Indul az év végi céges ajándékozás!

Közeledik az év végi céges ajándékozási időszak, amikor sokaknál gondot jelent, hogy mivel köszönjék meg a munkatársaiknak, a partnereiknek az egész éves munkájukat. A bor – akár céges logóval ellátva – még mindig jó választásnak bizonyul, emellett kedvelt ajándék a vállalkozás működési területéhez illeszkedő logózott ajándéktárgy, azonban az utóbbi években mind többen keresik a helyi termékeket ünnepi csomagolásban. Kovács Boglárka Dórával, a Villányi Borvidék marketingvezetőjével arról beszélgettünk, hogy év vége felé megélénkül-e az egyesületi tagok termékei, szolgáltatásai iránt a kereslet, és mire van igény: borra, termékre, esetleg az év végi céges események lebonyolítását bízzák-e a villányiakra.

Bővebben…

A KidsOasis védjegyet új tulajdonosai nemzetközi szinten is ismertté tennék

Puch Eszter és Puch-Hardy Orsolya személyében két új tulajdonosa is van a KidsOasis védjegynek. A KidsOasis 2013-ban alakult az akkor még korántsem ennyire gyerekközpontú utazási piacon. A korábbi tulajdonosai a gyerekbarát szolgáltatások magyarországi népszerűsítését, a szálláshelyek ennek megfelelő minősítését és a szálláshely-szolgáltatások az utazók felé érthető nyelven való ismertetését tűzte ki célul. Ez a folyamat a Covidig tökéletesen működött, a világjárvány azonban, mint oly sok mindent, ezt a vállalkozást is kicsit háttérbe szorította. A két új tulajdonossal a védjegy új perspektíváiról is beszélgettünk.

Bővebben…

Gyermekkacajtól, futóktól és látogatóktól volt hangos a Királyegyházi Cementgyár

Több mint 600 futó és több mint 200 fő látogató részvételével rendezte meg a hagyományokhoz hűen szeptember végén a Holcim Magyarország Kft. jótékonysági futóversenyét és nyílt napját a Királyegyházi Cementgyárban. Az „Együtt Gyermekeinkért” Szentlőrinc–Királyegyháza Jótékonysági Futóverseny a Holcim Királyegyházi Cementgyárának parkolójában zajlott. A korábbi évek sikeres együttműködését követve – idén is – a Királyegyháza Felvirágoztatásáért Közalapítvány, Királyegyháza és Szentlőrinc települések önkormányzatai, valamint a Holcim Magyarország Kft. közösen szervezte meg az eseményt a helyi civilek bevonásával.

Bővebben…

Csak 30%? Mutatjuk, hogy hozhatod ki a maximumot a webáruházadból

Gondolkodtál már azon, hogy a jelenlegi marketing stratégiád vajon megállja-e a helyét a marketing piacon? Vagy egyáltalán, amit Te stratégiának gondolsz, az valóban az is? Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynökség szakértői egy olyan bárki számára elérhető videósorozatot hoztak létre, amivel Te is felmérheted a stratégiád helyzetét és új szakértői látásmódra tehetsz szert. Berek Péter, az RG-STÚDIÓ értékesítői vezetője arról mesélt, miért válik ez minden vállalkozás hasznára majd, akár már az év végi hajrában (is)!

Bővebben…

A Soft Flow pécsi kutatóközpontjában találtak otthonra a PTE Művészeti Kar hallgatóinak alkotásai

Különleges helyszínen, a dán Foss világcéghez tartozó, élelmiszer- és takarmányanalitikai műszerek fejlesztésével foglalkozó Soft Flow Kft. pécsi telephelyén leltek otthonra a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara (PTE MK) hallgatóinak képzőművészeti alkotásai. A festmények és szobrok sajátos atmoszférát teremtenek az ipari környezetben, mind az ott dolgozók, mind a céghez látogató partnerek úgy érezhetik magukat, mintha egy kiállításon lennének. Armbruszt Simon, a Soft Flow Kft. ügyvezetője úgy véli, a kutatóközpont közel három évvel a megnyitás után most lett igazán kész.

Bővebben…

HR nélkül lehet, de nem érdemes

Személyzetis – évekkel ezelőtt ezen a néven voltak jelen a vállalatok, vállalkozások életében azok a szakemberek, akik a munkavállalók ügyeit intézték: a kiválasztást, a felvételt, a munkakörök kialakítását, a cégnél adódó ügyes-bajos dolgokat, a továbbképzést, sokszor még a bérszámfejtést is. Ahogy változott a világ, ez a munkakör is kitágult, ma az emberierőforrás-menedzsment (human resource management), közismertebb nevén a HR felel a vállalati vagy szervezeti alkalmazottak hatékony és eredményes irányításáért. A nagyobb cégeknél magától értetődő a HR-es munkatárs(ak) foglalkoztatása, a kisebb vállalkozásoknál még ma is sokszor az alapító vagy az első számú vezető végzi ezt az igen sokrétű tevékenységet. Azonban egyre többen szembesülnek vele, hogy a fejlődésük érdekében szükség van egy olyan szakember bevonására, aki a tapasztalatával, a szakértelmével megfelelő hátteret biztosít e területnek. Mikor jön el az idő egy vállalkozás életében, hogy érdemes HR-szakembert alkalmaznia? – többek között erre a kérdésre is keressük a választ összeállításunkban.

Bővebben…

Az adómentes repibor lehet az idei karácsony kedvelt céges ajándéka

November közepétől egy jogszabályi változás következtében mentesülnek az adófizetési kötelezettség alól a reprezentációs céllal adott borászati termékek. A hatályba lépő törvény értelmében ugyanis adómentes lesz a „palackozott kiszerelésben vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termék reprezentációs és nem reprezentációs célú vendéglátás keretében, továbbá üzleti ajándékként vagy csekély értékű ajándékként történő juttatása.” Ez akár idén jelentős keresletnövekedést is eredményezhet a hazai bortermelőknél. A villányi Tiffán Imre és Fia borászatnál máris megélénkült az érdeklődés.

Bővebben…

Újszerű értékelési módszer – segít az MI

Pécsen egy teljesen új módszer segítségével vesz részt a duális szakképzésben az Informatikai Ágazati Képzőközpont. A Befektetés a jövőbe program keretében összefogott tizenegy cég, hogy egységes tanterv alapján, közös oktatókkal, mentorok segítségével adnak a diákok kezébe a mindennapokban jól hasznosítható tudást. 

– A nálunk tanuló diákok a tanóráink egy részén valós projektekből kiragadott feladatokon dolgoznak, mint munkavállalók, melynek keretében az IT KKV ökoszisztéma munkavégzési szokásait ismerhetik meg – mondja Zsenák István, az Informatikai Ágazati Képzőközpont ügyvezetője. – Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy az informatika területén mind a 120 diákunknak nem tudunk feladatot adni valódi projekten, azonban kivétel nélkül mindannyiukat felkészítjük a szakmai vizsgára, segítjük elhelyezkedésüket, és ezt követően is nyomon követjük szakmai előmenetelüket. Magam korábban is ezzel foglalkoztam a saját cégem keretében. Magát az Informatikai Ágazati Képzőközpontot pedig azért hoztuk létre mert azt tapasztaltuk, hogy óriási szakemberhiánnyal küzd a magyar gazdaság, jelentős számú informatikus hiányzik a piacról. Az alapítók között egyaránt megtalálhatók oktatási intézmények, informatikai cégek, munkaerő közvetítéssel foglalkozók és érdekvédelmi szervezetek, mint például a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara.

 A hozzájuk jelentkezők között egyaránt megtalálható a 11. osztályos, ugyanúgy, mint a 13. osztályos. A képzéshez bármikor lehet csatlakozni. Érettségi – 12. osztály – után már nem három, hanem két esztendő alatt szerezhetik meg a végzettséget. A tanulókkal szakképzési munkaszerződést kötnek, az alapján kapják a juttatásaikat.

 – Az ismeretek minél hatékonyabb elsajátítása érdekében csoportokban folyik a képzés, amelyek három fősek és a diákok maguk döntenek arról, kivel szeretnének együtt tanulni – avat be az általuk alkalmazott módszerbe Zsenák István. – Az értékelés is egyedi módon történik, nem jegyet kapnak, hanem pontszámokat kell egymás között felosztaniuk a teljesítményük alapján. Maguk döntik el, kinek jár öt és kinek csak kettő pont, végül ez lesz az érdemjegy. A tapasztalataink szerint jól működik a rendszer, reális döntéseket hoznak.

 Kitért arra is, hogy természetesen az úgynevezett frontális képzési formát is alkalmazzák, többek között az angol nyelvet – anyanyelvű tanártól, aki nem beszél  magyarul – ezen a módon oktatják. Ezt azért tartják nagyon fontosnak, mert az informatika nyelve az angol, s a cégek jelentős részében ezen folyik a feladatok elosztása.

 – A módszerünk abban is eltér a többi képzőhelyétől, hogy az úgynevezett fuzzy logika alapjaira építettük az értékelésüket – emeli ki Zsenák István. – A tágabb értelemben vett fuzzy logika alapját képezi a fuzzy számítógépes rendszereknek, melyek szemben a szokványos rendszerekkel, nem csak igen és nem (illetve ki és be, vagy 1 és 0) értékekkel dolgoznak, hanem közbülső „valóságértékekkel” is, mint például 0,5 (félig-meddig), 0,2 (kicsit), 0,8 (eléggé)… Ezáltal az „életlen” (fuzzy) meghatározások (mint például az előbbiek) matematikailag kezelhetővé válnak. Februárban vezettük be kísérleti jelleggel, nyolcan vesznek benne részt. A hangsúlyt a szorgalomra és a tanulásra fordítható idő kapcsolatára helyeztük, ez alapján értékeltettük a diákok teljesítményét az MI-vel, érdekes eredményre jutottunk. Előfordult, hogy a MI az általunk 80 százalékos teljesítményt, ezek ismeretében 100 százalékra értékelte, de fordított eredmény is született.

 Mint mondja, lefordították a matematika nyelvére az általuk meghatározott szempontokat, halmazokat hoztak létre, amelyeket matematikai függvényekként írtak le. Ebben megjelenítették a tanulásra fordított időt, mennyire érnek rá – kevés az idejük, mert bejárók, vagy, mert például edzésre járnak. A tanulóink közül ugyanis sokan vannak olyanok, akik Dombóvárról, Mohácsról, Bonyhádról vesznek részt a képzésben.

  Az új módszert eddig nyolc diák esetében alkalmazzák kísérletképpen. Az összes adatot MI segítségével elemzik. Azt tapasztalták, hogy többüknél a feladatok megoldásánál a ráérés faktorral voltak gondjaik, ezért, hogy ezen tudjanak változtatni, olyan több hónapos programot dolgoztak ki, hogy azok, akik a tanulásra fordítható kevesebb idejük miatt teljesítettek kevésbé jól, ezen  tudjanak javítani. A rendszert folyamatosan finomítják, nagy előnye, hogy a folyamatos változásokat is meg lehet benne jeleníteni. A fejlődés, vagy az esetleges stagnálás, visszaesés is mérhető vele.

– Nem várt motivációs elemmé vált  ez a teljesítményt objektíven mérő módszer, ugyanis szinte kivétel nélkül azok, akik rosszabb eredményt produkáltak több házi feladatot vállaltak, annak érdekében, hogy jobban tudjanak teljesíteni a rendelkezésükre álló kevesebb idő alatt. Emellett, annak érdekében, hogy jobb eredményt érjenek el, számos új eljárással is megismerkedtek. Jelenleg előrébb járnak a tanfolyam többi tanulójánál. Az eddigi eredmények ismeretében a  kamarában tartott egyik megbeszélésen már az is felmerült javaslatként, hogy miként lehetne ezzel a módszerrel a leszakadó térségekben élő diákok teljesítményén javítani. Az MI lehetne a motiváció, amire rá lehetne építeni a különböző tehetséggondozó, vagy felzárkóztató projekteket – zárja beszélgetésünket Zsenák István.

Egy dolgozatban elért pontszám és a tanuló teendőinek kapcsolata. Csupán egy része egy sokdimenziós problémának, melyet az MI-vel oldanak meg.