Képzési engedély a duális képzésben
Mennyi tanulóval köthetnek Szakképzési munkaszerződést?
Mennyi tanulóval köthetnek Szakképzési munkaszerződést?
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint 9 vármegyei területi kamara szakmai kerekasztal rendezvényeket szervezett 2023 év során „Jó gyakorlatok a szakképzésben” címmel.
66 szakmában / szakképesítésben indult a 2023/24-es tanév Szakma Kiváló Tanulója Verseny és Országos Szakmai Tanulmányi Verseny a nappali tagozaton végzős diákok számára.
Idén már 6 ágazatban 609 gyerek 203 csapatban nevezett be a kamarai szakmaismereti versenyeinkre. Az első forduló február első napján kezdődött és továbbra is szakmaismereti kérdőívet kellett kitölteniük a versenyzőknek az online térben. Az összetett, színes, játékos fejtörőket tartalmazó a kérdőívet 609 gyerek töltötte ki szinte hibátlanul, így a második fordulóban nagyon sok csapat továbbjutott. A kérdésekkel arra ösztönöztük a gyerekeket, hogy kutassanak az interneten, sőt egy-egy kérdés megválaszolásához biztosan kellett nagyobb testvér, szülő, szaktanár segítségét is kérni. A második fordulóban pályamunkát kell készíteniük a gyermekeknek iskolai/otthoni körülmények között. A Gép-ésszel versenyen fogaskerék meghajtású körhintát, az Épít-ésszel versenyen kis házikót, építményt, a Villany-Ász versenyen napelemes helikoptert kell összeszerelniük, az Autómánia verseny pályamunkája pedig egy pneumatikus targonca. A feladat megoldásához a csapattagoknak fúrni, fűrészelni, csavarni, ragasztani, vágni, mérni, számolni kell, közben megismerkednek az elektronika, a gépészet működésének elveivel, az építőiparban. A zsűri az értékeléskor a pályamunkák, építmények precizitását, a szakmaiságát, és
Az Innovatív Képzéstámogató Központ Zrt. weboldalán jelent meg vármegyénkként a TOP 3 legjobb technikumot bemutató rangsor.
Várjuk jelentkezésüket képzésünkre, melynek elvégzésével a tanúsítvánnyal rendelkező személy tanulókat képezhet az iskolai rendszerű szakképzésben duális partnernél.
14 éve hoztuk létre az első szakmaismereti versenyt, ami már akkor is nagy újdonságnak számított és ebben a formában azóta sincs hasonló verseny az országban. Láttuk, hogy az általános iskolások körében sikeres a program, szeretik a gyerekek, a pedagógusok és rövid időn belül a középiskolai beiskolázási számokon is megmutatkozott az eredménye. Felbátorodtunk a sikereken és más ágazatok felé is fordultunk. 10 évvel később, 2024-ben már 6 ágazatban: gépipar, elektronika-elektrotechnika, járműgyártás, építőipar, vendéglátás és turizmus ágazatban hirdetjük meg a versenyeket. A résztvevők száma meghaladta évenként a 600 főt, több, mint 200 csapatot kell egyszerre támogatni, motiválni, irányítani, segíteni. A versenyek célja az ágazatok, a szakterületek megismertetése a pályaválasztás előtt álló diákokkal. A versenyek egyedülálló különlegessége abban van, hogy játszva tapasztal a gyerek. Nem elméleti tudást kérünk és várunk, hanem arra vagyunk kíváncsiak mennyire képes a gyerek a gyakorlati feladatban boldogulni. Alapanyagokhoz jut, meg kell fognia, el kell hajlítania, fel kell darabolnia.
Az SZKTV/OSZTV szakmai versenyek írásbeli területi előválogatói véget értek 2024. január 23-án.
2024 tavaszán is megrendezésre kerülnek a hagyományokra épülő szakmaismereti versenyek. Sőt idén is hozunk egy újdonságot, már 6 ágazatban tehetik próbára magukat a gyerekek. Gépipar, elektronika és elektrotechnika, vendéglátás, építőipar, gépjárműgyártás és idéntől turizmus ágazatban!
27. helyen a Baranya Vármegyei SZC Zipernowsky Károly Műszaki Technikuma, a 93. helyen pedig a Baranya Vármegyei SZC Radnóti Miklós Közgazdasági Technikuma szerepel. A Technikumi Rangsor 2024 TOP 100-as listája a tanulók bemeneti és képzési-kimeneti teljesítményének, az intézmények oktatói létszámának és digitális ellátottságának figyelembevételével készült. A rangsor az adatok rendelkezésre állása függvényében 2023-as (pl. beiratkozó tanulók 8. évfolyamos érdemjegyei, bemeneti kompetenciamérés, érettségi eredménye stb.) és 2022-es adatok (SZIR-STAT digitális eszközhasználatra vonatkozó adatai) felhasználásával készült. A rangsor összeállítása hat összevont mutató alapján történt: a szakképző intézménybe beiratkozó tanulók előző tanév végi tanulmányi eredménye, a kilencedik évfolyam megkezdésekor megírt bemeneti szakképzési kompetenciamérésen elért eredménye, az évfolyamot sikeresen teljesítők aránya, a technikum tanulóinak érettségi vizsgaeredménye, az intézmény teljes munkaidős oktatóinak az oktatói összlétszámukhoz viszonyított aránya, az intézmény digitális eszközellátottsága A végeredményt az egyes mutatók normalizált skálán elért pontszáma adta. Az elméletileg elérhető maximális összesített pontszám 100 lehet. A rangsor az intézmények szintjén készült,