KKV

TEÁOR és ÖVTJ kötelezettségek július 1 után

A vállalkozásoknak július 1-ig volt lehetőségük leellenőrizni, hogy a hivatalos nyilvántartóban szereplő tevékenységek mindegyike a 2025. évi besorolás szerinti-e, illetve hogy összhangban állnak-e a vállalkozás által végezni kívánt tevékenységekkel. Az átmeneti időszakban a vállalkozások végezhették tevékenységüket az esetlegesen még nem rendezett kódokkal is.

Tovább olvasom »
Eurostars pályázati felhívás innovatív KKV-k számára

2025. július 4-én nyílik, és 2025. szeptember 4-ig lehet pályázni az Eurostars 9. felhívása keretében. Az Eurostars olyan finanszírozási eszköz, amely az innovatív kkv-kat és projektpartnereiket (nagyvállalatok, egyetemek, kutatóintézetek és más típusú szervezetek) támogatja nemzetközi együttműködésen alapuló K+F és innovációs projektek finanszírozásával. A részvétel révén a szervezetek minden területen hozzáférhetnek a nemzetközi együttműködésen alapuló K+F projektek állami finanszírozásához. A partnerséget az Európai Unió társfinanszírozza a Horizont Európa keretprogramon keresztül.   Miért az Eurostars? Üzleti előnyök a résztvevők számára: A vállalatok átlagosan 15%-os éves forgalomnövekedést tapasztalnak. A vállalatok 69%-a új piacokra lép be, és 68%-uk piaci részesedése javul. A K+F kapcsolatok üzleti kapcsolatokká alakulnak át. A szervezetek láthatóságának növekedése szakterületükön. Az Eurostars egy versenyképes program, amelynek keretében a projektjavaslatok átlagosan 29%-a kap támogatást, ami azt jelenti, hogy a projektjavaslat benyújtása mindenképpen megéri. Az Eurostars benyújtási folyamata központosított, és az értékelési eljárások (amelyeket iparági szakértők végeznek) átláthatóak és alaposak. A sikeres Eurostars-pályázathoz

Tovább olvasom »
50 ezer eurós támogatás gyártó KKV-knak

A MANTRA (Fenntartható és Innovatív Gyártás) program keretében 50 európai KKV részesülhet pénzügyi és technikai támogatásban. Elsődleges cél a hagyományos gyártócégek zöld és digitális átállásának segítése, innovációs képességük fejlesztése, és versenyképességük növelése.

Tovább olvasom »
A nemzetközi vesztegetés megelőzése – e-learning tananyag

A külpiaci terjeszkedés során a magyar vállalatok számos akadállyal kerülhetnek szembe, amelyek hátráltathatják a sikeres piacra lépést. Az egyes országok üzleti kultúrája jelentős eltéréseket mutat. Más a megítélése a baráti szívességeknek, a borravalónak, a baksisnak és a hálapénznek. Ugyanakkor más országok kevésbé szigorú korrupcióellenes fellépése nem lehet követendő példa a magyar vállalatok számára, mivel a hazai jogszabályok és a nemzetközi egyezmények tiltják a külföldi vesztegetést.

Tovább olvasom »