WOMEX projekt: A nők szerepének erősítése az exportáló kkv-kban

Az Európai Unió több régióját – köztük a Dél-Dunántúlt – összefogó WOMEX projekt célja, hogy elősegítse a nők esélyegyenlőségét és vezetői szerepvállalását az exportáló kis- és középvállalkozásokban (kkv-kban). A kezdeményezés kiemelten foglalkozik azokkal a strukturális akadályokkal, amelyek miatt a nők jelenléte továbbra is alacsony a döntéshozói pozíciókban. A projekt fő célkitűzéseihez jelenleg is folyamatban van egy kutatás, melyhez az Ön vállalkozása is hozzájárulhat az alábbi kérdőív kitöltésével:

Bővebben…

DesignPécs jelentkezési lap

Design Pécs 2025 jellap

Design Pécs 2025 - jelentkezési lap

Tisztelt Partnerünk!

Idén 11. alkalommal szervezi meg a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara partnereivel a DesignPécs rendezvénysorozatot október 8-19. között Átszövi a design Pécset címmel. A DesignPécs idén is csatlakozik a Budapest Design Week-hez, ami így országos láthatóságot biztosít programjainknak.

A Budapest Design Week mottója idén: Fluid Boundaries.

A Budapest Design Week 2025 tematikája az anyagok, technológiák, médiumok és szerepek közötti különbségek összemosódását, folyamatos alakulását állítja a középpontba. Arra hívja fel a figyelmet, mi történik, amikor az alkotók túllépnek a megszokott kereteken – és munkáik új terekbe, például hibrid tárgyakba, kollektív kiállításokba vagy részvételi élményekbe lépnek át. A mesterséges intelligencia és a kézműves technikák összefonódása, vagy a művészeti ágak közötti átjárás mind azt jelzik: a design ma már nem csupán forma, hanem gondolkodásmód. A Fluid Boundaries a komfortzónából való kilépésre és az új lehetőségek keresésére ösztönöz – nyitottságra, kísérletezésre, és a jövő alakítására.

Az elmúlt évek hagyományaihoz hasonlóan idén is minél több helyi releváns szereplőt bevonva és velük, a kompetenciáik mentén együttműködve valósítjuk meg a rendezvényt, lehetőséget adva a programsorozathoz való kapcsolódásra saját programok szervezésével.

A kezdeményezés célja, hogy lehetőséget biztosítson a helyi alkotóknak, tervezőknek, kreatív iparági szakembereknek és a művészethez kapcsolódó valamennyi embernek és vállalkozásnak, hogy bemutassák tevékenységüket és mint eddig is ingyenesen részt vehessenek a DesignPécs-en.

Kapcsolódjon Ön is az idei programhoz! A következő lehetőséget ajánljuk Önnek:

-        saját kiállítással, programmal való csatlakozás

-        workshop szervezés esetén helyszínt biztosítunk

Minden eseményhez, megjelenéshez láthatóságot biztosítunk a kamarai kommunikációs felületeken illetve a Budapest Design Week felületein.

Jelentkezési határidő: 2025. augusztus 5.

1. Jelentkező adatai

2. Szervező adatai

3. Program adatok

Program időtartama
Program jellege
Program jellege
Program kezdési időpont
Program vége időpont
Program kategória

További programok esetén kérjük a Hozzáad gombra kattintson!

4. Csatolmányok, fotó feltöltés

Erre a linkre kattintva töltse fel a logot, elnevezve: programneve.logo, programneve.kep, programneve.facebook 1 db képet a facebookra (jpeg)

https://cloud.pbkik.hu:4433/index.php/s/Y9ynHBIOTKsMZus

Adatkezelési tájékoztató

TEÁOR és ÖVTJ kötelezettségek július 1 után

A vállalkozásoknak július 1-ig volt lehetőségük leellenőrizni, hogy a hivatalos nyilvántartóban szereplő tevékenységek mindegyike a 2025. évi besorolás szerinti-e, illetve hogy összhangban állnak-e a vállalkozás által végezni kívánt tevékenységekkel. Az átmeneti időszakban a vállalkozások végezhették tevékenységüket az esetlegesen még nem rendezett kódokkal is.

Bővebben…

Kérdőív a duális képzésről 2025

Céges kérdőív a duális képzésben szerzett tapasztalatokról

Tisztelt Duális Képzőhely!

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény, 100. §-a alapján látja el hatósági feladatait Baranya vármegyében a szakképzés, a felnőttképzés és a pályaorientáció területén.

Kérjük, hogy segítse munkánkat az alábbi rövid, anonim kérdőív kitöltésével, hogy első kézből kaphassunk visszajelzést a vármegyei szakképzéssel, illetve duális képzéssel kapcsolatban.

Válaszait 2025. július 11-ig várjuk!

Az adatokat a kutatásetikai szabályok betartásával használjuk fel!

1. Miért döntött úgy, hogy részt vesz a duális képzésben (több válasz is megjelölhető):
2. Duális képzésben elsősorban (több válasz is megjelölhető):
2.0. Amennyiben elsősorban tanulói jogviszonyos (nappalis), 25 év alatti tanulók oktatását végzem:
2.1. A diákok motivációja, hozzáállásuk:
2.2. A szakképző intézményben az ágazati alapoktatás során megszerzett ismereteik, kompetenciáik a szakirányú oktatás megkezdéséhez:
2.3. Fogalmazza meg a legfontosabb problémákat, melyeket a tanulóképzés során a tanulókkal, képzésben résztvevőkkel kapcsolatban tapasztalnak (több válasz is megjelölhető):
3. A duális képzés megvalósítása során igénybe veszem/vesszük külső tanácsadó vállalkozás szolgáltatását:
4. A duális képzés képzési programjának, programjainak összeállításában részt vettem/vettünk:
5. A KRÉTA duális moduljának vezetése:
6. A KRÉTA duális moduljának vezetését:
7. A kamara duális képzési tanácsadója (több válasz is megjelölhető):
8. A duális képzés megvalósítása során alkalmazom a (több válasz is megjelölhető):
9. Tanulóimat rendszeresen készítem fel szakmai versenyekre (pl. SZKTV/OSZTV, vagy egyéb szakági):
10. Tervezem végzett tanulóim felkészítését nemzetközi szakmai versenyekre (EuroSkills, WordSkills):
11. Végzett tanulóim közül több a munkatársam:
12. A szakképző intézmény(ek) támogató munkáját a szakirányú oktatás során:

Kérdőív a duális képzésben szerzett tapasztalatokról 2025

Kérdőív a duális képzésben szerzett tapasztalatokról

Kedves Tanuló! Kedves Képzésben Résztvevő!

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény, 100. §-a alapján látja el hatósági feladatait Baranya vármegyében a szakképzés, a felnőttképzés és a pályaorientáció területén.

Kérjük, hogy segítse munkánkat az alábbi rövid, anonim kérdőív kitöltésével, hogy első kézből kaphassunk visszajelzést a vármegyei szakképzéssel, illetve duális képzéssel kapcsolatban.

Válaszait 2025. július 31-ig várjuk!

Az adatokat a kutatásetikai szabályok betartásával használjuk fel!

2. Jelölje meg, hogy hányadik szakmáját szerezte meg:
3. Jelölje meg, hogy milyen jogviszonyban tanult:
4. Mi alapján döntött, hogy az adott szakmát tanulja?
5. Hogyan érezte magát a duális képzőhelyen, ahol tanult? Mennyire elégedett a duális képzőhely otkatási munkájával?
6. Mi alapján választotta a duális képzőhelyet, ahol tanult?
7. Véleménye szerint a duális képzés során megszerezte-e azokat az ismereteket, tudáselemeket (gyakorlat és elmélet), melyekkel a szakmájában meg tudja állni a helyét a munkaerőpiacon?
8. A duális képzés során:
9. A tanult szakmámhoz szorosan illeszkedő munkafolyamatokban dolgoztam a képzőhelyemen:
10. A duális képzés során megismert-e, használt-e digitális technológiákat, esetleg mesterséges intelligenciát:
11. Projektoktatás, projektfeladat
12. Tisztában volt-e a szakmai záróvizsga követelményeivel?
13. A szakmai záróvizsgára felkészítést a duális képzőhely biztosította az Ön számára, vagy az iskola?
14. Megítélése szerint mennyire készítették fel a szakmai záróvizsga követelményeire?
15. Kíván-e továbbtanulni?
16. Annál a vállalkozásnál kíván-e elhelyezkedni ahol tanult?
17. Hol kíván elhelyezkedni?