A marketingért felelős tényleg felelős marketinget csinál?

Egy vállalat sikeressége nagymértékben függ a jól kidolgozott marketing stratégiától és az ennek megvalósításához szükséges emberi erőforrások megfelelő kihasználásától. Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynöksége egy egyedülálló szolgáltatást kínál, ami túlmutat a marketing tanácsadáson és kivitelezésen: a cégek üzleti céljait támogató humánerőforrás felmérésére és fejlesztésére koncentrál kifejezetten a marketing területén. Erős Gáborral, az ügynökség tulajdonosával beszélgettünk a témában.

A vezetőknek vannak céljai és a célhoz vezető útról elképzelései. De egy vezető ritkán képes objektív képet alkotni annak realitásáról, hogy mit is kell online marketing szempontból konkrétan tennie a vállalatnak ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek. Ha pedig nincs harmóniában a célokkal a marketing kivitelezés és a kivitelezők szakmai tudása, az kockázatot jelent, sőt végső soron a projekt kudarcához vezethet – vezette fel a problémát Gábor.

Tapasztalata alapján online marketing szempontból a kudarc elkerülése érdekében a marketingért felelős személyek kiemelt figyelmet igényelnek:

•          ha saját marketingese van egy vállalatnak fontos, hogy ez a marketingért felelős személy, akár maga az ügyvezető megfelelő, valós szakmai tudás birtokában legyen, ami megfelel a munkahely szakmai elvárásainak és a marketing stratégia megvalósításához is elegendő.

•          ha külsős marketing szolgáltatóval dolgozik együtt egy vállalat, akkor az ügyfél oldalán álló kapcsolattartónak kell rendelkeznie alapvető marketing szakmai kompetenciákkal, hogy hatékonyan tudja képviselni az igényeket és közvetíteni a szükséges információkat a marketing szolgáltató felé.

Itt tudunk bekapcsolódni a folyamatokba az RG-STÚDIÓ-val – folytatta Gábor, – a kifejezetten erre a problémakörre kidolgozott szolgáltatásunkkal; a szakmai marketing kompetencia felméréssel.

Az RG-STÚDIÓ szakértői holisztikusan közelítik meg az adott vállalat marketing stratégiáját és a hozzá tervezetten illesztett humán erőforrást.  Gábor így írta le a szolgáltatás: Külsősként extra rálátásunk van arra, hogy a stratégia megvalósításához szorosan szükséges marketing munkaerő igényt és tudásszintet felmérjük, továbbá megvizsgáljuk, hogy ez mennyire van szinkronban a cég jelenlegi helyzetével. Ennek eredményeképp pedig javaslatot tudunk adni – szükség esetén – a fejlesztésre.

Ehhez szükséges az adott vállalat üzleti céljainak a megismerésére, hiszen ez alapján tudják felmérni, hogy mire is van szükség a cég marketingért felelős személye részéről vagy a kivitelezés szempontjából a célok eléréséhez.

A szolgáltatásunkkal egy objektív képet, döntéstámogató információt és javaslatokat tudunk adni a vezetőknek, arról, hogy adott marketingért felelős munkatárs vagy csapat milyen potenciálokkal rendelkezik – folytatja Gábor.  – Felmérjük, hogy milyen irányba érdemes fejleszteni őket, milyen időtávban érdemes gondolkodni a fejlesztésben, vagy éppen miben nem érdemes fejleszteni őket, mert az adott területet egy külsős szakember költséghatékonyabban is el tudja látni.

Gábor szigorúan kiemeli, hogy kizárólag az online marketing iparági szegmensen belül vesznek részt az emberek fejlesztésében, hiszen az ő csapatuk is ezen a területen specialista közel negyed évszázada töretlen sikerrel.

Az RG-STÚDIÓ külső „opponensként” tud időt és energiát megtakarító támogatást adni. Abban segítünk, hogy egy vállalat hatékonyabban tudja elérni az üzleti céljait a marketing humánerőforrás vagy stratégiai területeiben rejlő potenciálja kimaxolásával. – zárja Gábor a beszélgetést.

CURIOST projektindító rendezvény

A körforgásos gazdaságra való átállás folyamata minden ágazat számára kihívásokat ugyanakkor kiaknázatlan piaci lehetőségeket rejt.

Az Interreg Central Europe Program keretében megvalósuló „CircUlaR desIgn and develOpment of Sustainable producTs in 4 key sectors in Central Europe” – CURIOST c. projekt egyik kiemelt célja a gépészet, mechatronika, műanyag- és építőipar területén aktív KKV-k számára testre szabott, szakmai támogatást nyújtani elősegítve innovatív, fenntartható és körkörös termékprototípusok kifejlesztését.
A CURIOST nyitórendezvényére a Pozsonyi Közgazdaságtudományi Egyetemen került sor, ahol a projektpartnerek lefektették az alapvető irányelveket, egyértelműen meghatározták az elérendő célokat, elvárásokat és az első periódusban elvégzendő feladatokat a projekt mérföldköveinek és határidőinek figyelembevételével.
Az első félévben már kidolgozott körforgásos üzleti modellek, valamint termékfejlesztési módszertanok vizsgálatát és piaci igények felmérését követően egy közös stratégia kerül kidolgozásra, mely hosszútávon segíti a hazai KKV-k zöld átállását.
A hét középeurópai ország cégeivel való együttműködésre és szakmai támogatásra is lehetőséget nyújtó projektről bővebb információ, illetve KKV-k számára jelentkezési lehetőség: Tóth Edina projekt menedzser ()

Kiemelt szerepet kap a kkv-k informatika fejlesztése az Információtechnológiai Bizottság stratégiájában

A régió kis- és középvállalkozásainak informatikai fejlesztése, az IT-munkaerőpiac regionális megerősítése, az IT szakmai közösség erősítése a régióban – ezek a főbb fókuszterületek, amelyekkel mandátuma alatt a következő négy évben kiemelten foglalkozik a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara ICT Bizottsága. Elkészült az aktualizált stratégiájuk, amelyről Lengvárszky Szabolcs bizottsági elnököt kérdeztük.

Bővebben…

„Egy igen jó és támogató közösség része vagyok a kamarában”

Szücs Krisztina 11 éve kezdte meg munkáját a kamara gazdasági osztályán könyvelőként. Szorgalmas, lelkiismeretes és amikor szükséges, szigorú, amely szakmájában elengedhetetlen. Kollégáinak mindig rendelkezésre áll, támogatja a munkájukat. A Gazdasági Iroda pontos működésének egyik fontos és erős fogaskereke. Szücs Krisztina munkáját a kamara Dr. Záray Károly-díjjal ismerte el. A díjra jelölés a munkatársak titkos szavazása alapján történt.

Bővebben…

Innováció, új technológiák, magas szakmai ismeret, kiváló vállalati rendszer

A GLT Delta Kft. többgenerációs, családias értékrendű vállalkozás. Középületek, irodák, ipari létesítmények épületgépészeti rendszereinek teljes körű kivitelezésével foglalkozik. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé 2023-ban beválasztott, közel 100 főt foglalkoztató vállalkozás egy modern, 1500 m2-es, robotokkal felszerelt gyártócsarnokot épített fel Szigetváron, a már meglévő üzemük mellé. A GLT-előregyártott rendszerek lényege, hogy komplexen, a helyszíni 3D-felméréstől kezdve a kompakt gépészeti rendszerek legyártásán át a helyszíni szerelésig, majd a karbantartásig mindent magába foglal. Az előregyártott elemek felhasználásával gyorsan és hatékonyan szerelhető össze bármely gépészeti központ. A GLT Szigetvár Kft. munkáját Szigetvár Gazdaságáért Díjjal ismerte el a kamara.

Bővebben…

Újjáéledt és prosperáló vállalkozássá vált a mohácsi székgyár

A kárpitos- és lamináltbútor gyártással foglalkozó mohácsi Sella&Decor Kft. ügyvezetőjét, Vágner Attilát a cég jogelődjének akkori menedzsmentje kérte fel a vállalkozás vezetésére. A szektor nehéz gazdasági helyzete ellenére ő elvállalta a felkérést. Kitartó, következetes munkájának, szakmai hozzáértésének és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a vállalkozás életben maradt. A túlnyomórészt exportra termelő cég legutóbbi technológiai és foglalkoztatást bővítő fejlesztései a társaság stabil, nyereséges működésének biztosításán túl a munkahelyek megtartása mellett a foglalkoztatottak számának megduplázásához is hozzájárultak. Vágner Attila munkáját a kamara Dr. Fáy Mihály-díjjal ismerte el.

Bővebben…

„Komlón nem konkurenciái, sokkal inkább partnerei vagyunk egymásnak”

A 2004-ben alakult komlói CH. SCHNEIDER Kft. szolgáltatásainak két fő irányvonala a faipar és a fémipar. A kezdetektől a hazai és a külföldi piacról is vannak megrendeléseik. Az évek során a cég több változáson ment keresztül, külföldi partnereik igényeinek figyelembevételével nevet változtattak és növekvő megrendeléseik kapcsán nagyobb műhelybe költöztek. A cég profilja is folyamatosan bővült. Míg az első években a faipari ágazatban az egyedi bútorgyártás, a fémiparban a repülőgép-alkatrészek összeszerelése volt a specialitásuk, mára munkáik sokkal szerteágazóbb területet ölelnek fel. A tulajdonosaik folyamatosan visszaforgatják a nyereséget a vállalkozásba, hogy a fejlesztések segítségével az elért magas minőséget továbbra is biztosítani tudják. A CH. SCHNEIDER Kft. munkáját a kamara Jánosi Engel Adolf-díjjal ismerte el.

Bővebben…

Egyedülálló szemlélet alapozza meg Siklós fejlődését

Riegl Gábor polgármester vezetésével Siklós város gyors tempóban, látványosan és fenntartható módon újult meg az elmúlt években. Milliárdos fejlesztési projektek fejeződtek be és indulnak a jövőben, amelyek a városfejlesztés mentén a fiatalok megtartását, a helyi vállalkozások gazdasági lehetőségeinek dinamizálását is eredményezik. Siklós ma már egy színes, a közösségeik együttműködésére támaszkodó, fejlődő és prosperáló kisváros, amely a szűken értelmezett kistérségének vezetője, sok esetben támogatója is. Riegl Gábor munkáját a kamara Than Károly-díjjal ismerte el.

Bővebben…

Forogjon az a film! – Forgassuk fel Pécset!

Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a külföldi producer pályafutás után 2015-ben hazaköltöző Deák Zoltán, minthogy a helyben még meglévő filmes kapacitásokra, tudásra és kapcsolatrendszerre építve újra legyen Pécsett készülő film, melyet nemzetközi piacon is értékesíteni lehet. Egy helyi filmgyártó vállalkozásnál kezdett dolgozni Pécs közelében. Új gyártási lehetőségeket és partnerségeket keresett, ezért felvette a kapcsolatot az Enterprise Europe Network (EEN) Dél-dunántúli kamarai irodájával, ahol kiemelten foglalkoznak a kreatív ipari vállalkozások nemzetközi partnerségeinek kialakításával, működtetésével.

Bővebben…