Klaszterek

AMULET projektzárás

A 2021-ben indult AMULET (Advanced Materials & Manufacturing United for LightwEighT) projekt projekt célja, hogy jelentősen hozzájáruljon a CO2-kibocsátás csökkentéséhez az EU-ban a kkv-k szerepének megerősítésével. Az AMULET feladata az új értékláncok létrehozása a korszerű könnyűsúlyú anyagok elterjedésének segítésével a különböző területeken, a régiók és ágazatok közötti tudástranszfer révén.

Tovább olvasom »
Hogyan nyerhetsz fél millió forintos ösztöndíjat? Új lehetőségek a gépész tanároknak és diákoknak!

A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) ösztöndíjprogramjai nemcsak a tehetséges diákoknak, hanem a lelkes tanároknak is jelentős pénzjutalmat biztosít munkájuk elismeréseként. A klaszter számára fontos, hogy a fiatalok megismerjék a kiváló helyi cégeket és munkalehetőségeket. Miért ne kérjék ebben a tanárok segítségét? Már 2017 óta díjazzák a kiválóságot A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter 47 vállalkozás bizalmas üzleti szövetsége. „Eddig 26 kiemelkedő tanulónak biztosítottunk ösztöndíjat, majd a 2022/23-as tanévben útjára indítottuk az oktatói ösztöndíjunkat is, 4 tanár nyerte el eddig a támogatást.” Az idei programok kidolgozását Csirke Balázs klaszterelnök és Pál Ágnes, a szakképzésért felelős elnökségi tag irányította. Csirke Balázs egyik víziója klaszterelnökként a DDGK ösztöndíj rendszer folyamatos fejlesztése és kiterjesztése. Pál Ágnesnek jelentős tapasztalata van a duális szakképzésben, jelenleg közel 100 duális tanuló életét mentorálja egy multinacionális gépgyártó cégnél. „Ha az oktató is érdeklődik, akkor tud motiválni” A DDGK Oktatói Ösztöndíj Program az egyetlen olyan ösztöndíjpályázat hazánkban, amely a tanárok munkáját

Tovább olvasom »
„Sokszor szájtátva néztek a gyerekek az üzemlátogatásokon” – interjú a DDGK Oktatói Ösztöndíj nyertesével

A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) a tanárokat helyezte a középpontba az új ösztöndíjprogramjában. Az elmúlt tanév kaposvári nyertesét, Kontra Rolandot kérdeztük az üzemlátogatásokról és a szakmai motivációiról. „1991 óta koptatom a Gépész lépcsőit” Roland élettörténete összefonódik az ikonikus „Gépésszel”, vagyis az Eötvös Loránd Műszaki Technikummal. Diákként itt ismerkedett meg a gépjárműüzemi technikus szakmával, majd a műszaki szakoktató és a közlekedésmérnök logisztikus diplomája megszerzése után visszatért az intézménybe oktatóként. Azóta is töretlen lelkesedéssel adja át a szakma szeretetét a diákjainak. Bármikor hívhatják a cégek Munkája során minden lehetőséget megragad, amikor ipari tapasztalatokat tud szerezni, napi szinten ápolja a kapcsolatot a duális képzőhelyként működő vállalatokkal. Bátran vágott bele az ösztöndíj megvalósításába, délutánonként mentek a diákjaival a kaposvári klaszter tagvállalatokhoz: A Kaposvári Villamossági Gyár Kft. szorosan együttműködik az Eötvössel, tavaly elnyerték az Év Partnere díjat, mert ők foglalkoztatták a legtöbb tanulót. A Kaposbrezon Kft. és a Vmax-Tec Kft. a klaszter ösztöndíj programján

Tovább olvasom »
Elstartolt a tanév, hogyan ismerkednek a munka világával a gyerekek?

A Dél-Dunántúli Gépipar Klaszter (Menedzsmentszerv: PBKIK) tagjai aktívan foglalkoznak a következő generáció képzésével, több vállalatnál sokéves múltra tekint vissza a duális szakképzés. Tagvállalatainkat kérdeztük, náluk miként zajlik a tanévkezdés és mit várnak a jelenlegi tanulóktól. A diákok technikumi és szakképző iskolai oktatásból különböző évfolyamokról érkeznek a cégekhez gyakorlati képzésre, de több esetben elméleti oktatást is biztosítanak a cégek szakoktatói. A 2024/25-ös tanévben 4 végzős forgácsoló és 3 CNC programozó is a Matro Kft.-nél szerzi a gyakorlati szakmai tudását. Régóta tervben volt, hogy szélesítik a képzési palettát: idén először 9 végzős gépésztechnikust is oktatnak heti 3 napban. Bíznak benne, hogy a későbbiekben duális mérnökhallgatóként vagy mérnöként visszatérnek a céghez. A gyakorlati vizsgára egy komoly szakmai tudást igénylő projektet kell kidolgozniuk, amit a Matro Kft. oktatóival közösen készítenek. A tanmenetnek megfelelően pedig a robotizálással, automatizálással és gyártástechnológiai folyamatokkal ismerkednek a tanév során. Az oktatás megkezdése előtt meghívják a tanulókat üzemlátogatásra, illetve megbeszélik,

Tovább olvasom »