Fókuszban az Egyesült Királyság – webinárium

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara az Egyesült Királyság gazdaságának helyzetéről és üzleti lehetőségeiről szóló online rendezvényt szervez. Az esemény az Egyesült Királyság iránt érdeklődő vállalkozások számára nyújt tájékoztatást:

  • a gazdaság aktuális helyzetéről, annak jövőbeli kilátásairól,
  • a koronavírus által gyakorolt hatásokról,
  • a piacralépés gyakorlati vonatkozásairól,
  • az üzleti lehetőségekről magyar vállalatok számára,
  • a brit áruszállítással kapcsolatos aktuális tudnivalókról,
  • Wales gazdaságáról és üzleti lehetőségeiről.

Az előadások után a résztvevők kérdéseket tehetnek fel az előadóknak a platform chatfalán keresztül.

A rendezvény nyelve magyar ás angol. Tolmácsolást nem tudnak biztosítani.

PROGRAM

Moderátor: Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, MKIK

14.00 – 14.10 Köszöntő
Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, MKIK
Kumin Ferenc, nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, London
14.10 – 14.30 A gazdaság aktuális helyzete, lehetőségek a magyar vállalatok számára az Egyesült Királyságban
Amer Tamás, külgazdasági attasé, Magyarország Nagykövetsége, London
14.30 – 14.50 A brit áruszállítással kapcsolatos aktuális tudnivalók
Cartwright Éva, szakértő, Magyar Vámügyi Szövetség
14.50 – 15.05 Magyar vállalkozói tapasztalatok, üzleti sikerek az Egyesült Királyságban
Everguest – MGMT Group Kft.
15.05 – 15.15 Kérdések & válaszok
15.15 – 15.30 Wales gazdasága és üzleti lehetőségei a magyar vállalatok számára (előadás angol nyelven)
Sarah Clifford, igazgató, Chambers Wales South East, South West and Mid

Jelentkezési határidő: 2022. február 2., szerda, 12.00 óra (CET)

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2022. február 2-án, szerda délután küldik meg e-mailen a jelentkezőknek.

REGISZTRÁCIÓ

Tájékoztató videók a Brit áruszállításhoz kapcsolódó szabályváltozásokról

2022. január 1-től teljes vámellenőrzés alá esik az Európai Unió és Nagy Britannia között fuvarozott minden áru. Ennek elősegítésére került bevezetésre a brit áruszállítási ellenőrzési elektronikus rendszer, az ún. Goods Vehicle Movement Service (GVMS).

Az Magyar Vámügyi Szövetség és a Külgazdasági és Külügyminisztérium együttműködésében eddig két tájékoztató videó feliratozása készült el a január 1-től életbe lépett árufuvarozási szabályváltozásokról, amelyeket az MVSZ saját Youtube csatornáján osztott meg, ezen kívül számos más hasznos dokumentum is megtalálható az oldalon a következő linkre kattintva: https://mvsz.eu/index.php/item/1443-brit-aruszallitashoz-kapcsolodo-informaciok

A brit vámhatóság által 2021. december 6-án a GVMS rendszer működéséről tartott webinárium felvétele itt látható:

A brit vámhatóság által 2021. november 9-én tartott Közép-Európai Ipari Nap című webináriuma itt tekinthető meg

A brit vámhatóság által 2021. november 9-én tartott webinárium felvétele itt látható:

A magyar feliratokat a videóknál a kis fogaskeréknek ábrázolt Settings (Beállítások) gombra kattintva a Subtitles (Feliratok) menüpontban a „Hungarian” opcióra kattintással lehet elindítani.

A webináriumok prezentációi itt letölthetőek:

Forrás: MVSZ

További információk:

Új jogszabályok az EU és Nagy-Britannia között árut szállítók számára 2022. január 1-jétől

Lean & Green Program Workshop

A közlekedés és áruszállítás mint a szén-dioxid-kibocsátások közel egyharmadáért felelős emberi tevékenység, egyre kiemeltebb fókuszpontja a klímaváltozás elleni küzdelemnek. Ennek megfelelően az Európai Unió egyik legfontosabb célja, hogy 2050-re – 1990-hez képest –60%-ra csökkentse a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátás mértékét.

Az eseményen megismerheti a Lean&Green Programot, és konkrét gyakorlati tippeket is kaphat arra, hogyan csökkenthető hatékonyan egy vállalkozás logisztikai folyamatainak CO2 kibocsátása úgy, hogy mindez előnyökkel is járjon a cége számára.

A hazai Lean & Green program bevezetésén a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. a Holland Királyság Nagykövetségével és a Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társasággal (MLBKT) együttműködésben tevékenykedik.

Időpont: 2021. november 25. 13:00 – 14:30

Helyszín: hibrid: online (Microsoft Teams) és személyes részvétel (ÖbölHáz Rendezvényközpont – 1117, Budapest, Kopaszi-gát 2.)

Várják azokat a hazai és nemzetközi cégeket, szakembereket, befektetés iránt érdeklődő üzletembereket, civil és nonprofit szervezeteket, pályakezdőket és karrierváltókat, akik a zöldiparban élik a jelenüket vagy itt tervezik a jövőjüket. Ne feledje, a logisztikai területen a környezetvédelemért tett fejlesztések költségei a működési költségek csökkentésével megtérülnek és egyúttal jelentős marketing értékkel is bírnak! Használja ki a Lean&Green tagságban rejlő lehetőségeket, legyen részese a Lean&Green zártkörű Platformnak, hogy további ötletekhez juthasson vállalata fejlesztéséhez! 

PROGRAM

13:00 – 13:10   Megnyitó köszöntő
Bodor Tibor, vezérigazgató, ING Bank N.V. Magyarországi Fióktelepe
Désirée Bonis, Nagykövet, Holland Királyság Nagykövetsége
13:10 – 13:30 A logisztikában realizálható CO2 kibocsátás csökkentés Programja – A Lean&Green Program bemutatása
Krázli Zoltán, Szektormenedzsment igazgató, GS1 Magyarország
13:30 – 13:45 Környezetvédelmi fejlesztések a csomagszállítást területén – DPD és a Lean&Green
Lukács Bálint, Fenntarthatósági Szakértő, DPD Hungary Kft.
13:45 – 14:00 A logisztikai folyamatok korszerűsítésével elérhető előnyök
Előadó felkérés alatt, HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.
14:00 – 14:15 Fenntartható flottakezelés a gyakorlatban
Pesti Tímea, vezérigazgató, LeasePlan Hungária Zrt.
14:15 – 14:30 Kérdések & válaszok, az esemény zárása

A workshopon a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. 

 

REGISZTRÁCIÓ

Vámellenőrzés az árufuvarozásban EU és Nagy-Britannia között 2022. január 1-től

2022 január elsejétől teljes vámellenőrzés alá esik az Európai Unió és Nagy Britannia között fuvarozott minden áru. A Goods Vehicle Movement Service (GVMS) rendszert az áruk gyors és hatékony szállítása céljából tervezték, és több egyesült királyságbeli kikötő fogja használni.

Bővebben…

Új szabályozási rendszer az Egyiptomba hajóval érkező importárucikkekre

Egyiptomban, a magyar exportőrök számára is változásokat jelentő, új szabályozási rendszert vezetnek be a vízi úton érkező importot érintően.

Az egyiptomi Pénzügyminisztérium új, integrált informatikai platform kötelező használatának bevezetését jelentette be szeptember 3-án. A hamarosan életbelépő szabályozás minden hajóval Egyiptomba érkező importárucikkre kiterjed. Az „Advanced Cargo Information system” (ACI) rendszer teszt jelleggel szeptember 1-étől elindult, célja az Egyiptomba érkező áruk szakszerű nyomon követése és a hozzátartozó dokumentáció egyszerűsített, papír nélküli eljárásban történő benyújtásának lehetővé tétele.

Az ACI rendszer két részből áll: a Nafeza és Cargo X elnevezésű platformokból. A Nafeza webes felület kapcsolja össze Egyiptom valamennyi kikötőjét és a nemzetközi kereskedelemben érintett valamennyi szállítmányozó céget. Ezt a felületet az egyiptomi importőr vállalat/disztribútor használja majd. A rendszer összeköttetésben áll a helyi hatóságokkal, így a jövőben a szállítmányozás ügyintézése ezen a felületen, online zajlik.

A Cargo X felületet kell használni az exportőr vállalatoknak, ahol a regisztrációt követően szükséges rögzíteni a küldendő áruk adatait 48 órával a szállítást megelőzően.

A rendszert 2021. október 1-étől vezetik be kötelező jelleggel, amely egyben további költségeket és plusz ügyintézési terhet jelent az cégek számára. Előzetes információk szerint kripto valutában kell majd fizetni az azt üzemeltető Cargo X vállalat számára. A regisztráció 15 USD, majd szállítmányonként 50 USD-t kell fizetni, illetve csatolt dokumentumonként 3 USD-t.

A rendszer működéséről szóló bemutató szeptember 15-ig itt érhető el:

https://us02web.zoom.us/rec/share/TDTB2vlPjFv_17MJb_OQu6lLLlOdXoBCOcJVmOUVkTThPXMWxq00jks_MGU_PkSH.rc0bnD1PpftJqVlV

(jelszó: aRxq0@sc)

A CargoX felületének használatával kapcsolatosan elérhető tájékoztató videó itt található:

https://cargox.io/videos/egyptian-aci-filing-cargox-platform/

A rendszer működésére vonatkozóan további információk itt érhetők el:

A rendszerrel kapcsolatos további kérdés esetén, kérjük vegyék fel a kapcsolatot Orosházi Bernadett külgazdasági attaséval (), illetve javasoljuk az egyiptomi partnerekkel történő konzultációt is.

Forrás: Magyarország Kairói Nagykövetsége

Moving On – 25 years and beyond – személyes és online üzletember találkozó

Az Enterprise Europe Network közreműködésével szervezett rendezvényen a fő téma a mobilitás, és annak dinamikus fejlődése lesz. A rendezvény résztvevői a mobilitás (itt: személy-és áruszállítás) világáról és annak innovatív megoldásairól hallgathatnak előadásokat, illetve a témában megrendezett, technológiai újdonságokat bemutató kiállításokat tekinthetnek meg. Az esemény keretein belül a vállalatok virtuális vagy személyes üzleti tárgyalásokat bonyolíthatnak le.

A rendezvényen a jelentkezők részt vehetnek személyesen (Graz, Ausztria) vagy az online térben.

A részletes program ITT tekinthető meg.

Regisztrálni itt lehet: 

REGISZTRÁCIÓ

Európai Logisztikai Innovációs Nap – nemzetközi konferencia és üzletember találkozó

Az Enterprise Europe Network társszervezésében megrendezésre kerülő online rendezvény lehetőséget biztosít kétoldalú üzleti találkozók lebonyolítására, technológiai és szakmai együttműködések kialakítására, valamint befektetői lehetőségek és a szállítmányozáshoz kapcsolódó új technológiai, zöld, okos megoldások, trendek megismerésére.

Bővebben…