Az internet az új közmű – mit tudnak a kicsik, amit a nagyok nem?

Az internetelérés ugyanolyan fontossá vált az elmúlt évek alatt, mint a víz-, a gáz- vagy a villanyáram-szolgáltatás, internet nélkül nem működik a háztartások többsége, vállalkozás, vállalat pedig egyáltalán nem. Elég csak visszagondolni a néhány évvel ezelőtti pandémiás helyzetre, amikor sokak életét meghatározta a home office és a digitális oktatás, és mind a munkáltatók, mind a munkavállalók, a tanulók részéről elvárássá vált, hogy ugyanolyan minőségben lehessen végezni a számítógép-alapú munkát, mint a kiváló internetes infrastruktúrával rendelkező munkahelyekről, iskolákból. Ugyan a pandémiát már magunk mögött hagytuk, a kérdés azonban ma is velünk van: miként válasszunk internetszolgáltatót. Vér Gabriellával, a több mint 2000 ügyféllel rendelkező VANNET Telekommunikációs Kft. ügyfélkapcsolati vezetőjével arról beszélgettünk, hogy milyen előnyei vannak, ha kisebb hazai szolgáltatóval szerződünk. – Számos kérdés felmerül egy új internetszolgáltató kiválasztásakor: teljes körű szolgáltatást nyújt-e, képes-e követni a technológiai fejlődést, azaz korszerű szolgáltatást kapok-e, és talán az egyik legfontosabb: bízhatok-e benne. Azt gondolom, hogy nem

Tovább olvasom »
A marketingért felelős tényleg felelős marketinget csinál?

Egy vállalat sikeressége nagymértékben függ a jól kidolgozott marketing stratégiától és az ennek megvalósításához szükséges emberi erőforrások megfelelő kihasználásától. Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynöksége egy egyedülálló szolgáltatást kínál, ami túlmutat a marketing tanácsadáson és kivitelezésen: a cégek üzleti céljait támogató humánerőforrás felmérésére és fejlesztésére koncentrál kifejezetten a marketing területén. Erős Gáborral, az ügynökség tulajdonosával beszélgettünk a témában. A vezetőknek vannak céljai és a célhoz vezető útról elképzelései. De egy vezető ritkán képes objektív képet alkotni annak realitásáról, hogy mit is kell online marketing szempontból konkrétan tennie a vállalatnak ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek. Ha pedig nincs harmóniában a célokkal a marketing kivitelezés és a kivitelezők szakmai tudása, az kockázatot jelent, sőt végső soron a projekt kudarcához vezethet – vezette fel a problémát Gábor. Tapasztalata alapján online marketing szempontból a kudarc elkerülése érdekében a marketingért felelős személyek kiemelt figyelmet igényelnek: •          ha saját marketingese van egy vállalatnak fontos, hogy ez

Tovább olvasom »
Autóteszt: Szabó Zoltán – Cupra Formentor 1.5 TSI

Pécs legújabb autószalonjának sportos SUV modelljét próbálta ki Szabó Zoltán, a Nana Bisztró üzletvezetője. Az AutoCity napokban érkezett tesztautója, a CUPRA Formentor idén újult meg. Sportossága nem csak vonalvezetéséből fakad, tapasztalataink szerint az 1.5 TSI motorral is kellően dinamikus a spanyol SUV. A kategóriát ismerem, magam is hasonló méretű SUV modellt használok, de az sokkal kevésbé izgalmas, mint a Formentor. Sokat autózok, Pécs mellett lakom, így javarészt az ingázásból és a városi közlekedésből jön össze az évi 30 – 40 000 kilométer. Miért SUV modellt választott? Három gyermekem van, így a legfontosabb szempont, hogy elférjünk, kényelmes legyen, biztonságos és takarékos. A Formentor ehhez képest abban ad pluszt, hogy a racionalitás mellé érzelmeket is csempész a hétköznapokba, nem is keveset. A külseje roppant izgalmas, a cápaorra hasonlító orrkialakítás ezekkel az egyedi menetfényekkel vonzza a tekintetet. Oldalról a kupésan ereszkedő tetőív és a hatalmas sárvédő feletti domborítások határozza meg, de érdekes, hogy

Tovább olvasom »
Saját probléma megoldásából épített vállalkozást

Egyre inkább trend a növényi alapú étkezés, amit sokszor valamilyen ételallergia vagy -intolerancia is nehezít, így e megkötésekkel élők csak ritkán tudnak vendéglőben étkezni. Mind nagyobb az elvárás a vendéglátóhelyek felé is, hogy a kínálatukban legyen vegán vagy „mentes” fogás, ez pedig az elkészítés szigorú követelményei miatt jelentős terhet ró rájuk. Az ilyen helyezetekre jelent megoldást a pécsi Vegadokk Kft. lencsealapú termékcsaládja, amelyből számos „megszokottnak” mondható étel könnyen és gyorsan asztalra tehető, sőt még a fenntarthatóság elvét is követi. Ugyanis hazai alapanyagból készül, használatával szinte nem keletkezik konyhai hulladék, és hűtést sem igényel. Erre építette fel vállalkozását János Csaba, a Vegadokk tulajdonos-ügyvezetője. – A nagyobbik lányunknál még egészen kicsi korában kiderült, hogy gluténérzékeny (cöliákiás). Mint a legtöbb szülő, természetesen mi is nagyon megijedtünk, hogy mit fogunk tudni adni a gyerekünknek enni. Akkor még nem volt kapható ennyi minden a boltokban, nem volt ilyen széles a diétás étkezést biztosító termékválaszték, ami

Tovább olvasom »
Pécs-baranyai látnivalók és gasztronómia – tematikus térképek készültek nem csak turistáknak

Szofi és Jani, egy örökifjú pécsi párocska kalauzolásával ismerhetjük meg Baranya és Pécs látnivalóit, valamint a térség gasztronómiai kínálatát a közelmúltban megjelent kreatív, tematikus térképeken, amelyek magyar és angol nyelven ingyenesen elérhetők a város és a vármegye számos pontján. A hiánypótló kiadványok példátlan összefogással láttak napvilágot, amelyhez elsőként csatlakozott a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara. A színes, informatív térképek a Made in Pécs szerkesztőségének gondozásában jelentek meg, a szakmai tartalmak összeállításában, valamint a finanszírozásban a kamara mellett Pécs Megyei Jogú Város, Baranya Vármegye Önkormányzata, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter, a Janus Pannonius Múzeum, a Villány-Siklós Borút Egyesület, illetve a térképen megjelent vállalkozások is közreműködtek.

Tovább olvasom »
Makkóvoda: mecseki erdőjárás négy hektár reménységben

Kiszáradt és naptól megperzselt fák, elapadt patakok. A madarak és a csörgedező víz hangja helyett a száraz levelek zaja visszhangzik, több mint száz éves bükkök adják fel a harcot hazánk legszebb erdeiben. A klímaváltozás túl gyors ahhoz, hogy a természet rövid időn belül alkalmazkodjon. A természet egyre csak pusztuló jelenében azonban akad némi remény is: a jövőnk talán egyetlen esélye Kelet-Mecsek erdeiben cseperedik. „Néhány éve ezekben a völgyekben még patak csörgedezett, az éltető víz hangja azonban mára eltűnt. A források elapadtak, szomjazik az erdő, és annak minden élőlénye” – mutat körbe Ripszám István, a Mecsekerdő Zrt. vezérigazgatója. Az erdésszel a Kelet-Mecsek lábánál találkozom, alig múlt délelőtt tíz óra, de már csak a vízre tudok gondolni. Az erdőbe menet a lábunk alatt porzik a föld, a fákról szüntelenül hull a megperzselt levél. „Ez nem túl jó” – mondja, miközben az egyik bükkfa felé mutat. „Sok fának a teteje, mintha meg lenne

Tovább olvasom »
Mennyire használják a hazai vállalkozások a mesterséges intelligenciát?

A hazai cégek 12 százaléka már alkalmazza, további 22 százaléka pedig tervezi bevezetni a mesterséges intelligencián (MI) alapuló eszközöket a munkafolyamataiba. Éllovasnak a nagyvállalatok (65%) és a szolgáltató cégek (44%) tekinthetőek. A hazai cégek az MI technológiákat leggyakrabban marketing és folyamatautomatizálási céllal használják. Az alkalmazás legjelentősebb akadályait a képzett munkatársak és az új technológiák ismeretének hiánya, valamint azok vállalati működésbe integrálásának nehézségei jelentik. Mesterséges intelligencia alapú technológiák alkalmazása A Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) negyedéves konjunktúravizsgálata részeként 2024 júliusában összesen 350 legalább 20 főt foglalkoztató hazai vállalkozás vezetője számolt be a mesterséges intelligencián (MI) alapuló eszközök vállalati működésben történő alkalmazásáról, azok céljairól és akadályairól. Míg a vállalatok körülbelül tizede (12%) már aktívan használja, további egyötöd részük (22%) pedig tervezi bevezetni, addig a többség (66%) még idegenkedik a mesterséges intelligenciától, nem használja és nem is tervezi az alkalmazást a működésében. A használati mintázatot jelentősen befolyásolja az, hogy a cégvezető él-e személyesen

Tovább olvasom »
Elhunyt Máy Péter

Máy Péter Ferenc Mohácson született 1966. július 15-én. Általános és középiskolai tanulmányait szülővárosában végezte, majd 1985-87 között a Simonyi Károly Szakközépiskola és Szakiskolában Dr. Szász János fotóművész osztályában tanult. Az iskola elvégzése után hívták a Magyar Televízióhoz operatőr tanulónak, de ő – saját szavaival élve – „falusi fényképész” szeretett volna lenni. Először a Fényképészeti Szövetkezet üzleteiben dolgozott, majd megnyitotta saját műtermét Bólyon a buszmegállónál.

Tovább olvasom »
Nemzetközi gazdasági hírek – 2024. szeptember

Az alábbiakban olvasható a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nemzetközi gazdasági hírlevele, melyben az európai uniós szakpolitikai aktualitásokról és uniós gazdasági, üzleti vonatkozású hírekről is beszámol. A hírek az alábbi csatolt dokumentumban országonkénti bontásban találhatóak meg. Nemzetközi Gazdasági Hírlevél 2024.09.05. MKIK Külgazdasági hírek

Tovább olvasom »