InnoBuyer projekt – innovatív megoldásokat keresnek
Az InnoBuyer Call for Solvers célja 15 innovatív vállalatkiválasztása és finanszírozása, hogy közszférabeli szervezetek konkrét innovációs igényeit kielégítő kísérleti projekteket hozzanak létre.
Az InnoBuyer Call for Solvers célja 15 innovatív vállalatkiválasztása és finanszírozása, hogy közszférabeli szervezetek konkrét innovációs igényeit kielégítő kísérleti projekteket hozzanak létre.
Ez év július 1-jétől életbe lépett a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az Európai Unió hulladékpolitikája szerint az egyes termékek életciklusa végén szükséges hulladékkezelési költségeket a gyártóknak, termelőknek kell megfizetniük – ezt nevezzük kiterjesztett gyártói felelősségnek, az angol elnevezés (extended producers responsibility) alapján EPR-nek. Az EU 20 termék, ill. anyagáram esetében teszi kötelezővé az EPR rendszer alkalmazását: ételtároló edények, flexibilis anyagból készült zacskók vagy csomagolások, legfeljebb 3 liter űrtartalmú italtárolók, italtartó poharak, könnyű műanyag hordtasakok, nedves törlőkendők, léggömbök, dohánytermékek szűrővel, halászeszközök, elektromos és elektronikus berendezések, elemek és akkumulátorok, gépjárművek, gumiabroncs, irodai papír, reklámhordozó papír, sütőolaj és -zsír, textiltermékek, bútorok fából. Mindennek célja biztosítani a körforgásos gazdaság koncepciójának megvalósulását. Az EPR-rel kapcsolatban számos kérdés merül fel a vállalkozások részéről – tudtuk meg Kiss-Bartos Rékától, az Öko-Trade Kft. ügyvezetőjétől, környezetvédelmi szakértőtől, akivel ezek közül igyekszünk néhányat tisztázni.
A szüret ideje minden szőlőtermelő életében különösen intenzív időszak, de Gere Attila Családi Pincészetében egész évre jellemző ez a felfokozott tempó. A család hét generációra visszamenően foglalkozik borkészítéssel, de az újításokra fogékony Gere Attila a pincészet mellett a vendégfogadást is erősítette az elmúlt évtizedekben. A vendéglő mellett megépült a Crocus Resort & Wine Spa is, az ott végzett szőlő- és bor alapokon nyugvó vinoterápiás kezelések pedig az új generációt képviselő Gere Andrea saját márkás prémium minőségű kozmetikumainak létrehozását inspirálták. A 2010-es évek elején kezdett az egészségmegőrzést támogató szőlőmagolaj préselésével, illetve -mikroőrlemény előállításával is foglalkozni a családi vállalkozás. E számos tevékenység, valamint a kiváló minőségű borok készítése, kereskedelme az év minden szakában rengeteg elfoglaltságot jelent a vállalkozásnak.
Tanulóképzéssel egy évtizede foglalkoznak a pécsi Gépész-Tér Kft.-nél és, mint gyakorlati képzőhely egyaránt részt vesznek a középiskolai tanulók és felsőfokú képzésben résztvevő hallgatók szakmai oktatásában. A Baranya Megyei Szakképzési Díjjal elismert cég ügyvezetője, Lakos Tivadar elkötelezett abban, hogy a szakemberutánpótlás egyik legfontosabb eszköze a tanulóképzés. Ennek jegyében a tanulóik valós munkakörülmények között sajátítják el az épületgépész szakma alapjait, melynek során olyan készségekkel, képességekkel vértezik fel őket, amelyekkel a megszerzett elméleti tudásukat kiegészítve sikerrel vehetik az akadályokat a mindennapi életben a végzést követően.
Miután kikerültek az internetre egy lakás frissen készült épület- és enteriőrfotói, bő egy nap(!) alatt eladták az ingatlant. Ahogy a tulajdonos Farkas Kingának, a képeket készítő fotósnak elmondta, maga is meglepődött a saját lakása szépségein. Egyre többen szembesülnek azzal, hogy hiába lapul mindenki zsebében ott a mobiltelefon, amivel jó minőségű képeket lehet készíteni, az eszköz használata mellett szükség van egy szakavatott szemre, amely a legjobbat láttatja meg a belső terekből, az épületek külsejéből. Farkas Kinga két éve érkezett Pécsre épület- és enteriőrfotósként, célja, hogy a Dél-Dunántúlon is meghonosítsa ezt a szemléletet.
Hetente kétszer személyi edzőhöz jár, aki nemcsak a testi fittségéhez járul hozzá, hanem életmódtanácsokkal, többek között táplálkozási javaslatokkal is ellátja. Dr. Göndöcs István, az Eco-Cortex Kft. alapítója mintegy nyolc éve váltott életmódot, mint mondja, elsősorban azért, hogy az életkor előrehaladtával is megőrizze kiváló kondícióját. Amikor teheti, a heti két alkalom mellett is mozog, egészségtudatos szemléletével „megfertőzte” a családját is.
Ahhoz, hogy egy vállalat online marketingje eredményes legyen, elengedhetetlen egy stratégia, ami a fejlődés irányát határozza meg. Ezt a stabil alapot adja meg egy koncepcióterv, amely helyzetelemzésen alapuló stratégia és kampányterv egyben. Mutatjuk miért fontos és kinek jó ez!
A Körber Hungária Gépgyártó Kft. HR és kommunikációs vezetője az AutóCity Zrt. Audi márkakereskedésének zászlóshajóját, a megújult Audi Q8 SUV modellt próbálta ki.
Mint ahogy a ruhabutikokban, ahol a minimális darabszám miatt egyfajta exluzivitást élhet meg a vásárló, úgy kis méretüknél fogva a butikhotelek is hasonló érzést keltenek a szállóvendégeikben. A pécsi Boutique Hotel Sopianae a belváros szívében 22 szobával, szaunával és biliárdteremmel, valamint egy kiválóan felszerelt konferenciateremmel várja a vendégeket. A szálloda mérete miatt a személyzet és a vendég közötti kapcsolat igen közvetlen, még az is előfordulhat, hogy a szállodavezető vásárol különleges táplálékot egy vendég kutyájának. Éppen a kicsinység ad lehetőséget a minőség magas szinten tartására, valamint az egyediségre. Ahogy Bősz-Tóth Veronika hotelmenedzser mondja, mindegyik szobájukban igyekeznek egyedi stílust kialakítani, nincs is két egyforma közöttük. Törzsvendégeik általában a „saját”, jól megszokott szobájukat kérik, ettől otthonosan érzik magukat.
Ma már egy gépiparban gyártott alkatrésszel kapcsolatban is elvárás, hogy olyan legyen a formája, amire jó ránézni, még ha be is épül a szerkezetbe és közvetlenül nem is látszik. Hát még azok az eszközök, elemek, amik szem előtt vannak! Ugyanígy a közvetlen környezetünkben minket körbevevő tárgyak, legyenek azok csupán esztétikai vagy használati jellegűek, alakjukkal, színükkel, anyagukkal, praktikusságukkal meghatározó részei mindennapjainknak. A tömegtermelés korában felértékelődnek a kézzel készült termékek, a kisszériás darabok, a készítők fantáziáját, szaktudását, „energiáját” magukban hordozó tárgyak becsességük okán évekig, évtizedekig hű társaink maradnak. Többek között ezt az értéket mutatja be évről évre a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, a partnerintézmények és a kreatív iparágak együttműködésével 2014. óta minden ősszel megrendezett DesignPécs, ami a Budapest Design Week fesztivál társrendezvényeként valósul meg. Az esemény pécsi programjainak koordinációját a kezdetektől a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara végzi. A kezdeményezés célja, hogy lehetőséget biztosítson a helyi alkotóknak, tervezőknek, kreatíviparági szakembereknek és a művészethez kapcsolódó