból a kudarc elkerülése érdekében a marketingért felelős személyek kiemelt figyelmet igényelnek: • ha saját marketingese van egy vállalatnak fontos, hogy ez
Pécs legújabb autószalonjának sportos SUV modelljét próbálta ki Szabó Zoltán, a Nana Bisztró üzletvezetője. Az AutoCity napokban érkezett tesztautója, a CUPRA Formentor idén újult meg. Sportossága nem csak vonalvezetéséből fakad, tapasztalataink szerint az 1.5 TSI motorral is kellően dinamikus a spanyol SUV. A kategóriát ismerem, magam is hasonló méretű SUV modellt használok, de az sokkal kevésbé izgalmas, mint a Formentor. Sokat autózok, Pécs mellett lakom, így javarészt az ingázásból és a városi közlekedésből jön össze az évi 30 – 40 000 kilométer. Miért SUV modellt választott? Három gyermekem van, így a legfontosabb szempont, hogy elférjünk, kényelmes legyen, biztonságos és takarékos. A Formentor ehhez képest abban ad pluszt, hogy a racionalitás mellé érzelmeket is csempész a hétköznapokba, nem is keveset. A külseje roppant izgalmas, a cápaorra hasonlító orrkialakítás ezekkel az egyedi menetfényekkel vonzza a tekintetet. Oldalról a kupésan ereszkedő tetőív és a hatalmas sárvédő feletti domborítások határozza meg, de érdekes, hogy
Egyre inkább trend a növényi alapú étkezés, amit sokszor valamilyen ételallergia vagy -intolerancia is nehezít, így e megkötésekkel élők csak ritkán tudnak vendéglőben étkezni. Mind nagyobb az elvárás a vendéglátóhelyek felé is, hogy a kínálatukban legyen vegán vagy „mentes” fogás, ez pedig az elkészítés szigorú követelményei miatt jelentős terhet ró rájuk. Az ilyen helyezetekre jelent megoldást a pécsi Vegadokk Kft. lencsealapú termékcsaládja, amelyből számos „megszokottnak” mondható étel könnyen és gyorsan asztalra tehető, sőt még a fenntarthatóság elvét is követi. Ugyanis hazai alapanyagból készül, használatával szinte nem keletkezik konyhai hulladék, és hűtést sem igényel. Erre építette fel vállalkozását János Csaba, a Vegadokk tulajdonos-ügyvezetője. – A nagyobbik lányunknál még egészen kicsi korában kiderült, hogy gluténérzékeny (cöliákiás). Mint a legtöbb szülő, természetesen mi is nagyon megijedtünk, hogy mit fogunk tudni adni a gyerekünknek enni. Akkor még nem volt kapható ennyi minden a boltokban, nem volt ilyen széles a diétás étkezést biztosító termékválaszték, ami