Táborokban is népszerűsítik a természettudományokat

Az egykori  pécsi Gyógyszertári Központból nőtte ki magát a pécsváradi PannonPharma Kft., amelyet dr. Blazsits Gyula gyógyszerész, a Galenusi Laboratórium vezetője hozott létre a cég első igazgatójával, dr. Szepesy Gáborral közösen. Az ipari termelést 1995-ben indították el. A pécsváradi üzem 2000-ben kezdte meg működését, generikus gyógyszerek gyártásával. Első saját fejlesztésű termékük 1996-ban, a ma hazánkban legnagyobb doboz számban eladott Panalgorin láz- és fájdalom csillapító tabletta volt.

Bővebben…

Indul az év végi céges ajándékozás!

Közeledik az év végi céges ajándékozási időszak, amikor sokaknál gondot jelent, hogy mivel köszönjék meg a munkatársaiknak, a partnereiknek az egész éves munkájukat. A bor – akár céges logóval ellátva – még mindig jó választásnak bizonyul, emellett kedvelt ajándék a vállalkozás működési területéhez illeszkedő logózott ajándéktárgy, azonban az utóbbi években mind többen keresik a helyi termékeket ünnepi csomagolásban. Kovács Boglárka Dórával, a Villányi Borvidék marketingvezetőjével arról beszélgettünk, hogy év vége felé megélénkül-e az egyesületi tagok termékei, szolgáltatásai iránt a kereslet, és mire van igény: borra, termékre, esetleg az év végi céges események lebonyolítását bízzák-e a villányiakra.

Bővebben…

A KidsOasis védjegyet új tulajdonosai nemzetközi szinten is ismertté tennék

Puch Eszter és Puch-Hardy Orsolya személyében két új tulajdonosa is van a KidsOasis védjegynek. A KidsOasis 2013-ban alakult az akkor még korántsem ennyire gyerekközpontú utazási piacon. A korábbi tulajdonosai a gyerekbarát szolgáltatások magyarországi népszerűsítését, a szálláshelyek ennek megfelelő minősítését és a szálláshely-szolgáltatások az utazók felé érthető nyelven való ismertetését tűzte ki célul. Ez a folyamat a Covidig tökéletesen működött, a világjárvány azonban, mint oly sok mindent, ezt a vállalkozást is kicsit háttérbe szorította. A két új tulajdonossal a védjegy új perspektíváiról is beszélgettünk.

Bővebben…

Gyermekkacajtól, futóktól és látogatóktól volt hangos a Királyegyházi Cementgyár

Több mint 600 futó és több mint 200 fő látogató részvételével rendezte meg a hagyományokhoz hűen szeptember végén a Holcim Magyarország Kft. jótékonysági futóversenyét és nyílt napját a Királyegyházi Cementgyárban. Az „Együtt Gyermekeinkért” Szentlőrinc–Királyegyháza Jótékonysági Futóverseny a Holcim Királyegyházi Cementgyárának parkolójában zajlott. A korábbi évek sikeres együttműködését követve – idén is – a Királyegyháza Felvirágoztatásáért Közalapítvány, Királyegyháza és Szentlőrinc települések önkormányzatai, valamint a Holcim Magyarország Kft. közösen szervezte meg az eseményt a helyi civilek bevonásával.

Bővebben…

Csak 30%? Mutatjuk, hogy hozhatod ki a maximumot a webáruházadból

Gondolkodtál már azon, hogy a jelenlegi marketing stratégiád vajon megállja-e a helyét a marketing piacon? Vagy egyáltalán, amit Te stratégiának gondolsz, az valóban az is? Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynökség szakértői egy olyan bárki számára elérhető videósorozatot hoztak létre, amivel Te is felmérheted a stratégiád helyzetét és új szakértői látásmódra tehetsz szert. Berek Péter, az RG-STÚDIÓ értékesítői vezetője arról mesélt, miért válik ez minden vállalkozás hasznára majd, akár már az év végi hajrában (is)!

Bővebben…

A Soft Flow pécsi kutatóközpontjában találtak otthonra a PTE Művészeti Kar hallgatóinak alkotásai

Különleges helyszínen, a dán Foss világcéghez tartozó, élelmiszer- és takarmányanalitikai műszerek fejlesztésével foglalkozó Soft Flow Kft. pécsi telephelyén leltek otthonra a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara (PTE MK) hallgatóinak képzőművészeti alkotásai. A festmények és szobrok sajátos atmoszférát teremtenek az ipari környezetben, mind az ott dolgozók, mind a céghez látogató partnerek úgy érezhetik magukat, mintha egy kiállításon lennének. Armbruszt Simon, a Soft Flow Kft. ügyvezetője úgy véli, a kutatóközpont közel három évvel a megnyitás után most lett igazán kész.

Bővebben…

HR nélkül lehet, de nem érdemes

Személyzetis – évekkel ezelőtt ezen a néven voltak jelen a vállalatok, vállalkozások életében azok a szakemberek, akik a munkavállalók ügyeit intézték: a kiválasztást, a felvételt, a munkakörök kialakítását, a cégnél adódó ügyes-bajos dolgokat, a továbbképzést, sokszor még a bérszámfejtést is. Ahogy változott a világ, ez a munkakör is kitágult, ma az emberierőforrás-menedzsment (human resource management), közismertebb nevén a HR felel a vállalati vagy szervezeti alkalmazottak hatékony és eredményes irányításáért. A nagyobb cégeknél magától értetődő a HR-es munkatárs(ak) foglalkoztatása, a kisebb vállalkozásoknál még ma is sokszor az alapító vagy az első számú vezető végzi ezt az igen sokrétű tevékenységet. Azonban egyre többen szembesülnek vele, hogy a fejlődésük érdekében szükség van egy olyan szakember bevonására, aki a tapasztalatával, a szakértelmével megfelelő hátteret biztosít e területnek. Mikor jön el az idő egy vállalkozás életében, hogy érdemes HR-szakembert alkalmaznia? – többek között erre a kérdésre is keressük a választ összeállításunkban.

Bővebben…

Az adómentes repibor lehet az idei karácsony kedvelt céges ajándéka

November közepétől egy jogszabályi változás következtében mentesülnek az adófizetési kötelezettség alól a reprezentációs céllal adott borászati termékek. A hatályba lépő törvény értelmében ugyanis adómentes lesz a „palackozott kiszerelésben vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termék reprezentációs és nem reprezentációs célú vendéglátás keretében, továbbá üzleti ajándékként vagy csekély értékű ajándékként történő juttatása.” Ez akár idén jelentős keresletnövekedést is eredményezhet a hazai bortermelőknél. A villányi Tiffán Imre és Fia borászatnál máris megélénkült az érdeklődés.

Bővebben…