Sok kisvállalkozással felbontotta a korábbi szerződését az áramszolgáltató
Kamaránkat több vállalkozás is felkereste azzal a problémával, hogy egy nyilatkozattétel elmaradása miatt az áramszolgáltatója felbontotta vele a szerződését és új szerződést kellett kötnie. Mivel nem egyedi esetről van szó utánajártunk a helyzetnek: A 2022.08.01-től megváltozott jogszabályi feltételek alapján villamos energia szolgáltatás esetén nem lakossági ügyfélként az egyetemes szolgáltatás igénybevételére akkor jogosult az ügyfél, ha: kisfeszültségen vételez, ÉS összes felhasználási helye tekintetében együttesen 3×63 A-nál nem nagyobb csatlakozási teljesítménnyel rendelkezik, ÉS mikrovállalkozásnak minősül a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény alapján, ÉS 2022. június 18-án részben vagy egészben egyetemes szolgáltatótól vásárolta a villamos energiát. A 217/2022(VI. 17.) Korm. rendelet 10/A § (3) bekezdése alapján a szolgáltató bármikor jogosult a felhasználót nyilatkozattételre felhívni az egyetemes szolgáltatásra való jogosultság fennállására vonatkozóan. Ezen nyilatkozattételre lettek felszólítva a vállalkozások, sok esetben azonban a vállalkozás nem kapta meg a szolgáltató levelét, vagy kicsúszott a nyilatkozattételi határidőből, melynek következményeként: a jogszabály alapján azon ügyfél, aki a nyilatkozattételt