Fél év felkészülési időt kaptak a vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók az NTAK-adatszolgáltatásra

Elfogadta az országgyűlés a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) közös kezdeményezésére elindított törvénymódosítást. Ennek értelmében 2023. január 1-jétől indul a vendéglátó üzletek és a turisztikai attrakciók adatszolgáltatási kötelezettsége a Nemzeti Turisztikai Adaszolgáltató Központ (NTAK) felé.

Bővebben…

Fókuszban a kereskedelmi és vendéglátóegységek fogyasztóvédelmi ellenőrzése – webinárium

Mikor és hogyan bírságolhat a fogyasztóvédelmi hatóság? Merül fel a kérdés a hatósági ellenőrzéssel érintett vezetőkben. Fontos tudni, hogy mely esetekben jár már az első alkalommal is mindenképpen bírság és, hogy melyek azok a kritériumok, amelyeket a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az ellenőrzés során vizsgál. 2022-ben is kiemelt figyelmet fordítanak az árfeltüntetés és árcsökkentés szabályaira, a kellékszavatossági igények teljesítésére, a panaszok kezelésére és a címkézésre, tájékoztatásra.

A Menedzser Praxis online szakmai napján, Dr. Kiss Benedek Damarisz fogyasztóvédelmi szakjogász azokat a legjellemzőbb hibákat ismerteti, amelyek bírságolásra adnak okot. A szakmai nap nem az elvárásokra, hanem a tapasztalatokra, a hogyanra koncentrál, a tényszerű feladatokra és természetesen annak megoldására.

Miről lesz szó?

  • vásárlók könyve és minőségi kifogás jegyzőkönyv
  • békéltető testülettel történő együttműködéssel kapcsolatos bírság
  • árfeltüntetéssel kapcsolatos bírság
  • kirakati árfeltüntetés szabályai
  • kellékszavatossági igényekre vonatkozó szabályok
  • címkézéssel, tájékoztatással kapcsolatos bírság
  • panaszokra és kifogásokra adott válaszok
  • egységárak feltüntetésének módja

Jelentkezzen most és használja ki az egyedi konzultációs lehetőséget a szakértővel!

A rendezvényre a regisztráció lezárult.

A videót utólag visszanézheti ezen a linken: vendeglatas.menedzserakademia.hu

Jövőálló vendéglátó – online esemény

Manapság szinte elképzelhetetlen, hogy egy szálláshely, étterem, cukrászda vagy kávézó ne legyen jelen az online térben, vagy legalább a Google térképen.

Ez persze sokaknak nagy lépést jelent és kezdetben valószínűleg a digitális világ idegen is lehet számukra, de a szakemberek azt mondják, aki időben hoz jó döntéseket, hatalmas előnyre tehet szert versenytársaival szemben.

Az elmúlt két év jelentősen felgyorsította ezeket a folyamatokat. A vendéglátással foglalkozó vállalkozások sok részterületre találhatnak már jól működő szoftvert, legyen az raktárkészletkezelés, pénzügyi nyilvántartás és az ezekhez kapcsolható modulok: kézi pincér terminál, digitális stand, számlázórendszer, előrendelő modul, webshop, és akár futárkezelés is.

A Modern Vállalkozások Programja Jövőálló vendéglátó elnevezésű online eseménye május 26án, 13 órától többek között igyekszik feltárni, hogy a hazai turizmus és vendéglátás, valamint a digitalizáció összefüggésében melyek a legfontosabb problémák és milyen lehetőségek vannak a megoldásukra. Ezen felül a résztvevők számtalan jól működő digitális megoldásról is hallhatnak, valamint szó lesz az vendéglátás adózási szabályokról is.

A délelőtt második részében a szakértők egy panelbeszélgetésben veszik górcső alá azokat a kérdéseket, melyeket az előadások alatt nem lehetett bővebben kifejteni.

A rendezvényen a részvétel díjmentes, azonban regisztrációhoz kötött.
A részletes programról olvasni, illetve regisztrálni ITT lehet.

Kell egy csapat! – Munkaerő megtartás, motiválás, vonzó munkáltatói márka a vendéglátásban

A vendéglátás szektorban az elmúlt időszakban felmerült problémákra keres közös választ a Baranyai Gasztronómiai Klaszter rendezvénysorozatának következő eseménye „Kell egy csapat!” címmel.

A rendezvény aktualitását adja, hogy az elmúlt időszak soha nem látott munkaerőpiaci változásokat okozott a vendéglátó szektorban: pályaelhagyás, kényszerű leépítések, alkalmi munkavégzés, más szakmákból érkezők betanítása, szakképzett utánpótlás hiánya…

A kamara Humán Klubjának és szakértőinek segítségével keressük a megoldási lehetőségeket a fenti problémákra.

Helyszín: Kis-Zsolnay terem, Kamara székház (Pécs, Majorossy I. utca 36.)

Időpont: 2022.04.12. kedd 13.00-15.00

Előadók és témák:

A fórumot megnyitja: Teleky Zoltán, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke

A workshopot tartja: Pernyéz Zsuzsanna és Rajnai Edina, a Lift Consulting Szervezet- és vezetőfejlesztő Kft. szakemberei (Zsuzsa, a PBKIK Humán Klubjának elnöke)

  • Nem szakképzettek foglalkoztatása – hogyan lesz ebből egy csapat
  • Pályaelhagyók visszacsábítása – meggyőzhetőek
  • Toborzás – hogyan lehet még megszólítani munkavállalókat? Vonzó munkáltatói márka
  • Kérdések és válaszok
  • 15-15.45: Közös tapasztalat megosztás, jó gyakorlat gyűjtés: PBKIK Humán Klubjának tagjaival (Munkaerő közvetitők, céges HR-esek, HR szolgáltatók).

A rendezvényen való részvétel díjmentes, előzetes online regisztrációhoz kötött. A jelentkezéseket 50 főig, érkezési sorrendben tudjuk fogadni.

Kérjük, hogy részvételi szándékát szíveskedjen az alábbi űrlap kitöltésével jelezni.

A jelentkezés lezárult.

26. GAST Nemzetközi Élelmiszeripari és Vendéglátóipari Kiállítás, Split

A GAST Nemzetközi Élelmiszeripari és Vendéglátóipari Kiállítás, Horvátország legjelentősebb, 26 évre visszanyúló gyökerekkel rendelkező gasztronómiai eseménye, amely az alábbi szakkiállítások gyűjtőrendezvénye:

  • 26. Nemzetközi Élelmiszeripari Kiállítás
  • 26. Nemzetközi ital-, szeszesital kiállítás
  • 26. Nemzetközi HORECA kiállítás és vásár
  • 16. Kávé szakkiállítás
  • 18. FURNITURA bútoripari szakkiállítás (hotelek, vendéglátóipari egységek, magánszállások-nyaralók felszerelése)
  • 26. Dionizijana – borkiállítás és verseny
  • 16. Turisztikai szakkiállítás
  • 6. Fagylalt-jégkrém és édesipari szakkiállítás

A rendezvény idén március 16. és 19-e között kerül megrendezésre.

A horvát kereskedelmi láncok, hotelek és az éttermek a nyári turista szezon előtt ezen a kiállításon keresnek és választanak új termékeket, beszállítókat.

A szakmai látogatók számára a szervezők ingyenes, regisztrációhoz kötött belépőket biztosítanak, illetve a kiállító cégek az általuk meghívott partnereinek is ingyenes belépőt biztosít a Vásár.

A szervezett formában, pl. nemzeti standon megjelenő kiállítók számára, a standon megjelenő cégek tevékenysége alapján célzott partnerkereséssel segíti a kiállítás sikerét a Spliti Vásárközpont, amellett, hogy számos szakmai rendezvény, konferencia és bemutató is zajlik a rendezvényen, amelyekhez szintén lehet csatlakozni.

A Vásár ideje alatt számos ún. közönségprogramot is szervez pl. konyha-show, amelyet élő televíziós műsorban is figyelemmel lehet kísérni, de látványkonyha bemutatót szabadon tarthat bármely kiállító is.

A Spliti GAST Nemzetközi Élelmiszeripari és Vendéglátóipari Kiállításon az elmúlt 15 évben számottevő magyar megjelenés nem volt, így mind üzletileg, mind szakmailag indokolt lenne a magyar élelmiszeripari termékek arányának növelését szolgáló magyar megjelenés a kiállításon.

Az esemény:

A kiállítással kapcsolatban a zágrábi nagykövetség külgazdasági attaséi tudnak további információval szolgálni az alábbi elérhetőségeken:

Dr. Bakó Tamás
Email: 
Hivatali telefonszám: 00 385 1 489 0919
Mobil telefonszám: 00 385 99 231 7726
Riczkó Botond
Email:
Mobil telefonszám: 00 385 95 526 1990

Mennyi az annyi? – Árazás és pénzügyileg is fenntartható működés a vendéglátásban

A vendéglátás szektorban az elmúlt időszakban felmerült problémákra keres közös választ a Baranyai Gasztronómiai Klaszter induló rendezvénysorozatának első eseménye „Mennyi az annyi?” címmel.

A rendezvény aktualitását adja az olyan egyszerre ható árdrágító tényezők megjelenése, mint a minimálbér januári emelése, alapanyag és energia árak drasztikus növekedése, és az állandóvá vált munkaerőhiány. Mindezeknek be kell épülnie az árazásba úgy, hogy a fogyasztók számára még „emészthető” legyen a mértéke. Vendéglátó szakmai, pénzügyes és marketing szempontból fogjuk a helyzetet elemezni és megoldást keresni.

Helyszín: Kis-Zsolnay terem, Kamara székház (Pécs, Majorossy I. utca 36.)

Időpont: 2022.02.17. csütörtök 14.00-16.00

Előadók és témák:

  • A fórumot megnyitja: Teleky Zoltán, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke
  • Az árazás összetevői a vendéglátásban. A változók változnak, az árak emelkednek: Fodor Péter – Mevid Zrt.
  • Hideg fejjel a pénzügyekről a vendéglátásban: Opauszki László – P-Kontó Kft.
  • “Mi kerül a Marketing Tányérodra? – Az értékalapú marketing kommunikáció alapjai – Hogyan ne tedd tönkre a piacodat és még pénzt is keress”: Török Gergő Zoltán – Marketing Soul Kft.
  • Kérdések és válaszok – Mindenki

A rendezvényen való részvétel díjmentes, előzetes online regisztrációhoz kötött és a mindenkori egészségügyi előírásoknak megfelelően látogatható. A jelentkezéseket érkezési sorrendben tudjuk fogadni 49 főig, melynél a Baranyai Gasztronómiai Klaszter és a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara önkéntes tagi köre elsőbbséget élvez.

Kérem, hogy részvételi szándékát szíveskedjen az alábbi űrlap kitöltésével jelezni.

A jelentkezés lezárult.

Téli turisztikai kampányhoz várják a szolgáltatók jelentkezését

A Magyar Turisztikai Ügynökség országos, integrált kommunikációs kampányt tervez 2022. január 10. és február 28. között, amelyben szálláshelyek, vendéglátóegységek, fürdők, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciók aktív közreműködésére is számít. A kampány célja, hogy bemutassa, Magyarország a téli szezonban is számos rejtett kincset és élményt tartogat a belföldi utazók számára, így a téli feltöltődés kerül az üzenetrendszer középpontjába.

Az MTÜ ennek kapcsán várja azon turisztikai attrakciók és szolgáltatók jelentkezését, amelyek szívesen együttműködnek hazánk téli turisztikai forgalmának élénkítése céljából. A kampányhoz csatlakozó szolgáltatók 2022. január 10. és február 28. között Élvezd a tél legszebb pillanatait! néven speciális ajánlatot hoznak létre.

Az MTÜ a partnereket a csodasmagyarorszag.hu weboldalon gyűjti össze és teszi közzé, illetve átfogó, országos kampányában kiemelten népszerűsíti majd a kedvezményes ajánlatokat.

A kampányhoz való csatlakozás ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. A csatlakozási szándékot az itt található űrlap kitöltésével: csodasmagyarorszag.hu/kampanyok/elvezd-a-tel-legszebb-pillanatait jelezhetik legkésőbb 2021. december 31-ig.

További kérdés esetén a e-mail címen tudják felvenni a kapcsolatot  az ügynökséggel.

Forrás: csodasmagyarorszag.hu

Ingyenes online képzések az MTÜ-nél

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) ingyenes képzési lehetőséget biztosít a turizmus-vendéglátás szektorban dolgozók részére.

A Turizmus Akadémia weboldalon (https://hozzaferheto.turizmusakademia.hu/hu) elérhetőek az orvosi, a szenior és az akadálymentes turizmussal kapcsolatos általános és termékfejlesztési tudnivalók, amelynek bázisát az MTÜ szakmai publikációi és a program keretében elvégzett kutatások biztosítják.

A Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) keretében megvalósuló program középpontjában Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és a három réspiac (orvosi, szenior, akadálymentes turizmus) területén működő vállalkozások piacra jutásának elősegítése áll. Stratégiai cél új piacok elérése, a területi koncentráció oldása, továbbá a vállalkozások szemléletformálása, a szolgáltatások minőségének emelése, melynek révén elérhető a magyarországi vendégforgalom, illetve az abból származó bevételek növekedése és a turisztikai szezon meghosszabbítása.

Az oldalon található tartalmak hozzáférése regisztrációhoz kötött, de díjmentes, ezzel is támogatva a vállalkozásokat, munkavállalókat.

További információk és jelentkezés a képzésekre ezen az oldalon: hozzaferheto.turizmusakademia.hu

Megfeszített munka, növekvő taglétszám, még több feladat

Az idén januárban megalakult Baranyai Gasztronómiai Klaszter negyedik taggyűlését tartotta november 2-án. Az eltelt időszakban a klaszter 5 fős elnöksége 21 alkalommal ült össze és vitatta meg a tagok aktuális problémáit és azok lehetséges megoldásait. A feladatok mennyisége és szerteágazó területei mindenkit megleptek a közös munka során a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által biztosított menedzsmenttel.

Bővebben…