áruszállítás

2022 májusától engedélykötelesek lesznek a kishaszongépjárműves árufuvarozók

Az európai jogszabályoknak, azon belül a mobilitási csomag rendelkezéseinek való megfelelés jegyében 2022. május 21-től Magyarországon is már csak szakhatósági engedéllyel tevékenykedhetnek a kistehergépjárműves fuvarozók, pontosabban azok, akik 2,5 t legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó kistehergépjárművel díj ellenében belföldi vagy nemzetközi fuvarozást végeznek. A korábbi 3,5 tonnás engedélykötelezettségi határ tehát 2,5 tonnára csökken. Mit jelent a változás? — A jogszabálymódosítással az eddigi 3,5 tonna össztömeg feletti engedélykötelezettség alsó határa 2,5 tonnára módosul, így 2022. május 21-től az érintett kisáruszállító haszongépjárművek uniós ill. magyarországi székhelyű üzembentartói csak úgy végezhetnek díj ellenében mások számára közúti fuvarozási szolgáltatást, ha a kormányhivatalnál kiváltják ugyanazt a tevékenységi engedélyt, melyre eddig csak a „nagyoknak”, azaz a 3,5 tonna össztömeg feletti társainak volt szükségük. Külföldön pedig, az unión belüli nemzetközi árufuvarozáshoz május 21-től a kishaszongépjárműves vállalkozásoknak közösségi árutovábbítási engedélyre is szükségük lesz. Mivel a 2,5 t össztömeg feletti tehergépjármű-üzembentartó fuvarozók is engedélykötelesek lesznek, a jogszabályváltozással egyúttal bekerülnek a szakma

Tovább olvasom »
Tájékoztató videók a Brit áruszállításhoz kapcsolódó szabályváltozásokról

2022. január 1-től teljes vámellenőrzés alá esik az Európai Unió és Nagy Britannia között fuvarozott minden áru. Ennek elősegítésére került bevezetésre a brit áruszállítási ellenőrzési elektronikus rendszer, az ún. Goods Vehicle Movement Service (GVMS). Az Magyar Vámügyi Szövetség és a Külgazdasági és Külügyminisztérium együttműködésében eddig két tájékoztató videó feliratozása készült el a január 1-től életbe lépett árufuvarozási szabályváltozásokról, amelyeket az MVSZ saját Youtube csatornáján osztott meg, ezen kívül számos más hasznos dokumentum is megtalálható az oldalon a következő linkre kattintva: https://mvsz.eu/index.php/item/1443-brit-aruszallitashoz-kapcsolodo-informaciok A brit vámhatóság által 2021. december 6-án a GVMS rendszer működéséről tartott webinárium felvétele itt látható: A brit vámhatóság által 2021. november 9-én tartott Közép-Európai Ipari Nap című webináriuma itt tekinthető meg A brit vámhatóság által 2021. november 9-én tartott webinárium felvétele itt látható: A magyar feliratokat a videóknál a kis fogaskeréknek ábrázolt Settings (Beállítások) gombra kattintva a Subtitles (Feliratok) menüpontban a „Hungarian” opcióra kattintással lehet elindítani. A webináriumok

Tovább olvasom »
Új szabályozási rendszer az Egyiptomba hajóval érkező importárucikkekre

Egyiptomban, a magyar exportőrök számára is változásokat jelentő, új szabályozási rendszert vezetnek be a vízi úton érkező importot érintően. Az egyiptomi Pénzügyminisztérium új, integrált informatikai platform kötelező használatának bevezetését jelentette be szeptember 3-án. A hamarosan életbelépő szabályozás minden hajóval Egyiptomba érkező importárucikkre kiterjed. Az „Advanced Cargo Information system” (ACI) rendszer teszt jelleggel szeptember 1-étől elindult, célja az Egyiptomba érkező áruk szakszerű nyomon követése és a hozzátartozó dokumentáció egyszerűsített, papír nélküli eljárásban történő benyújtásának lehetővé tétele. Az ACI rendszer két részből áll: a Nafeza és Cargo X elnevezésű platformokból. A Nafeza webes felület kapcsolja össze Egyiptom valamennyi kikötőjét és a nemzetközi kereskedelemben érintett valamennyi szállítmányozó céget. Ezt a felületet az egyiptomi importőr vállalat/disztribútor használja majd. A rendszer összeköttetésben áll a helyi hatóságokkal, így a jövőben a szállítmányozás ügyintézése ezen a felületen, online zajlik. A Cargo X felületet kell használni az exportőr vállalatoknak, ahol a regisztrációt követően szükséges rögzíteni a küldendő áruk

Tovább olvasom »
Indul a rakodóhelyek regisztrációja – BIREG

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a nemzetközi közúti áruszállításhoz használt bilaterális és multilaterális engedélyek jogszerű felhasználásának ellenőrzése és nyomon követhetősége céljából elektronikus rendszert (BIREG) hozott létre, melynek használata a fuvarozók számára a 261/2011. (XII.7.) Kormányrendeletben meghatározottak szerint 2021. január 1-től kötelező. A BIREG rendszer fejlesztésének folytatásaként – bővített funkcionalitással – a rendszerhasználat kiterjesztésre kerül a fel- és lerakóhelyek engedélykezelésével a Kormányrendelet szerint.

Tovább olvasom »
Elektronikus fuvarlevél bevezetéséért fogtak össze a közúti fuvarozók és szállítmányozók

A Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá, az ún. CMR fuvarlevél elektronikus platformjának (e-CMR) hazai bevezetése érdekében 2021. január 28-án, Budapesten. A dokumentumot Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár jelenlétében, az Innovációs és Technológiai Minisztériumban (ITM) írták alá. A CMR fuvarokmány a szektor összetett funkciójú árukísérő dokumentuma, amely a szállítási szerződés létrejöttének, az áru átadásának és átvételének igazolására szolgál, a fuvarozó által elvégzett munka számlázásának alapja, amely ezidáig csak papír alapon működött. A rendszer előnyei: Az e-CMR bevezetése jelentősen növelheti a fuvarozók versenyképességét a számlázás felgyorsításával, az ágazat vállalkozásai így hamarabb hozzájuthatnak megszolgált fuvardíjukhoz, egyszerűbbé válik a logisztikai információk archiválása, egyszerűbbé válik a panaszkezelés, azonnali, valós adatok alapján lesz nyomon követhető a szállított áru, a termelő vállalatok megbízásából eljáró szállítmányozók adminisztratív terhei is csökkennek, átláthatóbb lesz számukra a fuvarozó cégek tevékenysége. „Az elektronikus fuvarlevél meghonosításával

Tovább olvasom »