Fókuszban a kereskedelmi és vendéglátóegységek fogyasztóvédelmi ellenőrzése – webinárium

Mikor és hogyan bírságolhat a fogyasztóvédelmi hatóság? Merül fel a kérdés a hatósági ellenőrzéssel érintett vezetőkben. Fontos tudni, hogy mely esetekben jár már az első alkalommal is mindenképpen bírság és, hogy melyek azok a kritériumok, amelyeket a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség az ellenőrzés során vizsgál. 2022-ben is kiemelt figyelmet fordítanak az árfeltüntetés és árcsökkentés szabályaira, a kellékszavatossági igények teljesítésére, a panaszok kezelésére és a címkézésre, tájékoztatásra.

A Menedzser Praxis online szakmai napján, Dr. Kiss Benedek Damarisz fogyasztóvédelmi szakjogász azokat a legjellemzőbb hibákat ismerteti, amelyek bírságolásra adnak okot. A szakmai nap nem az elvárásokra, hanem a tapasztalatokra, a hogyanra koncentrál, a tényszerű feladatokra és természetesen annak megoldására.

Miről lesz szó?

  • vásárlók könyve és minőségi kifogás jegyzőkönyv
  • békéltető testülettel történő együttműködéssel kapcsolatos bírság
  • árfeltüntetéssel kapcsolatos bírság
  • kirakati árfeltüntetés szabályai
  • kellékszavatossági igényekre vonatkozó szabályok
  • címkézéssel, tájékoztatással kapcsolatos bírság
  • panaszokra és kifogásokra adott válaszok
  • egységárak feltüntetésének módja

Jelentkezzen most és használja ki az egyedi konzultációs lehetőséget a szakértővel!

A rendezvényre a regisztráció lezárult.

A videót utólag visszanézheti ezen a linken: vendeglatas.menedzserakademia.hu

Jövőálló vendéglátó – online esemény

Manapság szinte elképzelhetetlen, hogy egy szálláshely, étterem, cukrászda vagy kávézó ne legyen jelen az online térben, vagy legalább a Google térképen.

Ez persze sokaknak nagy lépést jelent és kezdetben valószínűleg a digitális világ idegen is lehet számukra, de a szakemberek azt mondják, aki időben hoz jó döntéseket, hatalmas előnyre tehet szert versenytársaival szemben.

Az elmúlt két év jelentősen felgyorsította ezeket a folyamatokat. A vendéglátással foglalkozó vállalkozások sok részterületre találhatnak már jól működő szoftvert, legyen az raktárkészletkezelés, pénzügyi nyilvántartás és az ezekhez kapcsolható modulok: kézi pincér terminál, digitális stand, számlázórendszer, előrendelő modul, webshop, és akár futárkezelés is.

A Modern Vállalkozások Programja Jövőálló vendéglátó elnevezésű online eseménye május 26án, 13 órától többek között igyekszik feltárni, hogy a hazai turizmus és vendéglátás, valamint a digitalizáció összefüggésében melyek a legfontosabb problémák és milyen lehetőségek vannak a megoldásukra. Ezen felül a résztvevők számtalan jól működő digitális megoldásról is hallhatnak, valamint szó lesz az vendéglátás adózási szabályokról is.

A délelőtt második részében a szakértők egy panelbeszélgetésben veszik górcső alá azokat a kérdéseket, melyeket az előadások alatt nem lehetett bővebben kifejteni.

A rendezvényen a részvétel díjmentes, azonban regisztrációhoz kötött.
A részletes programról olvasni, illetve regisztrálni ITT lehet.

Kell egy csapat! – Munkaerő megtartás, motiválás, vonzó munkáltatói márka a vendéglátásban

A vendéglátás szektorban az elmúlt időszakban felmerült problémákra keres közös választ a Baranyai Gasztronómiai Klaszter rendezvénysorozatának következő eseménye „Kell egy csapat!” címmel.

A rendezvény aktualitását adja, hogy az elmúlt időszak soha nem látott munkaerőpiaci változásokat okozott a vendéglátó szektorban: pályaelhagyás, kényszerű leépítések, alkalmi munkavégzés, más szakmákból érkezők betanítása, szakképzett utánpótlás hiánya…

A kamara Humán Klubjának és szakértőinek segítségével keressük a megoldási lehetőségeket a fenti problémákra.

Helyszín: Kis-Zsolnay terem, Kamara székház (Pécs, Majorossy I. utca 36.)

Időpont: 2022.04.12. kedd 13.00-15.00

Előadók és témák:

A fórumot megnyitja: Teleky Zoltán, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke

A workshopot tartja: Pernyéz Zsuzsanna és Rajnai Edina, a Lift Consulting Szervezet- és vezetőfejlesztő Kft. szakemberei (Zsuzsa, a PBKIK Humán Klubjának elnöke)

  • Nem szakképzettek foglalkoztatása – hogyan lesz ebből egy csapat
  • Pályaelhagyók visszacsábítása – meggyőzhetőek
  • Toborzás – hogyan lehet még megszólítani munkavállalókat? Vonzó munkáltatói márka
  • Kérdések és válaszok
  • 15-15.45: Közös tapasztalat megosztás, jó gyakorlat gyűjtés: PBKIK Humán Klubjának tagjaival (Munkaerő közvetitők, céges HR-esek, HR szolgáltatók).

A rendezvényen való részvétel díjmentes, előzetes online regisztrációhoz kötött. A jelentkezéseket 50 főig, érkezési sorrendben tudjuk fogadni.

Kérjük, hogy részvételi szándékát szíveskedjen az alábbi űrlap kitöltésével jelezni.

A jelentkezés lezárult.

26. GAST Nemzetközi Élelmiszeripari és Vendéglátóipari Kiállítás, Split

A GAST Nemzetközi Élelmiszeripari és Vendéglátóipari Kiállítás, Horvátország legjelentősebb, 26 évre visszanyúló gyökerekkel rendelkező gasztronómiai eseménye, amely az alábbi szakkiállítások gyűjtőrendezvénye:

  • 26. Nemzetközi Élelmiszeripari Kiállítás
  • 26. Nemzetközi ital-, szeszesital kiállítás
  • 26. Nemzetközi HORECA kiállítás és vásár
  • 16. Kávé szakkiállítás
  • 18. FURNITURA bútoripari szakkiállítás (hotelek, vendéglátóipari egységek, magánszállások-nyaralók felszerelése)
  • 26. Dionizijana – borkiállítás és verseny
  • 16. Turisztikai szakkiállítás
  • 6. Fagylalt-jégkrém és édesipari szakkiállítás

A rendezvény idén március 16. és 19-e között kerül megrendezésre.

A horvát kereskedelmi láncok, hotelek és az éttermek a nyári turista szezon előtt ezen a kiállításon keresnek és választanak új termékeket, beszállítókat.

A szakmai látogatók számára a szervezők ingyenes, regisztrációhoz kötött belépőket biztosítanak, illetve a kiállító cégek az általuk meghívott partnereinek is ingyenes belépőt biztosít a Vásár.

A szervezett formában, pl. nemzeti standon megjelenő kiállítók számára, a standon megjelenő cégek tevékenysége alapján célzott partnerkereséssel segíti a kiállítás sikerét a Spliti Vásárközpont, amellett, hogy számos szakmai rendezvény, konferencia és bemutató is zajlik a rendezvényen, amelyekhez szintén lehet csatlakozni.

A Vásár ideje alatt számos ún. közönségprogramot is szervez pl. konyha-show, amelyet élő televíziós műsorban is figyelemmel lehet kísérni, de látványkonyha bemutatót szabadon tarthat bármely kiállító is.

A Spliti GAST Nemzetközi Élelmiszeripari és Vendéglátóipari Kiállításon az elmúlt 15 évben számottevő magyar megjelenés nem volt, így mind üzletileg, mind szakmailag indokolt lenne a magyar élelmiszeripari termékek arányának növelését szolgáló magyar megjelenés a kiállításon.

Az esemény:

A kiállítással kapcsolatban a zágrábi nagykövetség külgazdasági attaséi tudnak további információval szolgálni az alábbi elérhetőségeken:

Dr. Bakó Tamás
Email: 
Hivatali telefonszám: 00 385 1 489 0919
Mobil telefonszám: 00 385 99 231 7726
Riczkó Botond
Email:
Mobil telefonszám: 00 385 95 526 1990

Mennyi az annyi? – Árazás és pénzügyileg is fenntartható működés a vendéglátásban

A vendéglátás szektorban az elmúlt időszakban felmerült problémákra keres közös választ a Baranyai Gasztronómiai Klaszter induló rendezvénysorozatának első eseménye „Mennyi az annyi?” címmel.

A rendezvény aktualitását adja az olyan egyszerre ható árdrágító tényezők megjelenése, mint a minimálbér januári emelése, alapanyag és energia árak drasztikus növekedése, és az állandóvá vált munkaerőhiány. Mindezeknek be kell épülnie az árazásba úgy, hogy a fogyasztók számára még „emészthető” legyen a mértéke. Vendéglátó szakmai, pénzügyes és marketing szempontból fogjuk a helyzetet elemezni és megoldást keresni.

Helyszín: Kis-Zsolnay terem, Kamara székház (Pécs, Majorossy I. utca 36.)

Időpont: 2022.02.17. csütörtök 14.00-16.00

Előadók és témák:

  • A fórumot megnyitja: Teleky Zoltán, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter elnöke
  • Az árazás összetevői a vendéglátásban. A változók változnak, az árak emelkednek: Fodor Péter – Mevid Zrt.
  • Hideg fejjel a pénzügyekről a vendéglátásban: Opauszki László – P-Kontó Kft.
  • “Mi kerül a Marketing Tányérodra? – Az értékalapú marketing kommunikáció alapjai – Hogyan ne tedd tönkre a piacodat és még pénzt is keress”: Török Gergő Zoltán – Marketing Soul Kft.
  • Kérdések és válaszok – Mindenki

A rendezvényen való részvétel díjmentes, előzetes online regisztrációhoz kötött és a mindenkori egészségügyi előírásoknak megfelelően látogatható. A jelentkezéseket érkezési sorrendben tudjuk fogadni 49 főig, melynél a Baranyai Gasztronómiai Klaszter és a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara önkéntes tagi köre elsőbbséget élvez.

Kérem, hogy részvételi szándékát szíveskedjen az alábbi űrlap kitöltésével jelezni.

A jelentkezés lezárult.

SIRHA Budapest 2022 – szakkiállítás és üzletember találkozó

A Sirha Budapest – közép-kelet Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása – 2022. március 22. és 24. között az ötödik alkalommal várja a szakembereket a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központba.

A SIRHA nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa expon közel 200 kiállító,  versenyek és bemutatók megtekintése mellett a résztvevőknek lehetősége van üzleti partnerekkel való találkozásra, vagy akár üzletkötésre is.

A rendezvény remek lehetőséget kínál a baranyai élelmiszeripari és vendéglátóipari vállalkozásoknak új üzleti partnerekkel való kapcsolatfelvételre. A rendezvényen mind hazai, mind külföldi termékekkel ismerkedhetnek meg, saját szolgáltatásaikat, termékeiket tudják bemutatni a tárgyalópartnereknek, akik jellemzően az étterem és vendéglátóipar, élelmiszer-, cukrász-, és szállodaipar képviselőiből állnak.

A tervezett programokról tájékozódhat ITT.

Járványügyi szabályozás: A HUNGEXPO Zrt. rendezvényein a mindenkori járványügyi, egészségügyi szabályozások betartása kötelező. A jelenleg hatályos jogszabályok alapján esemény csak érvényes védettségi igazolvánnyal látogatható, melyet a kiállítás bejáratánál ellenőriznek. További információk: ITT

Téli turisztikai kampányhoz várják a szolgáltatók jelentkezését

A Magyar Turisztikai Ügynökség országos, integrált kommunikációs kampányt tervez 2022. január 10. és február 28. között, amelyben szálláshelyek, vendéglátóegységek, fürdők, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciók aktív közreműködésére is számít. A kampány célja, hogy bemutassa, Magyarország a téli szezonban is számos rejtett kincset és élményt tartogat a belföldi utazók számára, így a téli feltöltődés kerül az üzenetrendszer középpontjába.

Az MTÜ ennek kapcsán várja azon turisztikai attrakciók és szolgáltatók jelentkezését, amelyek szívesen együttműködnek hazánk téli turisztikai forgalmának élénkítése céljából. A kampányhoz csatlakozó szolgáltatók 2022. január 10. és február 28. között Élvezd a tél legszebb pillanatait! néven speciális ajánlatot hoznak létre.

Az MTÜ a partnereket a csodasmagyarorszag.hu weboldalon gyűjti össze és teszi közzé, illetve átfogó, országos kampányában kiemelten népszerűsíti majd a kedvezményes ajánlatokat.

A kampányhoz való csatlakozás ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. A csatlakozási szándékot az itt található űrlap kitöltésével: csodasmagyarorszag.hu/kampanyok/elvezd-a-tel-legszebb-pillanatait jelezhetik legkésőbb 2021. december 31-ig.

További kérdés esetén a e-mail címen tudják felvenni a kapcsolatot  az ügynökséggel.

Forrás: csodasmagyarorszag.hu

Megfeszített munka, növekvő taglétszám, még több feladat

Az idén januárban megalakult Baranyai Gasztronómiai Klaszter negyedik taggyűlését tartotta november 2-án. Az eltelt időszakban a klaszter 5 fős elnöksége 21 alkalommal ült össze és vitatta meg a tagok aktuális problémáit és azok lehetséges megoldásait. A feladatok mennyisége és szerteágazó területei mindenkit megleptek a közös munka során a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által biztosított menedzsmenttel.

Bővebben…

NECSTouR AGM 2021 – személyes és online üzletember találkozó

A NECSTouR Annual General Meeting (AGM) 2021 idén az ausztriai Alpbach-ban kerül megrendezésre, de a jelenlegi helyzetre való tekintettel a részvétel online is lehetséges. A résztvevőket a helyszínen izgalmas turizmussal kapcsolatos előadások és programok várják. Az online térben előre szervezett virtuális üzleti tárgyalások lebonyolítására, valamint virtuális szakmai vitákon és workshopokon való részvételre van lehetőség.

Az esemény fő témái:

  • korszerű fejlesztések és innováció a vendéglátóiparban
  • hatékonyságnövelés, digitális megoldások
  • fenntartható működés

A részletes program ITT tekinthető meg.

Regisztrálni itt lehet:

REGISZTRÁCIÓ