Dél-Dunántúli Gazdaság

Soha nem volt még ilyen egyszerű elkezdni a marketinget – pályázatokkal!

Idén számos pályázat segíti a kis- és középvállalkozásokat abban, hogy beindítsák vagy fejlesszék marketing tevékenységüket. Hoztunk egy rövid pályázati körképet, hogy milyen marketing tevékenységekre lehet és érdemes felhasználni a lehetőségeket. Berek Pétert, az RG-STÚDIÓ Online Marketingügynökség értékesítési vezetőjét kérdeztük a miben segít a marketing bevonása a pályázatokban.

Tovább olvasom »
Made in Pécs: a márka, amitől mindenki jól érzi magát

Több mint 200 pécsi zenekar ad koncertet egy nap alatt – ez a Made in Pécs fesztivál az év első szombatján, amelyet 2025-ben már 10. alkalommal szervezett meg a havi magazint is kiadó Made in Pécs Kft. A fesztivál célja, hogy műfajtól függetlenül professzionális körülmények között biztosítson bemutatkozási és fellépési lehetőséget Pécs összes zenekarának. A koncertek délelőtt 10 órától hajnalig zajlanak, az együttesek és az előadók 20 perces programmal állnak a közönség elé. Az esemény már nemcsak a pécsieket vonzza, hanem a szakmát is, menedzserek, fesztiválszervezők is érkeznek a városba. Idén egy lengyel fesztiválszervező csapatot is fogadtak a rendezők – tudtuk meg Gellai Gergő főszervezőtől.

Tovább olvasom »
2025: megújulás és kooperáció

Összefogás, az üzleti közösség tagjai közötti erős kapcsolat, a lehetőségek keresése és kihasználása – többek között ezek lesznek az idei év legfontosabb feladatai a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarában működő bizottságok számára. Évindító cikkünkben arra kértük a bizottsági elnököket, hogy összegezzék, milyen fontosabb folyamatok zajlanak a gazdaságban az általuk elnökölt bizottsághoz kapcsolódó területen, illetve milyen tervekkel, célokkal indulnak neki 2025-nek. Ugyanígy az előttünk álló feladatok összegzését olvashatjuk a kamara elnökétől és főtitkárától.

Tovább olvasom »
Szakemberképzés a Körbernél

A Körber Hungária legnagyobb értékét a képzett és tapasztalt munkatársak jelentik. A szakmai utánpótlás biztosítása stratégiai cél, ezért ennek támogatása érdekében szorosan együttműködnek mind a Pécsi Tudományegyetemmel, mind a megyei középfokú szakképző intézményekkel. A duális képzés 2013-ban, egy pilot program keretében indult, azóta több diákból már kolléga lett.

Tovább olvasom »
Zöld Hotel minősítést kapott a Dráva Hotel – Egyre többeknek fontos a fenntarthatóság, az alacsony karbonlábnyom

Évek óta elkötelezett a fenntarthatóság, a környezetvédelem mellett a harkányi Dráva Hotel. Ez egy olyan értékrend, amellyel minden ott dolgozó egyetért. 7 évvel ezelőtt az egyik kolléga szakdolgozatot írt a nemzetközi zöld hotel minősítési rendszerekből, és annak kapcsán vizsgálták meg e szemszögből is a Dráva Hotelt. Mint Puch Eszter hoteligazgató mondja, döbbenetes volt számára, hogy szinte mindenben megfeleltek a rendszernek, csak a szelektív hulladékgyűjtést nem tudták biztosítani. Az idei év közepén sikerült elérniük, hogy a szolgáltató elszállítsa tőlük a szelektív hulladékot, így bátran pályáztak a Zöld Hotel minősítésre, amelyet meg is szereztek.

Tovább olvasom »
Nagyon küzdelmes időszakot élünk…

Az energiaárak jelentős mértékű megnövekedése, a jelen gazdasági körülményei szinte ellehetetlenítik a kisvállalkozásokat – véli Szabó Gábor, a siklósi Szabó Bútor Kft. ügyvezetője. Az egykor jobb napokat megélt asztalos több mint 30 éve indította el saját vállalkozását, amit mindig örömmel, lelkesedéssel működtetett, azonban az utóbbi évek folyamatosan kihívások elé állítják, amelyekre nem igazán találja a megoldást.

Tovább olvasom »
Csalódás vagy lehetőség? Az AI jelenlegi helyzete

Amikor megjelent a ChatGPT, sokan hitték, hogy az AI-forradalom már a küszöbön áll. A hírek arról szóltak, hogy munkahelyek milliói szűnhetnek meg, és aki nem alkalmazkodik, az lemarad. Mostanra azonban felmerül a kérdés: vajon az AI beteljesítette-e a hozzá fűzött reményeket? Közel két év telt el, és az ígért forradalom még mindig várat magára. Tavaly még azt gondoltuk, hogy az AI alapjaiban változtatja meg a vállalatok működését és azonnal növeli a hatékonyságot.

Tovább olvasom »
Megéri bővíteni a GINOP pályázatod marketinggel? – Mindenképp!

A GINOP Plusz 2.1.3-24 pályázat kiváló lehetőség a kis- és középvállalatok innovációs folyamatainak támogatására, amely a termelési és gyártási folyamatokon túl a marketinget is magába foglalja. Utánajártunk, hogy milyen marketing megoldások érhetőek el a pályázat keretében: az RG-STÚDIÓ Online Marketing Ügynökség ügyvezetőjével, Schmidt Zsuzsával beszélgettünk!

Tovább olvasom »